امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280898
۴۸۶
۱
۰
نسخه چاپی

چرا نباید با پای برهنه در خانه راه رفت؟

چرا نباید با پای برهنه در خانه راه رفت؟

عوارض و آسیب های پا برهنه قدم زدن در خانه

اینکه شما بعد از یک روز شلوغ و راه رفتن زیاد وارد منزل می شوید و کفش هایتان را در می آورید، یعنی راهی را انتخاب کرده اید که به آرامش و ریلکسی بیشتر برسید؛ اما جالب است بدانید که پابرهنه راه رفتن هم خیلی توصیه نمی شود و ممکن است نتایج خوبی برای زیبایی و سلامت پایتان نداشته باشد.

پس بهتر است یک دمپایی یا پاپوش مخصوص منزل داشته باشید، زیرا اگر پا برهنه در داخل منزل حرکت کنید، ممکن است با مشکلات عنوان شده در این بخش مواجه شوید.

پای شما در معرض باکتری ها قرار می گیرد

حتی اگر پایتان را همین الان هم شسته باشید، به معنای این نیست که هیچ جرمی داخل آن وجود ندارد. شاید کف زمین تمیز به نظر برسد اما در حقیقت آلودگی هایی در محیط منزل هست که باکتری ها و قارچ های مضر در آن وجود دارد و اگر مدام پا برهنه راه بروید، در معرض مواد آلوده و عفونی کننده پوست پا قرار می گیرید که ممکن است ناخن و انگشت پای شما را عفونی کنند و باعث زردی و شکنندگی ناخن های پایتان شوند.

سطوح سفت و سخت برای پای شما خوب نیستند

پا برهنه راه رفتن روی چمن، چند وقت یکبار حس خوبی به شما می دهد و استرس را از شما دور می کند اما اینکه در محیط منزل روی سطوح سخت پا برهنه راه بروید، به قسمت پایتان آسیب وارد می شود.

سطوح نرم تر باعث می شود که پای شما آرامش بیشتری داشته باشد و قسمت داخلی آن محافظت شود اما از آنجایی که بیشترِ کف ها و سرامیک ها سفت و سخت هستند، بنابراین اگر کاملا پا برهنه باشید، فشار غیر طبیعی به پای تان وارد می شود که به پاشنه و زانوها فشار وارد کرده و درد ایجاد می کند.

باعث آسیب دیدگی می شود

در آوردن کفش ها قطعاً باعث می شود که پوست پای شما نفس بکشد و احساس خوبی می دهد اما پابرهنه راه رفتن روی کف زمین، ممکن است باعث زمین خوردن، لیز خوردن و آسیب دیدگی شود.

مطالعات نشان می دهد که پوشیدن جوراب یا پاپوش مخصوص بدون کفش و دمپایی، باز هم احتمال زمین خوردگی را بالا می برد و باعث می شود که شما حین زمین خوردن، کشش عضله و ماهیچه داشته باشید.

به کمر آسیب وارد می شود

اگر بعد از پابرهنه راه رفتن، احساس کردید که پای شما می سوزد، یعنی وزن تان به حالت غیر متعادل روی پای شما پخش شده است. این نا تعادلی وضعیت پای شما را بدتر می کند و باعث بد شکل شدن و دفرمه شدن آن می شود و ممکن است قسمت های بالاتر را هم درگیر کند و باعث می شود که زانو درد یا کمردرد بگیرید.

پاهای تان بو می گیرد

پابرهنه راه رفتن جدا از اینکه باعث آسیب به کمر و ساق پا می شود، ممکن است یک بوی ناخوشایندی را ایجاد کند. کفش و دمپایی نپوشیدن داخل منزل، یعنی شما هیچ محافظی در برابر ورود باکتری ها ندارید. هنگامی که مدام پا برهنه باشید، عفونت های زیادی به پوست پای شما برخورد می کند و باعث بد بویی پا می شود.

  • منبع
  • نمناک

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید