امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279300
۱۲۷۷
۱
۰
نسخه چاپی

چرا خانم ها پروتز سینه می کنند؟

چرا خانم ها پروتز سینه می کنند؟

هر ساله بیش از 20000 زن پروتز سینه انجام می دهند، حتی اگر خطرات و عوارض آن به طور فزاینده ای شناخته شده باشد. انگیزه آنها برای انتخاب این جراحی چیست؟ پروفسور آناند دوا، رئیس بخش جراحی زیبایی، پلاستیک و ترمیمی مک کواری توضیح می دهد.

در طول 20 سال گذشته به عنوان یک جراح زیبایی و پلاستیک، از هزاران زن در مورد اینکه چرا می‌خواهند کاشت سینه انجام دهند، سوال کرده‌ام.

اکثر بیماران من زنانی هستند که بچه دار شده اند و احساس فقدان عمیقی در مورد ظاهر بدنشان قبل از تولد بچه دارند.

به ویژه، آنها تغییری در شکل و حجم سینه‌های خود دیده‌اند و می‌خواهند که ایمپلنت‌ها آن‌ها را به حالت قبل برگردانند.

معمولاً فقط یک اشاره مبهم در مورد ظاهر بهتر به خاطر همسر یا شریک زندگی آنها وجود دارد، اما بیشتر اوقات، در مورد افزایش عزت نفس آنها است. بسیاری احساس می کنند جامعه در حال قضاوت آنهاست.

جستجو برای سینه های کامل

چیزی که من را بسیار نگران می‌کند فشار اجتماعی است که زنان بسیار جوان‌تر، حتی نوجوانان، برای کاشت ایمپلنت‌ها به گونه‌ای که می‌توانند ظاهر خاصی داشته باشند، مواجه می‌شوند.

این موضوع با تصاویری که در همه جا وجود دارند از سینه‌هایی که به‌عنوان سینه‌های «کامل» تلقی می‌شوند، با ژست‌ها، زاویه‌ها و عکس‌های آشکارا جنسی تشدید می‌شود.

من دو دختر دارم و از طریق رسانه های اجتماعی تصویر بدنی که آنها با آن مواجه می شوند را از نزدیک می بینم. این امر به ویژه برای زنان جوان بسیار آسیب زا اسن و تاثیرات منفی به دنبال دارد.

برخی از زنانی که با آنها صحبت می کنم نیز معتقدند که کاشت ایمپلنت به آنها کمک می کند شغل یا دوست پسر پیدا کنند. اما من همیشه تاکید می کنم که ایمپلنت سینه فقط یک پروتز سینه است و نباید زیاد به آن اعتماد کرد تا زندگی خود را تغییر دهید.

البته گاهی اوقات پروتز سینه می‌تواند زندگی افراد ترنس را تغییر دهد، مثلاً افرادی که از مرد بودن به زن تبدیل می‌شوند. من چند نفر را داشته ام که این جراحی را انجام داده اند و می دانم که کاشت ایمپلنت گام مهمی در انتقال آنها است.

همچنین، از 20000 ایمپلنت سینه که هر ساله در استرالیا انجام می شود، حدود 30 درصد آن بازسازی پس از ماستکتومی برای درمان سرطان سینه است. اما زنانی که ماستکتومی کرده‌اند ممکن است سینه‌هایشان را با استفاده از بافت خودشان به جای ایمپلنت بازسازی کنند – بنابراین با تمام خطرات مرتبط با آن مواجه نمی‌شوند.

چشمان کاملا باز

هر بار که جراحی ایمپلنت سینه را انجام می‌دهم، مطمئن می‌شوم که یک چت طولانی با بیمار دارم تا سه بار بررسی کنم که این کاری است که او واقعاً می‌خواهد انجام دهد. من با آنها تمام خطرات را پشت سر می گذارم و آنها را مجبور می کنم که بروند و چند ماه در مورد آن فکر کنند - این کاری است که آنها باید با چشمان کاملا باز انجام دهند.

ایمنی بیمار همیشه حرف اول را می زند. هنگامی که جراحی انتخابی روی یک فرد سالم انجام می‌دهید، مهم است که او درک کند که گاهی اوقات ممکن است همه چیز اشتباه پیش برود و همچنین خطرات ذاتی مرتبط با ایمپلنت‌ها، مانند چرخاندن یا نشت ایمپلنت، خطر بالاتر سرطان مرتبط با ایمپلنت و افزایش گزارش‌ها بیماری ایمپلنت سینه وجود داشته باشد.

مردم اغلب می پرسند که آیا ایمپلنت ایمن وجود دارد؟ خوب هیچ دستگاه پزشکی خالی از خطر نیست و در نهایت همه آنها از کار خواهند افتاد. مطمئناً می‌توانید ایمپلنت‌های سینه را ایمن‌تر کنید – با تمرکز بر ارزیابی بالینی مناسب، بالاترین استانداردهای گواهی‌نامه و تکنیک بالینی و اطمینان از اینکه همه زنان دارای ایمپلنت تحت پیگیری مادام العمر هستند.

به عنوان جراح، ابتدا باید جراح باشیم نه فروشنده. وقتی همه چیز اشتباه می شود، جای تعجب نیست که زنان احساس کنند به آنها خیانت شده است. آنها از نظر جسمی، عاطفی و مالی رنج می برند زیرا هزینه جراحی تجدید نظر به هزینه اصلی عمل اولیه آنها اضافه می شود.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید