امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 284824
۲۵۹
۱
۰
نسخه چاپی

پیست اسکی دیزین تهران؛ هیجان و تفریح

یکی از تفریحات هیجان انگیزی که می‌توان در تهران از آن استفاده کرد و به فصل خاصی محدود نمی‌شود، اسکی‌بازی در پیست اسکی دیزین است. معمولا ورزشکاران و اسکی بازان برای استفاده از این پیست به آن مراجعه می‌کنند.

آیا شما هم به این ورزش علاقه‌مند هستید؟ آیا میدانید پیست اسکی دیزین تهران کجاست؟ در ادامه مطلب با معرفی این پیست همراه شما هستیم.

گزیده ای درباره پیست اسکی دیزین تهران

در ابتدا بهتر است معرفی کوتاهی از پیست اسکی دیزین داشته باشیم. اگر شما هم به دنبال پیست اسکی مجهز و مطلوب هستید، پیست اسکی دیزین یکی از بهترین پیست‌های برفی ایران است که در قسمتی از شهر لواسان و شمیرانات واقع شده و جزو پیست‌های اسکی معروف تهران است. راحت‌ترین مسیری که برای پیدا کردن آدرس پیست اسکی دیزین تهران می‌توانید از آن استفاده کنید، جاده چالوس است. با عبور از خروجی روستای ولایت رود و در ۸۰ کیلومتری جاده چالوس ‌می‌توانید به راحتی به این پیست اسکی دسترسی داشته باشید. اگر از شهرهای مختلف به پیست بین المللی اسکی دیزین می روید، بهترین روش استفاده و خرید بلیط هواپیما است. این پیست به طور رسمی در سال ۱۳۵۱ استقبال از علاقه‌مندان به اسکی را آغاز کرد. تا قبل از آن امکانات چندان زیادی در این پیست وجود نداشت، اما هم اکنون پیست اسکی دیزین تهران مجهز به ۴ تله کابین و ۲ تله سیژ است.

تاریخچه پیست دیزین تهران| یوتراوز

انواع پیست ها در پیست اسکی دیزین

منظور از کلمه پیست در فرهنگ لغت فارسی، محوطه یا فضایی است که از آن افراد برای ورزش‌های مختلف استفاده می‌کنند. حال در بین پیست‌های مختلف پیست اسکی دیزین انواع متفاوتی از پیست‌ها را در دل خود جای داده است. مجموعه دیزین در کل ۲۳ پیست دارد که برخی از آن‌ها پیست اسنوپارک، پیست مبتدی، پیست ویپیست، پیست چمن و... هستند. اگر علاقه‌مند به اسکی هستید در هرکجای ایران که باشید، می‌توانید با بلیط هواپیما ارزان به تهران آمده و از امکانات پیست اسکی دیزین تهران استفاده کنید.

پیست مبتدی دیزین

پیست مبتدی دیزین را در قسمت شمال شرقی مجموعه اصلی خواهید دید. این پیست بالای رستوران چمن واقع شده و محیط آن از لحاظ شیب و امکانات برای افراد مبتدی بسیار مناسب و کامل است. تله اسکی مبتدی این پیست ۲۵۰ متر طول و ده متر ارتفاع دارد و از سال ۱۳۵۴ مورد استفاده قرار می‌گیرد‌.

پیست اسنو پارک

بخش دیگر پیست اسکی دیزین تهران، پیست اسنو پارک است که مانند پیست مبتدی، بالای رستوران چمن و در قسمت شمالی مجموعه واقع شده است. این پیست برای ورزشکارانی که در سطح حرفه‌ای هستند و حرکات نمایشی انجام می‌دهند مناسب است. تماشای حرکات اسکی‌بازان حرفه‌ای در این پیست تجربه‌ای هیجان‌انگیز را برایتان رقم خواهد زد.

پیست ویپیست دیزین

پیست ویپیست نیز از انواع دیگر پیست دیزین چالوس است که مخصوص ورزشکاران حرفه‌ای است. این پیست به دلیل داشتن شیب زیاد و طول ۹ کیلومتری مورد استفاده اسکی‌بازان حرفه‌ای است و به تله کابین های مرتفع نیز دسترسی دارد.

برف بازی پیست دیزین| یوتراوز

امکانات پیست اسکی دیزین

طبیعتا زمانی که برای اسکی به این مجموعه تفریحی مراجعه کنید، انتظار دارید که با امکانات خوب و مفرحی مواجه شوید. به خصوص مسافرانی که به عنوان مثال با بلیط هواپیما مشهد تهران سفر می‌کنند و برای تفریح انتخابشان پیست اسکی است، به امکانات آن اهمیت زیادی می‌دهند. به عنوان مثال یکی از امکانات مهم این پیست اسکی، وجود دو پارکینگ است که ورودی پارکینگ پایین رایگان است. نمازخانه و سرویس بهداشتی نیز از دیگر امکانات مهم آن به شمار می‌روند. از دیگر امکانات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تله کابین: ۴ تله کابین در پیست اسکی دیزین تهران وجود دارد که امکان تردد در این منطقه و بخش‌های مختلف آن را فراهم خواهد کرد. تله کابینی با نام شاله، با ارتفاع ۴۸۰ متر و طول ۱۷۵۰ متر اولین تله کابین این مجموعه است. تله کابین قله، دره و چمن نیز سه تله‌ کابین دیگر پیست هستند.
  • تله سیژ: تله سیژ بر خلاف تله کابین فاقد کابین است و این موضوع باعث تفاوت ظاهری آن‌ها باهم می‌شود. تفائوت جذاب تله سیژ این است که به دلیل نبودن کابین، سرنشینان شعاع دید بیشتری را برای تماشای مناظر در اختیار دارند. در پیست اسکی دیزین دو تله سیژ وجود دارد که با نام‌های قله و چمن شناخته می‌شوند. از تله سیژها برای تردد بین مناطق مختلف پیست می‌توانید استفاده کنید.
  • تله اسکی بشقابی: برای بالارفتن از سراشیبی در اسکی، تله اسکی‌های بشقابی طراحی شده‌اند. اسکی‌بازان برای به عنوان بالابر از اچآن‌ها استفاده می‌کنند و به بالای پیست می‌روند. برای استفاده از تله اسکی بشقابی باید اسکی به پا داشته باشید.
  • پیست تیوپ سواری: پیست تیوپ سواری دیزین یکی از مهمترین قسمت‌های پیست دیزین است که مورد توجه خانواده‌ها قرار می‌گیرد. هیجان تیوپ سواری برای کودکان و جوانان باعث می‌شود که از پیست در فصول مختلف سال استقبال شود. با خرید بلیط چارتری در فصل‌های مختلف از این پیست اسکی دیدن کنید.

اقامت در دیزین

هتل جهانگرد یکی از اقامتگاه‌هایی است که می‌توانید برای اقامت استفاده کنید. این هتل چهار ستاره پنجره‌هایش رو به پیست اسکی دیزین تهران است و امکاناتی مانند رستوران، کافی‌شاپ و... دارد. اگر در برنامه بازدید از پیست اسکی دیزین تهران نیازمند رزرو هتل هستید، این هتل می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. در سه کیلومتری دیزین هتل سه ستاره‌ای به نام گاجره وجود دارد که مجموعه‌ای تفریحی هم به شمار می‌رود. در این اقامتگاه در مجموع ۷۴ واحد اقامتی وجود دارد. این هتل نسبت به هتل دیزین قیمت‌های ارزان‌تری برای اتاق‌های خود در نظر گرفته و امکانات رفاهی خوبی هم دارد.

رستوران‌های پیست دیزین

در یک روز تفریحی هیجان انگیز که به پیست دیزین تهران می روید، حتما نیاز به خوراکی و یا غذای خوب خواهید داشت. در این پیست چند رستوران دایر شده که غذاهای باکیفیتی را آماده و طبخ می‌کنند. رستوران چمن که در ارتفاع ۲۶۵۰ متری قرار دارد، از بخش‌های معروف پیست است که افراد از آن برای آدرس دهی استفاده می‌کنند. علاوه بر غذا در این رستوران انواع نوشیدنی‌های گرم نیز ارائه می‌شود. چشم انداز بی‌نظیر این رستوران از ارتفاعات البرز بسیار دیدنی و جذاب است.

بهترین زمان برای مراجعه به پیست اسکی دیزین تهران

از اواخر پاییز تا اواسط بهار بهترین زمان ممکن برای استفاده از پیست برفی دیزین است. استفاده از این پیست فقط مختص فصول سرد سال نیست، بلکه در فصل تابستان نیز با اسکی روی چمن و ورزش‌هایی مانند کایت‌سواری، دوچرخه سواری کوهستانی و همچنین تیراندازی از افراد مختلف میزبانی می‌کند‌. بازدید از باغ گل دیزین و طبیعت کوهستانی آن  از دلایلی است که باعث می‌شود گردشگران زیادی در فصل تابستان به آن مراجعه کنند.

بهترین زمان بازدید از پیست اسکی دیزین تهران| یوتراوز

وسایل مورد نیاز در پیست اسکی دیزین تهران

مهمترین چیزی که برای مراجعه به پیست دیزین باید به همراه داشته باشید، لباس مناسب و تجهیزات کامل است. لباس پیست دیزین شامل دستکش اسکی، کلاه، ژاکت سبک و گرم، کرم ضد آفتاب، چوب اسکی، اسکیت و کفش اسکی است. سعی کنید باتوجه به نیازتان حتما این وسایل را به همراه داشته باشید تا در پیست با مشکل مواجه نشوید.

در انتها

با معرفی پیست اسکی دیزین تهران و امکانات تفریحات موجود در آن همراه شما بودیم. پیشنهاد می‌کنیم بازدید از پیست دیزین در تابستان را از دست ندهید و از طبیعت زیبای آن استفاده کنید. در صورت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو بلیط هواپیما تهران مشهد می‌توانید به وبسایت رسمی یوتراوز مراجعه کنید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید