امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280484
۴۲۶
۱
۰
نسخه چاپی

چگونه استخدام مبتنی بر مهارت می تواند سازمان شما را متحول کند

چگونه استخدام مبتنی بر مهارت می تواند سازمان شما را متحول کند

استخدام مبتنی بر مهارت چیست؟

استخدام مبتنی بر مهارت، عمل غربالگری و استخدام کارمندان جدید بر اساس مهارت‌ها، قابلیت‌ها و استعدادهایی است که به همراه دارند – به جای سوابق تحصیلی یا مدرکشان. استخدام مبتنی بر مهارت به جای حذف متقاضیان واجد شرایط به دلیل نداشتن پیش زمینه مناسب، مهارت های نرم و مهارت های سخت را در نظر می گیرد.

ساده ترین راه برای اجرای استخدام مبتنی بر مهارت از طریق ارزیابی مهارت ها یا آزمون های شغلی است. برخی از شرکت‌ها ارزیابی‌های مهارتی را در مراحل اولیه غربالگری ادغام می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که وقت خود را صرف تمرکز بر آن نامزدهایی می‌کنند که واجد شرایط منحصر به فرد برای انجام کار هستند. استخدام مبتنی بر مهارت به استخدام‌کنندگان کمک می‌کند تا بر برخی از بزرگترین چالش‌ها در فرآیند استخدام سنتی غلبه کنند.

استخدام مبتنی بر مهارت نیازی به سرمایه گذاری هنگفت در زمان یا منابع ندارد – برعکس، آزمون مهارت می تواند در هزینه و تلاش استخدام کنندگان صرفه جویی کند. استخدام مبتنی بر مهارت روشی آسان برای پر کردن شکاف‌های مهارتی در بازار استخدام بسیار رقابتی است که به نامزدهایی که ممکن است پیش‌زمینه سنتی نداشته باشند، امکان می دهد تا بدرخشند. با در نظر گرفتن عواملی غیر از تحصیلات، استخدام مبتنی بر مهارت به تیم‌های استخدام‌کننده اجازه می‌دهد تا ترکیب مناسبی از مهارت‌های سخت و نرم را برای پر کردن هر موقعیت باز پیدا کنند.

چه تفاوتی با فرآیندهای استخدام معمولی دارد؟

در یک فرآیند استخدام معمولی، ابزارها و تاکتیک‌های غربالگری به دنبال کلمات کلیدی در یک برنامه کاربردی هستند تا بررسی کنند که آیا نامزد برای آن نقش مناسب است یا خیر. این شیوه‌های غربالگری به دنبال این است که اطمینان حاصل شود که نامزد با استفاده از تحصیلات یا مدرک به عنوان نماینده استعداد مناسب است.

با این حال، این رویکرد برای استخدام می تواند به دلایل مختلفی گمراه کننده باشد. اول، رزومه ها در بهترین حالت غیرقابل اعتماد هستند، زیرا بسیاری از کاندیداها ممکن است تجربه خود را افزایش دهند یا دروغ صریح بگویند. و دوم، مدرک لزوماً به شما نمی گوید که آیا یک نامزد توانایی عملکرد خوبی دارد یا خیر.

بسیاری از استخدام‌کنندگان به رزومه یک نامزد نگاه می‌کنند، مدرک علوم کامپیوتر را می‌بینند و فرض می‌کنند که داوطلب مهارت‌های لازم برای انجام کار را دارد. یا، استخدام‌کننده مهارت‌های جاوا اسکریپت خودآموخته یک مهندس را رد می‌کند، زیرا آنها مدرک یا گواهینامه مناسب ندارند. تیم های استخدام ممکن است کارمندان عالی را از دست بدهند فقط به این دلیل که یک نامزد فرصت اثبات مهارت های خود را ندارد.

چرا شرکت های بیشتری در حال اجرای فرآیندهای استخدام مبتنی بر مهارت هستند؟

استخدام افراد بر اساس مهارت‌ها به استخدام‌کنندگان این امکان را می‌دهد که ببینند آیا یک نامزد واقعاً برای انجام کار مجهز است یا خیر - به آنها کمک می‌کند در اولین بار بهترین استخدام را داشته باشند. 

امروزه بسیاری از شرکت ها با شکاف مهارتی در نیروی کار خود مواجه هستند. در بخش تولید، خطر شکاف مهارتی ممکن است بین سال‌های 2018 تا 2028 حدود 2.4 میلیون موقعیت شغلی را خالی بگذارد و تأثیر اقتصادی بالقوه آن 2.5 تریلیون دلار باشد. استخدام مبتنی بر مهارت به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که نامزدهای کمتر «سنتی» را در نظر بگیرند: به عنوان مثال، یک بارمن سابق، مطمئناً مهارت‌های خدمات مشتری را برای کار در یک مرکز تماس دارد.

فرآیندهای استخدام مبتنی بر مهارت همچنین به استخدام‌کنندگان این امکان را می‌دهد که علاوه بر مهارت‌های سخت، مهارت‌های نرم را نیز ارزیابی کنند. مهارت‌های سخت، مهارت‌ها و آموزش‌های فنی خاص هستند، در حالی که مهارت‌های نرم به ویژگی‌هایی مانند رهبری یا ارتباطات مربوط می‌شوند. مهارت‌های نرم در صنایع بسیار ارزشمند هستند - اما بررسی آنها در طول فرآیند استخدام دشوار است. چیزهایی مانند آموزش، فعالیت های فوق برنامه یا موقعیت های رهبری اغلب توسط استخدام کنندگان به عنوان نماینده ای برای مهارت های نرم مورد استفاده قرار می گیرند.

مزایای استخدام مبتنی بر مهارت

در نهایت، کشف چگونگی اتخاذ شیوه‌های استخدام مبتنی بر مهارت به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا به تعدادی از اهداف دست یابند. استخدام مبتنی بر مهارت با حصول اطمینان از اینکه مدیران استخدام در اولین بار کارمند جدید مناسب را استخدام می‌کنند، به کاهش هزینه‌های استخدام کمک می‌کند - در نتیجه از هزینه‌های یک استخدام بد جلوگیری می‌شود. همچنین شرکت‌ها را قادر می‌سازد شکاف‌های مهارتی خود را ببندند، حفظ را بهبود بخشند و بهره‌وری را با افرادی که واقعاً مجهز به عملکرد خوب هستند، افزایش دهند.

در اینجا راه‌های دیگری وجود دارد که استخدام مبتنی بر مهارت می‌تواند به رشد و موفقیت سازمان‌ها کمک کند.

قبل از ارائه پیشنهاد، عملکرد شخصی را ببینید

ارزیابی مهارت ساده ترین راه برای تمرین استخدام مبتنی بر مهارت است. آزمون‌های مهارت، ارزیابی بی‌طرفانه و معتبری از توانایی داوطلب در انجام وظایف ذکر شده در شرح شغل ارائه می‌کند. با استفاده از یک سری سوالات در قالب های مختلف، نامزدها می توانند نشان دهند که چگونه به نقش نزدیک می شوند. سوالات می توانند غوطه ور باشند، مانند چالش کدنویسی یا شبیه سازی شغل، یا مهارت های نرم را هدف قرار دهند: چیزهایی مانند انگیزه، ارتباط و هوش هیجانی.

ارزیابی مهارت ها زمینه بازی را برای همه نامزدها فراهم می کند. بیشتر از رزومه یا مصاحبه های شغلی، یک آزمون مهارت می تواند پتانسیل واقعی یک استخدام جدید را برای طی کردن راه دور با شرکت ارزیابی کند.

ارزیابی مهارت های شدیدتر، مانند آزمون های شغلی، راه عالی دیگری برای پیش بینی عملکرد شغلی است. آزمون های شغلی می تواند به چند شکل باشد. برخی از سازمان ها از مطالعه موردی استفاده می کنند. دیگران میزبان مصاحبه یا رویداد گروهی خواهند بود. استماع نوع دیگری از ارزیابی مهارت است که به کاندیداها و شرکت ها کمک می کند تا یکدیگر را عادلانه تر ارزیابی کنند.

استخدام تنوع را بهبود بخشید

تحقیقات نشان می‌دهد که آزمون مهارت می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا بر تعصب ناخودآگاه غلبه کنند و استخدام تنوع را بهبود بخشند. ارزیابی مهارت به جای استفاده از میانبرهایی مانند تحصیلات یا عناوین شغلی، به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا از مجموعه استعدادهای گسترده‌تر و متنوع‌تری بهره ببرند.

هاروارد بیزینس ریویو گفت: بر نتایجی که می‌خواهید ببینید، به جای نوع مدارکی که فکر می‌کنید می‌توانند آن‌ها را ارائه دهند، تمرکز کنید. برجسته کردن مهارت‌های مورد نظر - توانایی داوطلب برای انجام وظایف خاص - بدون ایجاد مانع غیر ضروری برای ورود، مانند شرط یک مدرک چهار ساله، به نتایج یکسانی می‌رسد.

تست مهارت می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا به اهداف استخدامی خود برسند، که منجر به مجموعه‌ای از مزایای دیگر از جمله افزایش نوآوری، بهره‌وری و سودآوری می‌شود.

حفظ کارکنان را بهبود بخشید

هدف استخدام مبتنی بر مهارت این است که تا حد امکان تجربه کار در نقش واقعی را که نامزد برای آن استخدام خواهد شد، تکرار کند. برای مثال، ممکن است از یک بازاریاب خواسته شود که یک پیشنهاد استراتژی ارائه دهد. ممکن است از یک طراح UX خواسته شود که جریان کاربر را در یک محصول بررسی کند. ممکن است از یک نماینده فروش خواسته شود که محصولی را در پنل ارائه دهد.

برای استخدام‌های جدید، استخدام مبتنی بر مهارت این فرصت را فراهم می‌کند که نقش را از نظر اندازه امتحان کنید. پس از آن، نامزدها می توانند در صورتی که احساس می کنند مناسب نیستند، خود را از فرآیند استخدام حذف کنند. به ناچار، کاندیدایی که استخدام می شود نه تنها برای این نقش مناسب تر است، بلکه آنها همچنین هیجان زده هستند که مسئولیت های روزانه را بر عهده بگیرند و با شرکت رشد کنند.

نامزدهای متنوع تری که از طریق استخدام مبتنی بر مهارت استخدام می شوند نیز تمایل دارند مدت بیشتری بمانند. بر اساس داده‌های لینکدین، کارمندان بدون مدرک چهار ساله سنتی در شرکت‌ها 34 درصد بیشتر از کسانی که چنین مدرکی دارند، می‌مانند.

نامزدها نیز از این فرصت برای نشان دادن مهارت های خود لذت می برند. تیم های استخدام می توانند با افزودن یک ارزیابی مهارت به فرآیند استخدام، حفظ نامزدها را بهبود بخشند.

نامزدها نیز از این فرصت برای نشان دادن مهارت های خود لذت می برند. تیم های استخدام می توانند با افزودن یک ارزیابی مهارت به فرآیند استخدام، حفظ نامزدها را بهبود بخشند. نامزدها نیز بیش از حد مشتاق هستند که مهارت های خود را به نمایش بگذارند.

استخدام در مقیاس

ارزیابی مهارت به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا در مقیاس استخدام کنند و در زمان استخدام‌کنندگان صرفه‌جویی می‌کنند و در عین حال به کاهش شکاف‌های مهارتی کمک می‌کنند. بسیاری از تیم های منابع انسانی صدها رزومه را برای یک موقعیت باز دریافت می کنند. تقریباً غیرممکن است که درخواست هر نامزدی را به دقت مورد بررسی قرار دهیم، که باعث می شود بسیاری از استخدام کنندگان به سادگی کاندیداهایی را انتخاب کنند که سوابق آنها آشناتر یا شبیه به آنها باشد.

  • منبع
  • حقوق نیوز

    دیدگاه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



    کد امنیتی کد جدید