امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280895
۵۱۴
۱
۰
نسخه چاپی

چه کارهایی را نباید در هواپیما انجام دهید

چه کارهایی را نباید در هواپیما انجام دهید

پرواز به دلایل زیادی می‌تواند استرس‌زا باشد از تاخیرهای ناگهانی گرفته تا نشستن کنار مسافران سرکش. با این وجود، برای مهماندارانی که وظیفه‌شان مقابله با مسافران و رسیدگی به چالش‌هایی به وجود آمده است از درخواست‌های مداوم مشتریان گرفته تا موارد اضطراری حین پرواز مهمانداری می‌تواند شغلی باشد که نیاز به صبر و نگرش مثبت دارد.

در ادامه به پنج کاری اشاره می‌کنیم که بهتر است مسافران انجام ندهند تا تجربه پرواز بهتری را داشته باشند:

۱- نادیده گرفتن مهمانداران هواپیما

در اکثر موارد مهمانداران و اعضای خدمه پرواز مسافران را در طول پرواز تنها می‌گذارند. با این وجود، چند لحظه کلیدی وجود دارد که آنان با مسافران درباره به روزرسانی‌های مهم مانند اعلام بستن کمربند ایمنی، مشکل در پرواز و حین ارائه سرویس غذا و نوشیدنی ارتباط برقرار می‌کنند. اغلب مسافران برای شنیدن صحبت‌های مهمانداران هدفون را از روی گوش خود بر نمی‌دارند.

نادیده گرفتن کسی که سعی می‌کند با شما صحبت کند و برای شما نوشیدنی یا غذا سرو کند می‌تواند عملی بی‌ادبانه محسوب شود. قانون آداب معاشرت این است که به‌عنوان نشانه احترام به سادگی گوش‌های هدفون را بردارید. اگر مسافران غذا یا نوشیدنی نمی‌خواهند مودبانه است که به صورت شفاهی نه بگویند.

۲- سوء استفاده از فضای خالی بالای سر

یکی از بزرگترین موانعی که مهمانداران در شروع پرواز با آن روبرو می‌شوند برخورد با مسافرانی است که وسایل خود را به درستی بالای سرشان قرار نمی‌دهند و یا به اولویت‌بندی‌ها توجه نمی‌کنند. زمانی که گفته می‌شود اولویت فضا برای ساک یا چمدان چرخدار یا چمدان‌های بزرگتر است مسافر نباید تلاش کند کیف یا کوله پشتی خود را بالای سر قرار دهد. خدمه پرواز اغلب باید از مسافران بخواهند که کوله پشتی یا کیف دستی خود را زیر صندلی‌شان قرار دهند و فضای بالای سر را برای کیف‌های بزرگتر در نظر بگیرند.

۳- به هم ریختن توالت هواپیما

توالت‌های هواپیما معمولا بسیار کوچک هستند بنابراین، مسافران باید سعی کند تا جایی که ممکن است فضای آن را تمیز و مرتب نگه دارند نه آن که روی صندلی توالت ادرار کنند! باید پرسید آیا زمانی که دست‌های خود را در خانه می‌شویید آب را روی زمین می‌پاشید؟ اگر پاسخ منفی است چرا این کار را در توالت هواپیما انجام می‌دهید. تنها چند ثانیه نیاز است تا از دستمال کاغذی در توالت هواپیما برای تمیز کردن هرگونه بهم ریختگی یا آشفتگی استفاده کنید.

۴- انتظار پتوهای رایگان

آن چه معمولا می‌توانید انتظار داشته باشید این است که در هواپیما احساس کنید هوا خنک‌تر است. به همین دلیل است که دیدن افرادی که لباس اندکی پوشیده‌اند می‌تواند برای مهمانداران ناامیدکننده باشد چرا که آنان احتمالا انتظار دارند از خدمه پرواز پتوهای رایگان دریافت کنند.

از زمان شیوع کووید -۱۹ پتو در پروازهای داخلی در ایالات متحده ارائه نشده است. این روزها معمولا پتو فقط در پروازهای بین‌المللی ارائه می‌شود. در نتیجه، بهتر است برای پرواز لباس‌های گرم‌تر و پوشیده‌تری بپوشید تا حین پرواز احساس سرما نکنید. یک پتو یا ژاکت سبک به همراه داشته باشید. اگر بیش از سه ساعت در پرواز هستید و قصد دارید بخوابید جوراب نیز ایده خوبی است.

۵- درخواست از خدمه پرواز برای تغییر و برنامه پرواز به نفع مسافر

اگر مسافری برای رسیدن به پرواز بعدی دچار تاخیر زمانی شود ممکن است برای درخواست کمک نزد مهماندار هواپیما برود و از او بخواهد راهی برای نگه داشتن پرواز پیدا کند. این در حالیست که خدمه پرواز قدرت تغییر برنامه پرواز یا زمان حرکت را ندارند. این به تصمیم مهماندار بستگی ندارد که زمان پرواز را چند دقیقه یا حتی ۳۰ دقیقه تغییر دهد.

این تصمیم مربوط به شرکت هواپیمایی است. مسائل مرتبط با ترافیک پرواز، موارد مرتبط با گیت ها، گزارش به برج مراقبت پرواز و عوامل دیگر هیچ یک در صلاحیت و اختیار مهمانداران نیستند در نتیجه، مسافران بهتر است به جای درخواست از مهمانداران برای توقف و یا تغییر زمان و برنامه پرواز از آژانس مسافرتی یا گیت مسیرهای پروازی جایگزین را درخواست کنند.

  • منبع
  • فرارو

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید