امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279566
۱۵۷۴
۱
۰
نسخه چاپی

چسبندگی لبیال (Labial fusion) یا چسبندگی آلت تناسلی در دختران چیست؟

چسبندگی لبیال (Labial fusion) یا چسبندگی آلت تناسلی در دختران چیست؟

چسبندگی لبیال یا چسبندگی آلت تناسلی در دختران زمانی است که لب‌های داخلی کوچک اطراف ورودی واژن به یکدیگر مهر و موم می‌شوند.

در برخی موارد، این می‌تواند دهانه واژن را کاملاً ببندد و یک شکاف بسیار کوچک در قسمت جلویی ایجاد کند که ادرار از آن عبور می‌کند.

چسبندگی لبیال وضعیتی است که در آن دو بال پوست در دو طرف دهانه واژن (لابیا مینور) به هم متصل می شوند. گاهی اوقات به آن چسبندگی لب یا آگلوتیناسیون نیز می گویند. فیوژن لبی در دختران زیر 7 سال نسبتاً شایع است و معمولاً جای نگرانی نیست.

فیوژن (پیوستن) معمولاً تا زمانی که فرزند شما به سن بلوغ می رسد به خودی خود جدا می شود. درمان معمولاً مورد نیاز یا توصیه نمی شود زیرا می تواند باعث درد و اضطراب کودک شما شود. همچنین این خطر وجود دارد که در صورت انجام هر گونه درمانی، فیوژن یا چسبندگی دوباره بازگردد.

چسبندگی لبیال تقریباً هرگز در بدو تولد وجود ندارد، اما معمولاً در حدود یک تا دو سالگی ایجاد می شود. اگر فرزند شما چسبندگی لبیال داشته باشد، به جای دو لابیای مجزا، می توانید لابیاها به هم متصل شود. معمولا علائم دیگری وجود ندارد.

معمولاً یک سوراخ کوچک در محل اتصال وجود دارد - حتی اگر بسیار کوچک (یک میلی متر یا بیشتر) باشد، فضای کافی برای تخلیه ادرار  وجود خواهد داشت.

علل چسبندگی لبیال یا آلت تناسلی در دختران

مشخص نیست که چه چیزی باعث چسبندگی لبی می شود، اما معمولاً در نتیجه تحریک یا التهاب ناحیه واژن رخ می دهد که به واژینیت معروف است. این می تواند باعث چسبندگی لب های داخلی فرج شود.

بدون استروژن کافی در بدن، که قبل از بلوغ کاملا طبیعی است، لب ها می توانند به هم چسبیده و به تدریج محکم به هم متصل شوند.

این مشکل به ندرت در دختران پس از شروع بلوغ دیده می شود زیرا در این زمان است که آنها شروع به تولید هورمون استروژن می کنند.

اگر فکر می‌کنید که فرزندتان فیوژن لبیال دارد، او را نزد پزشک عمومی ببرید.

درمان چسبندگی لبیال

معمولاً تا زمانی که فرزند شما به بلوغ می رسد، اتصال به طور طبیعی از هم جدا می شود. این به آرامی اتفاق می افتد. هیچ دردی وجود ندارد و کودک شما متوجه وقوع آن نخواهد شد.

معمولاً نیازی به درمان نیست. اگر همجوشی لبیال مشکلات قابل توجهی ایجاد می کند (مثلاً مشکلات ادرار)، گزینه های درمانی ممکن است شامل ماساژ ملایم یا استفاده از کرم استروژن باشد. جراحی برای جدا کردن لابیا آخرین راه حل است، اما توصیه نمی شود زیرا احتمال بازگشت فیوژن وجود دارد.

رها کردن فیوژن لبیال ایمن ترین و موثرترین درمان است.

هیچ رابطه ای بین همجوشی لبیال و سایر شرایط پزشکی وجود ندارد. همجوشی لب هیچ تاثیری بر توانایی کودک شما در آینده برای داشتن رابطه جنسی یا بچه دار شدن نخواهد داشت.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید