امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 283046
۹۷۲
۱
۰
نسخه چاپی

چگونه اعتماد دیگران را جلب کنید؟ راهکارهایی برای جلب اعتماد دیگران

چگونه اعتماد دیگران را جلب کنید؟

امروزه اعتماد کردن بسیار دشوار شده است و به همین دلیل در روابط اجتماعی جلب اعتماد دیگران کار آسانی نیست. از طرفی یکی از مهم‌ترین نکات برای رسیدن به موفقیت، جلب اعتماد دیگران است. اما چگونه می‌توان اعتماد دیگران را جلب کرد؟ برای اینکه مورد احترام دیگران قرار بگیریم باید چه کار کنیم؟

زمانی که اعمالتان با حرف‌هایتان یکی باشد، انسان‌ها به شما اعتماد می‌کنند.

گرچه نمی‌توان یک شبه به این ویژگی دست پیدا کرد، اما کارهایی هست که می‌توانیم از امروز به شکلی متفاوت انجام بدهیم تا به مرور به آدمی قابل اعتماد، قابل اطمینان و پای‌بند به اصول تبدیل شویم.در این مطلب از سایت زوم لایف نکاتی را بیان کردیم که با رعایت آنها می‌توانید اعتماد دیگران را به خود جلب کنید.

چطور اعتماد دیگران را جلب کنیم؟

برای بدست آوردن دوباره اعتماد فردی که می تواند دوست، همسر و یا اعضای خانواده تان باشد باید کارهایی انجام دهید. در ادامه چند نکته که به شما کمک می کند را توضیح دادیم:

1. صادق باشید

استفان کاوی (Stephen Covey)، نویسنده‌ی کتاب پرفروش هفت عادت مردمان موثر (The 7 Habits of Highly Effective People) اهمیت صداقت در موفقیت افراد را این گونه بیان می‌کند:

اگر من تلاش کنم که از راهکارهای نفوذ روی افراد استفاده کنم، مثلاً این که بهتر کار کنند، انگیزه داشته باشند و یکدیگر را دوست بدارند، درحالی که از نظر شخصیتی دچار مشکل بوده و به عنوان یک فرد دورو و غیرقابل اعتماد شناخته شده باشم، آن‌گاه در بلند مدت نمی‌توانم موفق باشم. دورویی من موجب بی‌اعتمادی دیگران شده و هر کار انجام دهم، حتی اگر از مهارت‌های ارتباطی خوبی نیز بهره‌مند باشم، به عنوان بازی دادن دیگران تفسیر می‌شود.

2. احترام را فراموش نکنیم

انصافا اخلاق مداری و پایبندی به ادب معجزه بزرگی در روابط است. اخلاق مداری ما ناخودآگاه دیگران را وادار به احترام متقابل می کند و در عین حال برای خود ما احترام به دنبال می آورد.

3. تکیه گاه باشید

مهم‌تر از صداقتی که باید در حرف‌های شما وجود داشته باشد تکیه گاه بودن شما است. سعی کنید طوری واکنش نشان دهید که حتی در برابر ساده‌ترین و پیش پاافتاده‌ترین مسائل هم دیگران برای در میان گذاشتن حرف‌هایشان شما را انتخاب کنند!

4. باور پذیر باشید

چه طور می‌شود که انسان‌ها به یکدیگر اعتماد می‌کنند؟ مگر غیر از این است که خوش قولی و پایبندی به حرف‌ها باعث جلب اعتماد دیگران می‌شود و ما را خوش نام می‌کند؟ پس برای این که اعتماد دیگران را جلب کنید اصل اول باورپذیر بودن و پایبندی به وعده‌ها است. کلماتی که بر زبان شما جاری می‌شوند باید باورپذیر باشند. برای این که باورپذیری شکل بگیرد باید واقع گرا بود. مثلا اگر برداشت واقعی محصول ۱۰۰ کیلوگرم است برای جلب اعتماد اولیه و شروع کار این ۱۰۰ کیلو نباید تبدیل به ۲۰۰ کیلو شود.

5. برای خودتان اصولی داشته باشید

آدم‌های قابل اعتماد اصول اخلاقی سفت‌وسختی دارند و پای این اصول می‌ایستند. اگر دائما بین اینکه کدام ارزش‌ها برای‌تان اهمیت دارند در نوسان‌اید، به چشم دیگران آدم متقلب و غیرقابل ‌اعتمادی خواهید بود. برای مثال اگر از نظر شما وفاداری ارزش اخلاقی بسیار مهمی در یک انسان است، پس خودتان باید در عمل این وفاداری را نشان بدهید. اساسا، شما باید به اصولی که برای خود دارید عمل هم بکنید.

6. رازدار باشید

اگر فردی به شما مسئله‌ای خصوصی را بیان کرده پس به شما اعتماد داشته است. این اعتماد را هیچ وقت از بین نبرید. وقتی دیگران بدانند که شما به اصول اخلاقی خود پایبند هستید و در روابطی که با شما دارند شخصیت آنها حفظ می‌شود، شما را دوست خواهند داشت. هیچ چیز بهتر از این نیست که دیگران بدانند می‌توانند در مقابل شما خودشان باشند.

  • منبع
  • زوم لایف
  • مدیرآفرین

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید