امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278613
۱۱۹۵
۱
۰
نسخه چاپی

چگونه به دعوای خانوادگی پایان دهیم

چه درگیر باشید چه نباشید، دیدن افراد در دعوای خانوادگی شما می تواند واقعاً سخت باشد. ممکن است وقتی عزیزانتان بر سر یکدیگر فریاد و غر می زنند، ناراحت، عصبانی یا حتی شرمنده باشید

چگونه به دعوای خانوادگی پایان دهیم

چه درگیر باشید چه نباشید، دیدن افراد در دعوای خانوادگی شما می تواند واقعاً سخت باشد. ممکن است وقتی عزیزانتان بر سر یکدیگر فریاد و غر می زنند، ناراحت، عصبانی یا حتی شرمنده باشید.

چند تکنیک وجود دارد که می توانید از آنها برای بحث آرام و متمدنانه با خانواده در مورد مسائل خود استفاده کنید.

در اینجا 10 نکته برای هدایت دعواهای خانوادگی و پایان دادن آنها به شیوه سالم آورده شده است.

1- خونسردی خود را حفظ کن.

وقتی خانواده شما در حال دعوا هستند، راحت می شود از کوره در رفت. اگر احساس می کنید به جای صحبت آرام، فریاد می زنید یا در حال منفجر شدن هستید، ابتدا در اطراف محوطه قدم بزنید تا آرام شوید. صرف نظر از اینکه با چه کسی صحبت می کنید، انجام این کار با آرامش، بسیار بهتر از نعره یا فریاد زدن است.

- همچنین می توانید هر زمان که احساس می کنید استرس دارید، نفس عمیق بکشید یا تا 10 بشمارید.

- سعی کنید قبل از اینکه با اعضای خانواده خود صحبت کنید، چند ضربه به بالش خود بزنید یا به توپ بیس بال ضربه بزنید تا قدری از پرخاشگری خود را برطرف کنید.

2- یک جلسه خانوادگی برگزار کنید

صحبت کردن با همه به طور همزمان بسیار ساده تر خواهد بود. ببینید آیا زمان و روز خوبی برای دور هم جمع شدن اعضای خانواده شما وجود دارد یا خیر. سپس همه شما می توانید ملاقات کرده و در مورد مسائل خود صحبت کنید.

3- به حرف همه گوش کنید

به همه اعضای خانواده فرصت دهید تا صحبت کنند. به این ترتیب ، همه احساس می کنند در مورد آنچه اتفاق می افتد نظر می دهند. حرفها را قطع نکنید، حتی اگر به نظر می رسد که کسی دروغ می گوید یا دراماتیک عمل می کند - وقتی نوبت به صحبت شما می رسد، می توانید مطالبی را که شما را آزار می دهد مطرح کنید.

اجازه دادن به همه برای صحبت کردن سخت است به خصوص اگر آنها چیزهایی می گویند که شما را عصبانی می کند. با این حال اگر به دیگران اجازه دهید صحبت کنند، آنها نیز حرف شما را خواهند شنید.

4- زبان بدن را بی طرف نگه دارید

چرخاندن چشم ها و آه کشیدن چیزهای زیادی در مورد آنچه فکر می کنید می گوید. وقتی به صحبت های دیگران گوش می دهید، سعی کنید صورت خود را بی طرف نگه دارید و اجازه ندهید احساسات شما نمایان شود. وقتی صحبت می کنید، لحن صدای خود را سبک نگه دارید و سعی کنید از عصبانیت فریاد یا نعره نزنید.

5- نیازهای خود را بیان کنید

نام احساسی که دارید را نام ببرید و چگونه می خواهید آن را برطرف کنید

به عنوان مثال می توانید چیزی شبیه این را بگویید: "وقتی سرم فریاد می زنید که کارهایم را انجام نمی دهم اما بر سر خواهرم فریاد نمی زنید این باعث می شود احساس ناراحتی کنم. من احساس می کنم در خانه با ما یکسان برخورد نمی شود. این غیرمنصفانه است.

6 از زبان "من" استفاده کنید.

مشکلات را حول احساسات خود متمرکز کنید. به جای سرزنش اعضای خانواده یا نام بردن از آنها سعی کنید تا آنجا که ممکن است از عبارت "من" استفاده کنید. این می تواند به افراد کمک کند احساس دفاعی کمتری و توانایی بیشتری برای حل مشکلات با شما داشته باشند.

به عنوان مثال به جای این که بگویید: شما بیش از حد بر سر من فریاد می کشید، می توانید بگویید: وقتی بر سر من فریاد می کشید احساس ترس می کنم.

7- سعی کنید بی طرف باشید

اگر مستقیماً درگیر دعوا نیستید، موقعیت خود را بی طرف نگه دارید. انتخاب طرفین بین والدین، خواهر و برادر یا اعضای خانواده بزرگتر فقط مشکل را بدتر می کند. به آنچه همه می گویند گوش دهید و سعی کنید توصیه های بی طرفانه ارائه دهید.

8- با یک راه حل بیایید

وقت آن است که آنچه را که در آینده به آن نیاز دارید بیان کنید. سعی کنید به چیزی برسید که همه اعضای خانواده با آن موافق هستند. اگر نمی توانید یک راه حل کامل ارائه دهید، چیزی را انتخاب کنید که همه بتوانند در مورد آن مصالحه کنند، حتی اگر کمی ناخوشایند باشد.

اگر مستقیماً درگیر دعوا نیستید، ممکن است نتوانید به نتیجه برسید و این اشکالی ندارد. سایر اعضای خانواده خود را تشویق کنید تا به چیزی برسند که همه بتوانند از آن راضی باشند.

9- اگر دعوا داغ شد مکان را ترک کنید

دعواهای خانوادگی می تواند خیلی زود زشت شود. اگر کسی شروع به داد و فریاد، جیغ و یا جسارت به دیگران کرد این را به عنوان نشانه خود برای خروج از آنجا در نظر بگیرید. به همه اطلاع دهید که وقتی همه آنها متعهد به رفتار متمدنانه و مودبانه با یکدیگر شدند، می توانید دوباره ملاقات کنید.

10- در صورت نیاز با یک روانشناس صحبت کنید

گاهی اوقات، شما و خانواده خود نمی توانید به یک راه حل برسید. اگر بزرگسال هستید، با یک درمانگر خانواده صحبت کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا مسائل خود را با آرامش و متمدنانه حل کنید و به راه حلی برسید که برای همه مفید باشد.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید