امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279416
۷۲۱
۱
۰
نسخه چاپی

چگونه موهای خود را بدون شامپو بشویید

چگونه موهای خود را بدون شامپو بشویید

در حال حاضر، وقتی چیزی به شما می گویم ممکن است شما را ناراحت کنم: سه ماه است که از شامپو یا نرم کننده استفاده نکرده ام.

در واقع، من به یک بطری از هیچکدام دست نزده ام و قصد ندارم در آینده ای قابل پیش بینی از آنها استفاده کنم. موهای من تمیز است، و صادقانه بگویم، نمی‌دانم که آیا در سال‌های اخیر اینقدر سالم به نظر می‌رسند.

چند ماه پیش، شروع کردم به خواندن در مورد بدون شامپو کردن، و برایم جالب بود. اما من هم گیج شدم. چرا زحمت میکشی؟ استفاده از شامپو چه ضرری دارد؟ و آیا موهای شما چرب و بدبو نیست؟

بنابراین من برای چند هفته مطالعه کردم، فقط اطلاعات را دریافت کردم، و یک شب، پس از خواندن مفهوم بدون شامپو برای دوازدهمین بار، تصمیم گرفتم آن را امتحان کنم. اگه ازش متنفر بودم ضرری نداره من به روش های شامپو زدن خودم برمی گردم.

اما اگر من آن را به همان اندازه که به نظر می رسد دوست داشتم، پس روشی مقرون به صرفه، آسان و بدون سم برای مراقبت از موهایم پیدا کرده ام. بنابراین من تصمیم گرفتم.

چرا پوسیدگی را رواج می دهیم؟

قبل از اینکه به سراغ روش بدون شامپو بروم، بهتر است دلیل آن را به شما بگویم. اطلاعات ارزشمند زیادی در اینترنت وجود دارد، بنابراین من قصد ندارم چرخ را دوباره اختراع کنم. اما در اینجا دلایلی هستند که بیشتر برای من صحبت کردند.

1. شامپو یک ماده شوینده است.

شامپو موهای شما را تمیز می کند، اما تمام روغن سالمی که بدن شما به طور طبیعی تولید می کند را نیز از بین می برد. این روغن ها از موهای شما محافظت کرده و آن را نرم و قوی نگه می دارند.

شامپو فقط در اوایل قرن بیستم معرفی شد. قبل از آن، مردم به صابون خوب قدیمی اعتماد می کردند که می تواند موها را به همان خوبی بدون از بین بردن روغن های مهم بشویید. اما صابون در آب قلیایی به خوبی کار نمی کند، و زمانی که آب در مناطق متمدن شروع به تبدیل شدن به مواد معدنی سنگین تر کرد صابون به یک چالش تبدیل شد. فلس های روی مو را نابود و آن را ضعیف تر و زبرتر کرد. بنابراین شامپویی معرفی شد که تنها مزیت آن کار در آب سخت و نرم بود.

مواد شوینده خشن است. من شک دارم که از همان نوع مواد برای شستن بدنمان مانند ظرف هایمان استفاده کنیم، اما اساساً این همان کاری است که ما با شامپو انجام می دهیم.

2. شامپو انواع مواد شیمیایی دارد.

خانواده ما معمولاً از غذاهای مصنوعی اجتناب می کنند. ما تمام تلاش خود را می کنیم تا از غذاهای طبیعی و کامل که یا از زمین می آیند یا یک بار از زمین می خوردند، بچسبیم. اما پوست بزرگترین اندام ما است و بسیار متخلخل است – مواد به راحتی می توانند مستقیماً از طریق پوست ما وارد جریان خون شوند و می توانند برای مدت طولانی باقی بمانند.

از آنجایی که سعی می‌کنیم از غذاهایی که دارای ترکیبات غیرقابل تلفظ هستند اجتناب کنیم، فکر می‌کنیم که صرفاً رعایت استانداردهای مشابه برای موادی که روی پوست خود می‌زنیم منطقی است. این شامل شامپو نیز می شود.

کثر شامپوها همچنین حاوی روغن معدنی هستند که هنگام تقطیر بنزین از نفت خام، محصول جانبی آن است. این به شامپو (همراه با صدها محصول دیگر) اضافه می شود تا تارها را به طور ضخیم بپوشاند و درخشندگی مصنوعی به موها بدهد. و از آنجایی که نمی تواند جذب پوست شود، مانند سایر مواد، به عنوان یک مانع روی پوست سر ما عمل می کند و از آزاد شدن چربی جلوگیری می کند - بنابراین برای از بین بردن چربی به شامپوی بیشتری نیاز دارد.

به همین دلیل است که هر چه بیشتر از شامپو استفاده کنید، به میزان بیشتری نیاز دارید.

3. شامپو یک هزینه غیر ضروری است.

از آنجایی که شامپو واقعاً ضروری نیست، استفاده از آن چرخه‌ای ایجاد می‌کند که نیاز به وابستگی به مواد، همراه با سایر محصولات مو دارد. برای مبارزه با پاک شدن روغن های محافظ، به یک محافظ مصنوعی به نام نرم کننده نیاز داریم.

و از آنجایی که اکنون موهای من با مواد غیر طبیعی پوشانده شده است، به مواد غیرطبیعی بیشتری نیاز دارد تا حالت دهی، قوی و قابل اجرا داشته باشد. لیستی از پومادها، موم ها، ژل ها، موس ها و پاک کننده های موی موجود می تواند صفحاتی را در این سایت اشغال کند.

حذف چیزی که واقعاً به آن نیاز نداشتیم منطقی بود. ما ترجیح می دهیم پولمان را جای دیگری خرج کنیم.

دلایل زیادی وجود دارد: شامپو باعث خشکی و خارش پوست سر شوهرم می‌شود، و ما هزینه دیگری برای خرید یک نوع شامپو بدون اشک برای بچه‌هایمان داشتیم. در حالی که این یک موقعیت مرگ یا زندگی برای ما نبود، به هیچ وجه، برای ما منطقی‌تر می‌شد که وقتی در مورد آن می‌خوانیم، زندگی بدون شامپو را تجربه کنیم.

چگونه «بدون پوسیدگی» رواج دهیم؟

در مورد اینکه چرا کاری را انجام ندهید کافی است – در اینجا نکات مفیدی وجود دارد که چگونه می‌توانید «بدون پوسیدگی» را امتحان کنید.

چگونه موهای خود را بدون شامپو بشویید

جوش شیرین دوست شماست

مانند بسیاری از پاک کننده های طبیعی، دستور ثابت نیست. می توان آن را مطابق با نیازهای شما تغییر داد. مقدار استاندارد برای مراقبت از مو یک قاشق غذاخوری جوش شیرین به یک فنجان آب است. کسانی که موهای مجعد یا ضخیم‌تری دارند ممکن است به مقداری جوش شیرین بیشتری نیاز داشته باشند و آنهایی که موهای نازک یا نازک دارند ممکن است به مقدار کمتری نیاز داشته باشند. آزمایش کنید و ببینید چه چیزی برای شما مفید است.

من از یک بطری چاشنی ساده استفاده می کنم، یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با قیف در آن بریزید، سپس آن را با آب سینک آشپزخانه پر کنید. من آن را به خوبی تکان می دهم تا جوش شیرین حل شود و آماده استفاده است.

در حمام، موهایم را کاملا با آب خیس می کنم، سپس مخلوط جوش شیرین را روی سرم فشار می دهم و از قسمت تاج سر شروع می کنم. من آن را در حین حرکت ماساژ می دهم، کمی بیشتر این جا و آنجا فشار می دهم و فقط روی پوست سر تمرکز می کنم. من به بلندی موهایم اذیت نمی‌کنم، زیرا روغن‌ها از خود پوست سر منشا می‌گیرند. پس از شفاف شدن پوست سر، موها به طور طبیعی تمیز می شوند.

بعد از چند دقیقه آن را آبکشی می کنم، درست مثل شامپو کردن.

چگونه موهای خود را بدون شامپو بشویید

سرکه سیب دوست بعدی شماست

سرکه سیب یک اسیدی ملایم است که به خوبی با جوش شیرین مقابله می کند و بنابراین به عنوان یک جایگزین عالی برای نرم کننده عمل می کند. فولیکول های مو را باز می کند، کوتیکول را می بندد و تعادل pH مو را متعادل می کند.

مقدار کمی بسیار زیاد است، درست مانند جوش شیرین. دستور غذای استاندارد نیز یک قاشق غذاخوری سرکه سیب به یک فنجان آب است. برای این کار از یک بطری چاشنی دیگر استفاده می کنم و آن را با سرکه و آب پر می کنم و سپس با یک تکان آن را تمام می کنم.

موهای من به طور طبیعی کمی روی سمت چرب قرار می گیرند، بنابراین من از این مقدار زیادی استفاده نمی کنم. فقط نوک موهام رو کمی میریزم و میذارم چند ثانیه استراحت کنه بعد آبکشی میکنم.

در زمستان، پس از خشک شدن، یک حبه کوچک کره مو اضافه می‌کنم تا موخوره را رام کند.

و این، از ابتدا تا انتها، روال فعلی مراقبت از موی من است.

نکات دیگر

• ممکن است یک دوره گذار داشته باشید که از چند هفته تا چند ماه طول می کشد، که در آن موهای شما با روغن اضافی به کمبود شامپو واکنش نشان می دهند. این طبیعی است. این به پاک کردن روغن هایش عادت کرده است، بنابراین ممکن است طول بکشد تا نفت به دلیل اعتراض به شدت تولید خود را متوقف کند. دوره انتقال من حدود دو هفته طول کشید.

• شنیده‌ام که در نهایت، می‌توانید جوش شیرین و سرکه را با هم حذف کنید، فقط به آب زیر دوش برای از بین بردن کثیفی و روغن تکیه کنید. من امتحان نکرده ام

• اگر بعد از دوره انتقال متوجه شدید که موهایتان هنوز خیلی چرب است، سعی کنید از سرکه کمتر استفاده کنید یا اصلاً از آن استفاده نکنید. برخی افراد نیز به جای سرکه از آب لیمو به عنوان شفاف کننده اسیدی خود استفاده می کنند.

• اگر موهای شما بیش از حد خشک می شود، کمتر از جوش شیرین استفاده کنید یا به جای سرکه از عسل یا آلوئه استفاده کنید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید