امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 288734
۲۵۰
۱
۰
نسخه چاپی

ویژگی های بیشعورها که بهتر است بدانید تا سورپرایز نشوید

شعور در لغت به سعی دهخدا در لغتنامه به معنای فهم و درک و دریافت و معرفت است، به همین خاطر بسیاری از ما برای خطاب قرار دادن افرادی که حرکاتی نابهنجار انجام می‌دهند، از عبارت بی شعور استفاده می‌کنیم. بیشعوری یک بیماری پنهان است که گرچه اغلب افراد مبتلا، از آن بی اطلاع هستند.

ویژگی های بیشعورها که بهتر است بدانید تا سورپرایز نشوید

 انسان‌هایی که ما برای دوستی انتخاب می‌کنیم در سرنوشت ما بسیار موثر هستند، از این رو بهتر است ویژگی افراد بی شعور را بدانیم و آنهارا از خودمان دور نگه داریم.

ویژگی بی شعور‌ها و خصوصیات افراد بی شعور

شعور در لغت به سعی دهخدا در لغتنامه به معنای فهم و درک و دریافت و معرفت است، به همین خاطر بسیاری از ما برای خطاب قرار دادن افرادی که حرکاتی نابهنجار انجام می‌دهند، از عبارت بی شعور استفاده می‌کنیم.

بیشعوری یک بیماری پنهان است که گرچه اغلب افراد مبتلا، از آن بی اطلاع هستند، اما با نگاه و بررسی رفتار متوجه بی شعوری آن‌ها خواهید شد چرا که با رفتار و گفتار خود دیگران را می‌آزارند و از این آزار لذت می‌برند. در این بخش ۱۰ ویژگی بی شعور‌ها را آورده ایم.

پر توقعند

بیشعور‌ها افرادی پرتوقع هستند و در واقع خواسته یا ناخواسته توقع بی جا از اطرافیانشان دارند، تنها تا زمانی با شما هستند که پای منافعشان وسط بوده وسود و منفعتی برایشان داشته باشید، آن‌ها در جواب لطفتان می‌گویند مگر من از تو خواستم.

دیگران را مقصر می‌دانند

هر کس در زندگی اشتباهات خودش را دارد وهمه ما به طور مداوم باید سعی کنیم مسئولیت کار‌های خود را بپذیریم. بی شعور‌ها مسئولیت کار‌های اشتباه خود را نمی‌پذیرند و همیشه دیگران را مقصر می‌دانند.

انتقاد ناپذیرند

بی شعور‌ها افرادی انتقاد ناپذیرند و اگر مورد انتقاد قرار بگیرند، به جای پذیرش انتقاد درست، سریع به انتقاد‌ها پاسخ داده و جبهه گرفته و در لاک دفاعی فرو می‌روند.

دیگران را آدم سمی می‌دانند

افراد سمی افرادی هستند که به صورت عمدی یا سهوی باعث ناراحتی و حال بد ما می‌شوند، این افراد انرژی ما را گرفته و اعتماد به نفس ما را از بین می‌برد. بی شعور‌ها همیشه دیگران را آدم سمی می‌دانند و هیچگاه فکر نمی‌کنند خودشان هم می‌توانند سمی باشند.

حقوق دیگران را ضایع می‌کنند

بر هر فردی واجب و ضروری است که به حقوق دیگران هر چند جزئی و پیش پا افتاده باشد، تجاوز نکند و رعایت کردن حقوق دیگران را جزو وظایف خود بداند. بیشعور‌ها هیچ گاه حقوق دیگران را رعایت نمی‌کنند.

لطفتان را وظیفه می‌دانند

بی شعور‌ها از اطرافیانشان برای رسیدن به خواسته هایشان استفاده می‌کنند و طلبکار بوده و لطف آن‌ها را وظیفه می‌دانند و با کوچک‌ترین نه شنیدن و قطع محبت و سرویس‌های همیشگی احساس ناراحتی می‌کنند و خیلی زود خودشان را کنار می‌کشند.

همیشه حق به جانب هستند

حق به جانب بودن به روابط آسیب می‌رساند و در توانایی افراد برای برقراری ارتباط و همکاری سازنده با دیگران اختلال ایجاد می‌کند. بی شعور‌ها همیشه حق به جانب هستند و فکر می‌کنند خودشان از دیگران برترند.

از روان درمانی فراری اند

بی شعور‌ها گمان می‌کنند کسی که به روانشناس مراجعه می‌کند، دچار یک بیماری روانی عجیب و غریب است. این افراد، انواع مختلف اختلالات روانی را تحت کلمه «دیوانه» قرار می‌دهند و این برچسب باعث می‌شود که به روان درمانگر مراجعه نکند.

نقاط ضعف شما را شناسایی می‌کنند

بیشعور‌ها خوب به شما گوش میدهند تا نقاط ضعف شما را شناسایی و در زمان مناسب از آن سوء استفاده کنند، آن‌ها افراد ایمنی برای دوستی نیستند، زیرا با کوچکترین ناراحتی نقاط ضعف شما را بیان می‌کنند.

در زندگی خصوصی دیگران سرک می‌کشند

یکی از خصلت‌های ناپسندی که گاهی افراد دچار آن می‌شوند، تجسس و سرک کشیدن در زندگی دیگران و یا تجسس در ویژگی‌های شخصیتی آنهاست. افرادی که درک و شعور کافی ندارند، درباره موضوعات مختلف از جمله:ملاک‌های انتخاب همسر، تعداد دفعات ازدواج، چاقی و لاغری، زیبایی و زشتی، میزان درآمد و سایر انتخاب‌های فردی دیگران که هیچ ربطی به آن‌ها ندارد، مدام ابراز نظر می‌کنند.

  • منبع
  • تابناک

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید