امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287564
۶۲۴
۱
۰
نسخه چاپی

زیبایی‌های خیره کننده چشمه چشم زمین: یک چشم آبی در قلب کرواسی

زیبایی‌های خیره کننده چشمه چشم زمین: یک چشم آبی در قلب کرواسی

شاید نام کرواسی را بیشتر در عرصه فوتبال شنیده باشید. اما این کشور میزبان برخی از خاص ترین مناظر طبیعی می باشد که یکی از مهمترین و معروفترین آنها چشمه چشم آبی یا چشم زمین می باشد. پس به خواندن ادامه دهید تا هم عکس ها و هم مطالب جالبی درباره این چشمه کسب کنید.

چشم آبی که به زبان کروات Modro oko و به زبان انگلیسی Blue Eye گفته می شود، سرچشمه ی  رود ستینا (Cetina River) می باشد که در دامنه کوه دینارا در مرز بین کرواسی و بوسنی هرزگوین قرار دارد.  آب این چشمه بسیار صاف و شفاف است و بر اساس بررسی های صورت گرفته، این چشمه از حفره زیرزمینی ۱۵۰ متری به سطح زمین آمده و از طریق رود ستینا به دریای آدریاتیک می ریزد.

زیبایی‌های خیره کننده چشمه چشم زمین: یک چشم آبی در قلب کرواسی

آنچه این چشمه را جذاب نموده رنگبندی خاص و بسیار زیبای آن است که ترکیبی از رنگ های فیروزه ای، لاجوردی، سبز آبی، سبز می باشد. این ترکیب رنگ فوق العاده باعث شده تا چشمه چشم آبی یا Modro oko محبوبیت فوق العاده ای در بین گردشگران و توریست ها پیدا کرده و افرادی که به دنبال یک جاذبه توریستی زیبا و خاص در کشور کرواسی هستند، به سراغ این چشمه جذاب آمده و از آن بازدید کنند.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا به این چشمه چشم آبی یا چشم زمین می گویند؟ 

اول اینکه آب این چشمه فوق العاده شفاف و فیروزه ای رنگ است و ظاهرش شباهت بسیار زیادی به چشم انسان دارد، به این دلایل به آن چشم آبی یا چشم زمین گفته می شود.

زیبایی‌های خیره کننده چشمه چشم زمین: یک چشم آبی در قلب کرواسی

این مکان محبوبیت زیادی در میان گردشگران در کرواسی دارد و از مکان هایی است که در سفر به این کشور حتما از آن بازدید می شود.

از دیگر موضوعاتی که باید به آن اشاره کنیم این است که باستان شناسان و محققین در کنار چشمه چشم زمین اشیای باستانی مربوط به عصر سنگ و همچنین وقایع سربازهای رومی ابزار های قرون وسطایی را پیدا کرده اند و همین مسئله باعث شده تا این چشمه و همچنین رودخانه ستینا از نظر تاریخی نیز اهمیت فوق العاده ای پیدا کند و تبدیل به یکی از سایت های مهم و برای باستان شناسان در کشور کرواسی شوند.

زیبایی‌های خیره کننده چشمه چشم زمین: یک چشم آبی در قلب کرواسی

به طور کلی، چشم زمین به عنوان یک پدیده طبیعی جذاب و زیبا، می‌تواند در هنر به عنوان یک منبع الهام برای هنرمندان در ایجاد آثاری خلاقانه مورد استفاده قرار بگیرد. این چشمه از چنان محبوبیتی برخوردار است که بویژه در ساخت اکسسوری ها از آن استفاده زیادی می شود و دستبند و گردن بندهایی با طرح این چشمه طراحی شده است.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید