امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 277632
۴۷۶
۱
۰
نسخه چاپی

پلو یونانی غذایی فوق العاده برای گیاهخواران و غیرگیاهخواران

پلو یونانی از آن دست غذا‌های مورد علاقه گیاه‌خواران است. تقریباً تمام موادی که در این غذا به کار می‌رود، از انواع سبزیحات است. با این حال می‌توانید طبق سلیقه خودتان از مرغ هم استفاده کنید. نام دیگر این غذای خوشمزه پلو سبزیجات است

پلو یونانی غذایی فوق العاده برای گیاهخواران و غیرگیاهخواران

پلو یونانی غذایی خوشمزه برای گیاهخواران

پلو یونانی از آن دست غذا‌های مورد علاقه گیاه‌خواران است. تقریباً تمام موادی که در این غذا به کار می‌رود، از انواع سبزیحات است. با این حال می‌توانید طبق سلیقه خودتان از مرغ هم استفاده کنید. نام دیگر این غذای خوشمزه پلو سبزیجات است.

مواد اصلی پلو یونانی برنج، نخودفرنگی، قارچ، ذرت و فلفل دلمه‌ای است. اگر می‌خواهید باطرز تهیه این غذای خوشمزه و مقوی آشنا شوید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد اولیه پلو یونانی برای ۴ نفر

برنج: ۳ پیمانه
نخود فرنگی: ۱ پیمانه
فلفل دلمه‌ای: ۱ عدد
ذرت پخته: ۱ پیمانه
قارچ خرد شده: ۱ پیمانه
پیاز متوسط: ۱ عدد
زعفران دم کرده غلیظ: ۲ قاشق غذاخوری
کره سرد: ۵۰ گرم
مواد اولیه لازم برای تهیه فیله مرغ
فیله مرغ: ۱۶ عدد
پیاز بزرگ: ۱ عدد
آب‌لیموی تازه: ۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده غلیظ: ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری
زردچوبه: ۱ قاشق مرباخوری
فلفل قرمز: ۱ قاشق چایخوری
نمک: به میزان لازم
روغن مایع: به میزان لازم

پلو یونانی غذایی فوق العاده برای گیاهخواران و غیرگیاهخواران

طرز تهیه پلو یونانی

۱- فیله‌های مرغ را به صورت نواری برش دهید و با پیاز + نمک + فلفل قرمز + زعفران + زردچوبه + آب‌لیمو + روغن مزه‌دار کنید و اجازه دهید چند ساعت در یخچال بماند. سپس داخل تابه چند قاشق روغن بریزید. فیله‌ها را در آن بگذارید و اجازه دهید با آب خودش بپزد. برای اینکه آب بیندازد، درب ظرف را بگذارید و روی حرارت متوسط قرار دهید. هرازگاهی فیله‌ها را زیر و رو کنید تا تمام قسمت‌های آن به صورت یک‌نواخت سرخ شود. اگر طعم کره را دوست دارید، می‌توانید به جای روغن از کره استفاده کنید.

۲- نخود فرنگی را پوست بکنید و آن را تمیز بشویید و آب‌کش کنید. در این مرحله ابتدا آب را جوش بیارید و کمی نمک به آن اضافه کنید. بعد نخود فرنگی را در آب درحال جوش بریزید. بعد از چند دقیقه که نخود‌ها نرم شدند، آن‌ها را آب‌کش کنید. درصورت نیاز می‌توان از کنسرو نخود فرنگی نیز استفاده کنید؛ اما نخود فرنگی تازه مزه غذا را بهتر می‌کند.

۳- در ادامه قارچ‌ها را به‌خوبی تفت دهید تا آب اضافی آن تبخیر شود و کمی هم سرخ شوند. سپس نخود فرنگی و ذرت را به تابه اضافه کنید و پس از دو دقیقه تفت دادن فلفل دلمه‌ای را هم خرد کرده و به تابه اضافه کنید. پیاز را به صورت خلالی نازک خرد کنید. تفت بدهید و به این مواد اضافه کنید. درنهایت مرغ پخته شده را هم به مواد اضافه کنید.

۴- یک قابلمه مناسب انتخاب کنید. مقداری روغن داخل قابلمه بریزید. ته‌دیگ دلخواه‌تان را قرار بدهید. حالا یک لایه برنج بریزید و روی آن یک کف‌گیر از مخلوط مرغ و سبزیجات بریزید و سپس زعفران را هم اضافه کنید. به همین صورت به ریختن لایه لایه مواد تا اتمام آن ادامه بدهید.

وقتی کل برنج را داخل قابلمه ریختید، در این مرحله معمولاً به برنج آب و روغن اضافه می‌کنند که اضافه کردن آب و روغن باعث می‌شود ته‌دیگ شما خیلی روغنی شود؛ چون آب و روغن سریع به کف قابلمه می‌رود. پس بهتر است به جای آب و روغن از کره سرد استفاده کنید. به این صورت که بسته به حجم برنج یک قالب کره را به صورت نازک خرد کنید و به برنج اضافه کنید. اگر طعم کره را دوست ندارید، می‌توانید از همان آب و روغن استفاده کنید. درنهایت نصف استکان آب از دور برنج اضافه کنید. حدود ۵ دقیقه روی حرارت متوسط قرار بدهید تا بخار برنج بلند شود. بعد حدود ۲۰ دقیقه روی حرارت کم قرار بدهید تا برنج دم بکشد.

  • منبع
  • فرارو

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید