امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 265738
۲۷۸۲
۱
۰
نسخه چاپی

پیشینه چای در چین | آداب نوشیدن چای در چین

مراسم چای چینی به عنوان یک مراسم آیینی سنتی در باب احترام به طبیعت و جست و جوی صلح برگزار می‌شود و آیین های بودیسم، تائوییسم و کنفوسیوس را باهم دربردارد. نام این مراسم سنتی در چین متشکل است از "he" به معنای صلح، “jing” به معنای ساکت و آرام، “yi” به معنای لذت بردن و “zhen” به معنای حقیقت است

پیشینه چای در چین | آداب نوشیدن چای در چین

چای یکی از مهمترین نوشیدنی های در کشور چین است و بخش مهمی از فرهنگ چین می باشد.

پیشینه چای در چین

طبق افسانه‌ها چای اولین بار توسط یک امپراطور چینی به نام شنونگ حدود 2000 سال پیش از میلاد کشف شد. زمانی که در یک تابستان این امپراطور با همراهان خود به سفری دور از منطقه خود رفته بود، در حالیکه خدمتکارانش در حال جوشاندن آب برای او بودند چند برگ از بوته چای درون آب جوش شنونگ افتاد و او طعم چای را برای اولین بار چشید.

امروزه چای به عنوان یکی از 7 ضرورت اصلی در کشور چین نام برده می‌شود. در سال‌های دور چای در این کشور بیشتر مصرف دارویی داشت اما امروزه علاوه بر انواع درمان های دارویی برای استفاده روزانه و رفع تشنگی هم به کار برده می‌شود. چای سبز و برخی چای‌های مخصوص چینی از جمله oolong  پرمصرف‌ترین انواع چای در چین هستند.

پیشینه چای در چین | آداب نوشیدن چای در چین

آداب نوشیدن چای در چین

در این کشور آداب نوشیدن چای یک رسم ملی سراسری است. از نظر فرهنگی صرف سه وعده غذا و نوشیدن حداقل یک فنجان چای در روز برای چینی‌ها الزامی است. وقتی یک مهمان خارجی وارد خانه‌ای در چین می‌شود، حتما باید با یک فنجان چای مورد استقبال قرار بگیرد.

در همه شهرهای چین تعداد زیادی چایخانه وجود دارد ولی چای عرضه شده در آن‌ها با چای خانگی چینی تفاوت دارد. مراسم نوشیدن چای در چین نوعی فعالیت هنری است و آموختن راه و رسم آن به زمان زیادی نیاز دارد. در بعضی از نواحی، مراحل تهیه‌ی چای بسیار پیچیده است و ریشه در فرهنگ بومی دارد. دیانسین (Diansin)، نوعی شیرینی که همراه چای سرو می‌شود، لذیذ و خوش‌ظاهر است و در سراسر دنیا دوستداران زیادی دارد.

مراسم چای چینی به عنوان یک مراسم آیینی سنتی در باب احترام به طبیعت و جست و جوی صلح برگزار می‌شود و آیین های بودیسم، تائوییسم و کنفوسیوس را باهم دربردارد. نام این مراسم سنتی در چین متشکل است از  "he" به معنای صلح، “jing” به معنای ساکت و آرام، “yi” به معنای لذت بردن و “zhen” به معنای حقیقت است.

پیشینه چای در چین | آداب نوشیدن چای در چین

یکی دیگر از این مراسم‌های مرتبط با چای “Gung fu” نام دارد که در مناطق خاصی مثل Fujian برگزار می شود. این مراسم در سال‌های اخیر برای گردشگران تبلیغ شده و افراد زیادی برای دیدن این مراسم به چین سفر کرده اند. Gung fu در اصل به معنی « تلاش برای درست کردن چای » است و در این مراسم تشریفات آماده‌سازی و پذیرایی چای oolong به عنوان نشانه‌ای برای احترام به میهمانانی که چای برای آنها آماده می‌شود، به نمایش گذاشته می‌شود. امروزه برخی فروشگاه‌های مخصوص چای این مراسم ها را برای جذب گردشگران، برقراری تعامل و ارتباط با یکدیگر و احترام به سنت‌ها برگزار می‌کنند.

پیشینه چای در چین | آداب نوشیدن چای در چین

در چین صدها نوع چای مشهور تولید می‌شود. مزارع چای با سیلاب‌های بهاری آبیاری می‌شوند و گفته می‌شود که این آب بسته به مسیر جریان، حاوی مواد معدنی و ترکیبات شفابخش مختلف است که همین مسئله تفاوت عمده‌ی انواع چای در چین محسوب می‌شود. علاوه بر این مزارع روستایی و کوهستانی چای، چشم‌اندازهایی بسیار زیبا و دل‌نشین دارند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید