امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278505
۱۷۳۴
۱
۰
نسخه چاپی

چرا نباید خمیر دندان را قورت دهید؟

یکی از دلایلی که دندانپزشکان به شدت توصیه می کنند خمیردندان بلعیده نشود این است که به ایجاد بیماری معروف به فلوروز دندان کمک کند. فلوروز دندان نقصی در مینای دندان است که در آن خطوط سفید ظریفی بر روی دندان های ما نمایان می شود

چرا نباید خمیر دندان را قورت دهید؟

اطلاعاتی درباره فلوراید

در حال حاضر چیزهایی مانند خمیر دندان و دهانشویه به منظور حفظ سلامت و تمیزی دهان مورد استفاده قرار می گیرند، اما آیا می توانید با خیال راحت خمیر دندان را بخورید؟ و اگر نه، اگر این کار را بکنید چه اتفاقی می افتد؟

به گفته بنیاد سلامت دهان و دندان اکثر خمیردندان ها حاوی ماده ای به نام فلوراید سدیم هستند. فلوراید یک ماده معدنی طبیعی است که نه تنها در خمیر دندان بلکه در تمام آب آشامیدنی ما و حتی در برخی از غذاهای ما یافت می شود.

بنابراین ... اگر می توانید آب بنوشید و غذاهای حاوی فلوراید بخورید، آیا می توانید خمیردندان نیز بخورید؟

اول از همه فلوراید یک ماده کلیدی در خمیر دندان است، زیرا مینای دندان را تقویت می کند. وقتی مینای دندان ما قوی باشد دندان های ما در برابر پوسیدگی مقاومت بیشتری دارند.

ثانیاً میزان فلوراید موجود در منبع آب شما بسته به محل زندگی شما متفاوت است، اما معمولاً مقدار کمی فلوراید در مدت زمان طولانی است. فلوراید موجود در آب آشامیدنی قطعاً روی مینای دندان شما تأثیر مثبتی می گذارد.

افزودن فلوراید به منابع آب بیش از 60 سال است که مورد تحقیق قرار گرفته است و مطالعات نشان داده است که فلورایداسیون آب، پوسیدگی دندان را 40 تا 60 درصد کاهش می دهد!

چرا نباید خمیر دندان را خورد؟

یکی از دلایلی که دندانپزشکان به شدت توصیه می کنند خمیردندان بلعیده نشود این است که به ایجاد بیماری معروف به فلوروز دندان کمک کند. فلوروز دندان نقصی در مینای دندان است که در آن خطوط سفید ظریفی بر روی دندان های ما نمایان می شود.

وقتی در طول هشت سال اول زندگی بیش از حد فلوراید مصرف می کنیم، در معرض خطر ابتلا به فلوروز دندان قرار می گیریم. وقتی فلوروز دندان به صورت اشکال متوسط یا شدید باشد، دندان های ما شروع به ساییدگی و خرد شدن می کند و اگرچه می توان آن را از نظر زیبایی درمان کرد، آسیب مینای دندان شما 100٪ دائمی است!

دکتر دیوید کر توضیح می دهد که هنگام بلعیدن خمیردندان، غلظت بیشتری از فلوراید وارد خون شما می شود و این افزایش فلوراید در خون شما می تواند بر رشد دندان های بالغ شما تأثیر منفی بگذارد. تف کردن خمیر دندان پس از مسواک زدن می تواند به حفظ مقدار مناسب فلوراید در سیستم شما کمک کند.

تف کردن خمیر دندان پس از مسواک زدن می تواند به حفظ مقدار مناسب فلوراید در سیستم شما کمک کند.

بر اساس راهنمای بهداشت نیویورک تایمز بلع مقدار زیادی خمیر دندان ممکن است باعث درد معده و انسداد احتمالی روده شود. اما خبر خوب: اگر 48 ساعت پس از خوردن خمیر دندان زنده ماندید، نباید بیش از حد نگران باشید، بهبودی بسیار محتمل است.

ما در حدود چهار تا پنج سالگی شروع به رشد دندان های بزرگسال خود می کنیم و تقریباً در این زمان است که دندان های ما تحت تأثیر "فلوراید زیاد" قرار می گیرند. این یکی از اصلی ترین دلایلی است که غلظت فلوراید خمیردندان کودکان کمتر از خمیردندان های بزرگسال است.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید