امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279255
۱۰۶۵
۱
۰
نسخه چاپی

چگونه می توانم از کسی که به خود صدمه زده یا خودآزار است حمایت کنم؟

چگونه می توانم از کسی که به خود صدمه زده یا خودآزار است حمایت کنم؟

وقتی با کسی صحبت می کنید که به خودش آسیب زده، مراقبت می تواند کار سختی باشد.

مهمترین چیز این است که در کنار کسی باشید و گوش کنید. از اشتباه کردن نترسید؛ چیزی که مردم معمولاً بیش از همه به آن نیاز دارند ارتباط عاطفی است.

ممکن است به جای اینکه کسی در مورد آن به شما بگوید، متوجه آسیب زدن شخص به خودش شده باشید. شخصی که با او صحبت می کنید ممکن است واقعاً آسیب پذیر باشد، با احساس گناه، شرم و انزوا.

چند نکته برای انجام اولین مکالمه

در اینجا چند نکته برای انجام اولین مکالمه وجود دارد:

آرام بمانید. ممکن است از اینکه کسی که به او اهمیت می‌دهید به بدنش آسیب می‌زند عصبانی شوید، اما واکنش خشمگین می‌تواند گفتگو را متوقف کند. شخصی که به او اهمیت می دهید همین الان به مهربونی شما نیاز دارد.

احساسات آنها را تصدیق کنید. خودآزاری نشانه ناراحتی عاطفی جدی است. می توانید در مورد احساسات آنها سؤالات باز بپرسید. اینها می توانند به سادگی «چطور احساس می کنی؟» یا «چه احساسی داری؟» باشند. به یاد داشته باشید، این مربوط به ابراز احساسات آنهاست. ممکن است احساس کنید که نیاز دارید فوراً بفهمید چرا آنها این کار را انجام می دهند، اما معمولاً بهتر است به آنها زمان و فضا بدهید تا با کلمات خودشان صحبت کنند.

مراقبت و نگرانی را نشان دهید. تمرکز بر پریشانی عاطفی افراد می تواند به افراد کمک کند احساس کنند مورد توجه و شنیدن قرار می گیرند. ما می دانیم که روابط مراقبتی کلید کمک به افرادی است که به خود آسیب می رسانند.

قضاوت نکنید. انگ زیادی در مورد خودآزاری وجود دارد. مردم می توانند واقعاً احساس عذرخواهی و شرمندگی کنند، که می تواند بر ناراحتی آنها بیفزاید و آنها کمتر در مورد مشکل شان صحبت کنند. اجازه دهید فرد زندگی شما بداند که نیازی به عذرخواهی یا متاسف شدن از شما ندارد. شما آنجا هستید تا گوش دهید و از آنها حمایت کنید تا راهی پیدا کنند.

اگر در مورد نحوه شروع مکالمه مطمئن نیستید، ما چند پیشنهاد داریم که چگونه به کسی کمک کنیم احساسات خود را باز کند، از جمله نکاتی در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک شنونده بهتر.

حمایت از کسی در طولانی مدت

در اینجا نکاتی وجود دارد که چگونه می توانید به طور مداوم از فردی در زندگی تان که به خودش آسیب می زند حمایت کنید.

نیازی نیست همه پاسخ ها را داشته باشید. مردم اغلب از شما نمی خواهند که مشکلات آنها را وقتی باز می کنند حل کنید. آنها کسی را می خواهند که بتواند درک کند و قضاوت کننده نباشد. ممکن است احساس نکنید که فقط با گوش دادن به اندازه کافی کار می کنید، اما این مهم ترین کاری است که می توانید انجام دهید.

راهبردهای کنار آمدن را به مردم یادآوری کنید. در مواقع تشدید پریشانی عاطفی، افراد می توانند گرفتار زمان حال شوند. این می تواند کمک کند که به آرامی به کسی یادآوری شود که در گذشته چه کار کرده است و اکنون چگونه می تواند کمک کند.

صبور باشید. افرادی که به خود آسیب رسانده اند به ما گفته اند زمانی که حامیان از آنها انتظار ندارند فورا و به طور دائم از خودآزاری دست بردارند کمک می کنند. تشخیص دهید ممکن است مدتی طول بکشد تا آنها احساس بهتری داشته باشند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید