امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279290
۱۱۴۹
۱
۰
نسخه چاپی

پورن و اضطراب عملکرد چگونه مرتبط هستند؟

پورن و اضطراب عملکرد چگونه مرتبط هستند؟

ممکن است شنیده باشید که فیلم های پورنو برای همه چیزها از جمله آسیب رساندن به روابط و صمیمیت سرزنش می شوند. برخی افراد حتی گفته اند که تماشای «بیش از حد» پورن می تواند باعث اضطراب عملکرد شود و در نتیجه برانگیختگی و اوج گرفتن مشکل ایجاد کند.

اما آیا واقعا پورن مقصر است؟ پاسخ، مانند بسیاری از موارد مربوط به سلامت روان در دنیای مدرن، پیچیده است.

پس از ارائه یک نمای کلی از اضطراب عملکرد، این مقاله بررسی خواهد کرد که چگونه اضطراب عملکرد و پورن ممکن است مرتبط باشند و چگونه می توانید بر اضطراب عملکرد در رختخواب غلبه کنید.

ابهام زدایی از اضطراب عملکرد

اضطراب عملکرد می تواند همه را تحت تاثیر قرار دهد. به عنوان مثال، برخی از زنان ممکن است گاهی اوقات با کاهش قابل توجه علاقه خود به رابطه جنسی مواجه شوند، برای برانگیختگی یا ارگاسم تلاش کنند، یا حتی در حین رابطه جنسی احساس درد کنند.

از سوی دیگر، مردان ممکن است در حفظ نعوظ یا انزال مشکل داشته باشند. متأسفانه، چنین تجربه ای ممکن است هر گونه احساس بی کفایتی موجود را بدتر کند و احتمالاً منجر به اضطراب عملکرد بیشتر در آینده شود. به این ترتیب، اضطراب عملکرد می تواند مانند یک چرخه معیوب باشد.

از آنجایی که بسیاری از مردم مشکلات روحی و جسمی در رابطه با رابطه جنسی را تجربه می کنند، رفع ابهام از اضطراب عملکرد می تواند یک چالش باشد. این تا حد زیادی به افراد و موقعیت ها و تاریخچه آنها بستگی دارد.

اضطراب حدود چهل میلیون بزرگسال در ایالات متحده را تحت تاثیر قرار می دهد و آن را به یک بیماری بسیار رایج تبدیل می کند. از آنجایی که اضطراب می تواند باعث شود ما مشکلات بالقوه خود را که ممکن است واقعی یا تصوری باشد، پیش بینی کنیم، افرادی که با این اضطراب سر و کار دارند ممکن است در معرض خطر بیشتری برای اختلال عملکرد جنسی باشند.

با این حال، عوامل احتمالی زیادی برای اضطراب عملکرد وجود دارد، از جمله نوسانات هورمونی، درد مزمن، و آموزش جنسی کمتر یا عدم وجود آموزش صحیح. آخرین دلیل جایی است که پورن ممکن است به عنوان عامل احتمالی اضطراب عملکرد و زندگی جنسی ناسالم باشد.

در زیر، این و برخی دیگر از پیوندهای احتمالی بین پورن و اضطراب عملکرد را بررسی خواهیم کرد.

پورن و اضطراب عملکرد

در تئوری، پورن به خودی خود می تواند بخشی سالم از میل جنسی فعال باشد. با این حال، مشکل این است که ماهیت پورنوگرافی اینترنتی - به ظاهر بی حد و حصر و متنی - ممکن است افراد را برای نوعی برانگیختگی شرطی کند که دستیابی به آن در برخوردهای جنسی واقعی، به ویژه با یک شریک جنسی، دشوارتر است.

بررسی گزارش‌های بالینی در سال 2016 نشان می‌دهد که استفاده از پورنوگرافی اینترنتی ممکن است تا حدی "افزایش شدید اختلال نعوظ، تاخیر در انزال، کاهش رضایت جنسی، و کاهش میل جنسی را در طول رابطه جنسی شریک در مردان زیر چهل سال" توضیح دهد.

به گفته نیکول پراوس، محقق و روانشناس جنسی در UCLA، با این حال، مطالعات دیگر نشان داده اند که هیچ ارتباط مشخصی بین تماشای پورنوگرافی و عملکرد نعوظ وجود ندارد.

احساس گناه و پرهیز - فقط آموزش جنسی

به گفته پراوس، ممکن است مردانی که دارای پیشینه محافظه‌کارانه‌تر هستند، به دلیل این احساس که تماشای فیلم‌های مستهجن و داشتن رابطه جنسی غیرازدواجی با تربیت اخلاقی آنها در تعارض است، بیشتر دچار اختلال نعوظ شوند.

این نوع از مردان نیز به احتمال زیاد سبک "فقط پرهیز" از آموزش جنسی را تجربه کرده اند. این شکل از سکس که در سراسر ایالات متحده یافت می شود، بر رابطه جنسی به عنوان وسیله ای برای بارداری تمرکز دارد.

با ناتوانی در یادگیری در مورد رابطه جنسی به خاطر لذت به عنوان بخشی سالم از بزرگسالی، افرادی که فقط از رابطه جنسی پرهیز می کنند، بیشتر به دنبال یادگیری در مورد رابطه جنسی هستند، یعنی اینترنت و کتابخانه های بی پایان پورنوگرافی آن.

پورن ممکن است خواسته های دست نیافتنی را ایجاد کند

هرزه‌نگاری می‌تواند منجر به اختلال در عملکرد بین زوج‌ها شود، زیرا ممکن است یکی از زوج‌ها در حال حاضر برای برانگیختگی یا اوج گرفتن بدون نوع خاصی از فتیش جنسی یا خیال‌پردازی که در پورنوگرافی دنبال می‌کنند، مشکل داشته باشد.

نتیجه این است که طرف مقابل ممکن است احساس خجالت کند یا اینکه به اندازه کافی مطلوب نیست. فردی که اختلال عملکرد جنسی را تجربه می کند معمولاً در تشخیص یا پذیرش منبع مشکل خود با مشکل مواجه خواهد شد.

پورن ممکن است ناامنی ها را عمیق تر کند

یکی دیگر از راه های مهمی که پورن ممکن است بر مردان تأثیر بگذارد این است که می تواند ناامنی ها را تقویت کند.

به عنوان مثال، بسیاری از مردان در مورد اندازه آلت تناسلی خود با ناامنی مواجه هستند. آنها ممکن است ندانند که اندازه متوسط آلت تناسلی تقریباً پنج اینچ است، معمولا کمتر از آلت تناسلی معمولی که در فیلم های پورن به تصویر کشیده می شود. در نتیجه، برخی از مردانی که پورن تماشا می‌کنند، علیرغم داشتن آلت تناسلی در محدوده کاملاً طبیعی، ممکن است نسبت به اندازه خود احساس حقارت و ناامنی کنند.

مردان همچنین ممکن است در مقایسه با بازیگران پورنو که آنلاین می بینند، در توانایی خود برای لذت بردن از شریک زندگی خود احساس ناکافی کنند، حتی اگر آن یک تولید بسیار ویرایش شده و بازیگری باشد.

مشاهده اجباری پورن ممکن است خطر را افزایش دهد

به طور کلی، نگرانی این است که پورن ممکن است انتظارات غیر منطقی و ناسالم را در برخی بینندگان ایجاد کند. در حالی که بسیاری از مردم به احتمال زیاد می‌توانند هر از گاهی بدون داشتن اضطراب عملکردی، پورن را مشاهده کنند، این احتمال بیشتر بر افرادی که عادت ناسالم پورن دارند تأثیر می‌گذارد.

به عنوان مثال، افرادی که به طور اجباری، بدون کنترل خود، فیلم های پورن را تماشا می کنند، یا ممکن است چندین صحنه را به طور همزمان تماشا کنند، به طور بالقوه می توانند خود را برای مشکلات عملکردی آماده کنند، زیرا این نوع تحریک عموماً در زندگی واقعی امکان پذیر نیست.

مبارزه با اضطراب عملکرد

برای بسیاری، اولین قدم مهم در مبارزه با اضطراب عملکرد، درک این موضوع است که احتمالاً یک علامت است تا یک وضعیت. به عنوان مثال، اضطراب جنسی ممکن است ناشی از اضطراب عمومی، آسیب های جنسی، ناامنی ها یا رابطه ناسالم با پورن باشد.

برای کمک به کاهش اضطراب عملکرد، می توانید روش های زیر را امتحان کنید:

با پزشک خود شروع کنید - قبل از بررسی مسائل مربوط به سلامت روان، ممکن است یک توضیح کاملاً منطقی در رابطه با یک مشکل فیزیکی، به عنوان مثال، اختلال نعوظ ناشی از سلامت ضعیف قلب، یا نوسانات سطوح هورمونی وجود داشته باشد.

چیزهای جدید را در اتاق خواب امتحان کنید - اضطراب عملکرد مردان معمولاً حول دشواری نفوذ و تکمیل می چرخد. به این ترتیب، ممکن است ایده خوبی باشد که بیشتر روی پیش بازی و لذت شریک زندگی خود تمرکز کنید. این باید فشاری را که می تواند باعث مشکلات نعوظ شود کاهش دهد.

عمدی بمانید - حفظ کنترل افکار و احساسات در طول رابطه جنسی می تواند به جلوگیری از تسلط بر اضطراب شما کمک کند. به عنوان مثال، با تمرکز بر لذت بردن از لحظه به جای استرس در مورد عملکرد خود، به احتمال زیاد در نهایت به نعوظ خواهید رسید تا اینکه در یک حلقه منفی اضطراب قرار بگیرید.

صحبت کنید - تنها راهی که ممکن است شریک زندگی شما در مورد فانتزی یا تخیلات شما بداند، گفتن آنهاست. طرح این موضوع برای اولین بار می تواند بسیار ناخوشایند باشد، اما انجام این کار فقط زندگی جنسی شما را هم برای شما و هم برای شریک زندگی تان بهبود می بخشد، چه هر دو تصمیم بگیرید آن را امتحان کنید یا نه. این باید در دفعه بعد تأثیر بسزایی در کاهش اضطراب شما داشته باشد.

از پورن فاصله بگیرید - اگر احساس می کنید ممکن است با پورن مشکلی داشته باشید - از جمله مسائلی که در بالا ذکر شد - ممکن است استراحت کردن مفید باشد. یک تا سه ماه بدون هر گونه پورن به خود فرصت دهید و ببینید آیا در اضطراب عملکرد خود پیشرفتی دارید یا خیر.

مشورت با یک متخصص - اگر اضطراب عملکرد شما باعث استرس زیادی برای شما می شود، به اتاق خواب محدود نمی شود، یا تلاش ناموفقی برای غلبه بر آن داشته اید، وقت آن است که با یک متخصص بهداشت روان مشورت کنید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید