امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 285221
۴۳۱
۱
۰
نسخه چاپی

چگونه از قلب خود در یک رابطه محافظت کنیم؟

هنگام شروع یک رابطه جدید، به خصوص اگر در گذشته شکستگی قلبی را تجربه کرده اید - ممکن است برای یافتن تعادل مناسب بین باز کردن و محافظت از قلب خود تلاش کنید.

چگونه از قلب خود در یک رابطه محافظت کنیم؟

هنگام شروع یک رابطه جدید، به خصوص اگر در گذشته شکستگی قلبی را تجربه کرده اید - ممکن است برای یافتن تعادل مناسب بین باز کردن و محافظت از قلب خود تلاش کنید.

آسیب پذیری بخش مهمی از یک رابطه است، زیرا به شما این امکان را می دهد که پیوند عمیق تر و معنی داری با شخص دیگری ایجاد کنید، اما بدون خطر نیست: اشکار کردن خصوصیات و رازهای خود در برابر شخص دیگری می تواند ترسناک باشد، به خصوص اگر این کار را نکنید هنوز نمی دانید که آیا یک رابطه دوام خواهد داشت یا خیر. اگر می خواهید با شروع قرار ملاقات با شخصی جدید از قلب خود محافظت کنید، این پنج نکته مورد تایید متخصصان را دنبال کنید.

کارها را به آرامی پیش ببرید

یکی از دلایل اصلی آسیب دیدن افراد این است که در کارها عجله می کنند. برای مثال، اگر قبل از اینکه واقعاً آن شخص را بشناسید، از نظر فیزیکی با او صمیمی باشید، اگر احساسات متقابل نباشند، می‌تواند منجر به آسیب روحی شود. آهسته پیش بردن کارها همچنین به معنای گذراندن زمان با کیفیت با کسی قبل از رسیدن به نقاط عطف مهم در رابطه است. از زمان حال لذت ببرید تا بتوانید از قلب خود محافظت کنید.

سوزان کراوس ویتبورن، دکترای ABPP ، می‌گوید: «عاشق شدن برای بسیاری از زوج‌ها به معنای داشتن رابطه جنسی در اسرع وقت است.عجله شیفتگی افراد را به سمت برداشتن گام‌های بعدی در رابطه‌شان سوق می‌دهد، بدون اینکه نگاهی عینی به شانس موفقیت رابطه داشته باشند. قبل از اینکه بفهمند، آنها در حال برنامه ریزی برای نقل مکان با هم هستند. متأسفانه، بسیاری از این رفتار ها و تصمیم های عجولانه منجر به ناامیدی می‌شوند، زیرا رابطه قبل از اینکه زمان شکل‌گیری پیدا کند از هم می‌پاشد. جدایی عوارض عاطفی، اگر نگوییم مالی، بر هر دو شریک زندگی می‌گذارد.»

کسی را پیدا کنید که به ارزش های شما احترام بگذارد

راه دیگر برای محافظت از قلبتان این است که شریکی پیدا کنید که اهداف و ارزش های شما را محترم شمرده و حتی نقطه اشتراک با آنها دارند. به عنوان مثال، اگر نتوانید برای بچه دار شدن صبر کنید و شریک زندگی تان بچه نمی خواهد، ممکن است آسیب ببینید. اگر به روابط انحصاری علاقه دارید، از قرار ملاقات با افرادی که هرگز نمی‌خواهند به آرامش برسند، فقط به دنبال ناهنجاری‌ها هستند یا خواهان روابط باز هستند، خودداری کنید.

سوزان دگس وایت، دکترای ABPP می‌گوید که:« تحقیقات نشان می‌دهد رابطه‌هایی که بر اساس ارزش‌های مشترک ساخته شده‌اند، به احتمال زیاد دوام خواهند داشت.»

مطمئناً، عشق در ابتدا هیجان و لرز را ارائه می‌کند، اما کسی که ارزش‌های اصلی شما را به اشتراک می‌گذارد، زمانی که هیجان اولیه فروکش کند نیز در کنار شما خواهد ماند.

به پرچم های قرمز توجه زیادی داشته باشید

هیچ رابطه ای را نادیده نگیرید. اگر با کسی هستید که از نظر جسمی یا عاطفی آزار می‌دهد، به شما دروغ می‌گوید یا به شما بی‌اعتماد است، اینها نشانه‌های کلیدی هستند که نشان می‌دهند باید رابطه را پایان دهید.

اگر به این علائم هشداردهنده توجه نکنید، خود را در برابر دل شکستگی در آینده آسیب پذیر می کنید. ابیگیل برنر، MD می گوید: «پرچم قرمز تصویر شهودی خوبی است که به شما کمک می کند آنچه را که واقعاً احساس می کنید پردازش کنید. در پایان یک رابطه دشوار، مردم اغلب می گویند: او به من گفت که او در همان ابتدا نیز همینطور بوده است، اما من فقط گوش ندادم. یاد بگیرید به چیزی که احساس می کنید اعتماد کنید.احتمالاً تصور شما درست است.»

دلایل درستی را اتخاذ کنید

یکی از راه‌های جلوگیری از آسیب دیدن این است که به دلایل درست با کسی در ارتباط باشید. به عنوان مثال، اگر به دلیل ترس از تنها ماندن با کسی هستید، این تنها به درد دل در آینده منجر می شود زیرا واقعاً روی این شخص سرمایه گذاری نکرده اید. شما مشتاق این خواهید بود که شخص دیگری نیازهای شما را برآورده کند.

جولیانا برینز می گوید: «با توجه به اهمیت ارتباط اجتماعی برای رفاه ما، قابل درک است که ما به دنبال روابط صمیمی هستیم، اما زمانی که ترس از تنها ماندن تصمیمات عاشقانه ما را هدایت می کند، می تواند ما را به قضاوت ضعیف و انتخاب روابطی سوق دهد که مناسب نیستند. بعید است که دوام داشته باشد، ممکن است ما را افسرده کند یا حتی ما را در برابر سوء استفاده آسیب پذیر می کند.» برای داشتن یک رابطه معنادار و طولانی مدت، باید با خودتان راحت باشید و در عین حال باور داشته باشید که واقعاً سزاوار خوشبختی هستید.

تمرکز سطحی را متوقف کنید

اگر روی چیزهایی که واقعاً مهم هستند تمرکز کنید به شما در پیش بردن رابطه کمک خواهد کرد. به جای مشاغل پردرآمد و اقلام لوکس، روی ارزش ها، اهداف و اخلاق تمرکز کنید. اگر افراد را به دلیل اینکه در قالب خاصی نمی گنجند حذف کنید، ممکن است ارتباط عمیق تری را از دست بدهید. برای محافظت از قلب خود، باید چیزهایی را که واقعاً مهم هستند اولویت بندی کنید تا رابطه ای را پیدا کنید که از هر نظر رضایت بخش باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید