امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 285225
۴۲۵
۱
۰
نسخه چاپی

پدران نیز به افسردگی پس از زایمان مبتلا می شوند

بسیاری از مردم افسردگی پس از زایمان را به عنوان وضعیتی تصور می کنند که فقط زنان را تحت تاثیر قرار می دهد. اما در واقعیت، افسردگی پس از زایمان تقریباً به اندازه زنان بر مردان تأثیر می ‌گذارد و برخی تحقیقات تخمین می زند که این افسردگی در ۱۰ درصد از پدران رخ می ‌دهد.

پدران نیز به افسردگی پس از زایمان مبتلا می شوند

بسیاری از مردم افسردگی پس از زایمان را به عنوان وضعیتی تصور می کنند که فقط زنان را تحت تاثیر قرار می دهد. اما در واقعیت، افسردگی پس از زایمان تقریباً به اندازه زنان بر مردان تأثیر می ‌گذارد و برخی تحقیقات تخمین می زند که این افسردگی در ۱۰ درصد از پدران رخ می ‌دهد.

به گزارش سیناپرس، با این حال، علیرغم اینکه افسردگی پس از زایمان در مردان چقدر رایج است، هنوز اطلاعات زیادی در مورد آن وجود ندارد. این موضوع می تواند تشخیص اینکه آیا افسردگی پس از زایمان داشته باشید یا خیر را به تعویق بیاندازد.

به گفته دانشمندان، دلایل زیادی برای بروز افسردگی پس از زایمان وجود دارد و برخلاف تصور رایج، این فقط به دلیل هورمون ها نیست. حتی در زنان، هورمون ها تنها نقش کمی در افسردگی پس از زایمان دارند.

در عوض، افسردگی پس از زایمان معمولاً به دلیل ترکیبی از عوامل خطر مانند سابقه قبلی افسردگی، مشکلات خواب پس از تولد نوزاد، عدم حمایت اجتماعی یا چالش‌های مالی است. همچنین افسردگی پس از زایمان در هر سنی ممکن است رخ دهد.

اندرو مایرز (Andrew Mayers) استاد روانشناسی در دانشگاه بورنموث در این باره توضیح می دهد که علائم افسردگی پس از زایمان کاملاً شبیه علائم افسردگی است. به این ترتیب، علائم افسردگی پس از زایمان ممکن است شامل خلق و خوی ضعیف، بی انگیزگی، خواب ضعیف، احساس گناه یا بی ارزشی، تمرکز ضعیف، تغییر در اشتها یا وزن، خستگی، و افکار مرگ یا خودکشی باشد. تفاوت اصلی بین افسردگی و افسردگی پس از زایمان این است که این احساسات در دوره پس از زایمان رخ می دهند.

به گفته مایرز، ممکن است پس از تولد نوزاد تا حدودی با سلامت روان خود مبارزه کنید. به هر حال، این امر می تواند یک زمان طاقت فرسا و احساسی باشد. اما اگر بیش از چند هفته است که خلق و خوی ضعیف و بی انگیزگی را تجربه کرده و متوجه شده اید که این احساسات کار را برای تعامل با نوزادتان دشوار می کند، ممکن است بخواهید با پزشک خود یا یک متخصص سلامت روان صحبت کنید.

همچنین شایان ذکر است که افسردگی پس از زایمان ممکن است نه فقط در ماه های اولیه بلکه در هر زمانی در یکی دو سال اول پس از تولد نوزاد اتفاق بیفتد.

به احتمال زیاد افسردگی پس از زایمان به خودی خود از بین نمی رود. اگر مشکوک هستید که ممکن است با افسردگی پس از زایمان دست و پنجه نرم کنید، مهم است که به دنبال حمایت باشید، به این دلیل که افسردگی پس از زایمان می تواند بر پیوند شما با نوزادتان نیز تأثیر بگذارد.

مایرز می گوید: در حالی که دانستن چگونگی برداشتن اولین گام برای دریافت حمایت ممکن است دشوار باشد، یک نقطه شروع خوب صرفاً اذعان به این موضوع است که صحبت کردن در مورد آن مشکل است. همچنین لازم به یادآوری است که وقتی با کسی صحبت می کنید، مهم است که بگویید واقعاً چه احساسی دارید.

بسیاری از مردان جوانی که با سلامت روان خود دست و پنجه نرم می کنند، از این که چنین احساسی دارند، عصبانی هستند، یا نگران هستند که عزیزانشان را ناامید کرده اند. برای مقابله با آن عصبانیت، صبور باشید و سعی کنید خشم را کنار بگذارید.

به گزارش سیناپرس، مایرز در خاتمه اضافه می کند که افسردگی پس از زایمان در پدران واقعی است و اهمیت دارد. خوشبختانه، در مقایسه با همین چند سال پیش، آگاهی و کمک بیشتری نسبت به قبل وجود دارد.

    دیدگاه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



    کد امنیتی کد جدید