امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 283148
۳۶۸
۱
۰
نسخه چاپی

چگونه هنر می تواند کیفیت زندگی را بهبود بخشد؟

چگونه هنر می تواند کیفیت زندگی را بهبود بخشد؟

هنر هدیه ای به جهان است. هنر به زندگی ما معنا می بخشد و به ما کمک می کند دنیای خود را درک کنیم. این بخشی ضروری از فرهنگ ما است زیرا به ما امکان می دهد درک عمیق تری از احساسات خود داشته باشیم.هنر می تواند زندگی ما را متحول کند.

هنر ما را با مجموعه‌ای کاملاً جدید از تجربیات و ایده‌هایی آشنا می‌کند که شاید قبلاً هرگز شاهد آن نبوده‌ایم. این تجربیات به ما این امکان را می دهد که به درون خود نگاه کنیم، زیرا ما به عنوان انسان، بر اساس ارتباط عاطفی که با آن اثر هنری داریم، تصمیم می گیریم چه ببینیم و چه احساسی داشته باشیم.

به عنوان انسان، ما تمایل داریم انتخاب‌های احساسی داشته باشیم که برایمان پرشور است، که به ما امکان می‌دهد بفهمیم به چه چیزی اهمیت می‌دهیم و از چه چیزی دفاع می‌کنیم. وقتی از این موضوع آگاه باشیم، فردی شادتر و سالم‌تر می‌شویم زیرا می‌توانیم هدف خود را در زندگی مشخص کنیم.

هنر باعث می شود که ما از آنچه در زندگی خود داریم سپاسگزار باشیم.

مطالعات علمی ثابت کرده است که قدردانی از هنر کیفیت زندگی ما را بهبود می بخشد و باعث می شود احساس خوبی داشته باشیم. وقتی هنر خلق می کنیم، خلق و خوی خود را بالا می بریم، توانایی خود را برای حل مشکلات بهبود می بخشیم و ذهن خود را به روی ایده های جدید باز می کنیم. به گفته دکتر شلی کارسون، توانایی هنر برای بهبود خلق و خوی ما توجه ما را گسترش می دهد و به ما امکان می دهد راه حل های ممکن و خلاقانه ی بیشتری برای مشکلات کنیم.

پروفسور سمیر زکی، نوروبیولوژیست در کالج دانشگاه لندن، تأیید کرد که وقتی به یک اثر هنری خلاقانه خیره می‌شویم، مغزمان مانند زمانی که عاشق می‌شویم تحریک می‌شود. هنر سطوح دوپامین را افزایش می دهد که یک انتقال دهنده عصبی است که به کنترل مراکز پاداش و لذت مغز کمک می کند. به همین دلیل است که وارد کردن هنر به زندگی بسیار مهم است.

آثار هنری مناظر زیبایی هستند که در زندگی ما قابل لمس هستند و برخی از این  موارد عبارت اند از:

هنر و خاطرات

هنر ارتباط بسیار خوبی با خاطرات ما دارد، زیرا تنها راهی است که می توان لحظات زیبای ما را با مرور تصاویر گرفته شده در گذشته به هم مرتبط کرد. اگر بخواهیم به گذشته برگردیم، آن خاطرات باید برای ما شادی و آسایش به ارمغان بیاورند و همه اینها به اهمیت هنر در زندگی ما کمک زیادی می کند

هنر روشی است که ما را تعریف می کند

گاهی اوقات، زبان برای بیان آنچه در اعماق خود احساس می کنیم یا حتی برای بیان ضعیف احساساتمان کافی نیست. اما هنر راهی صادقانه برای انعکاس آنچه در ناخودآگاه ما سرکوب شده است. این نمادی از نیاز به احساس است و معنای عمیق و شدیدی به آنچه می خواهیم برجسته کنیم می دهد.

بینش های مختلف

هنر جهان ما را به طرق مختلف تفسیر می کند. لذتی که احساس می کنیم، درد رنج، امیدها و رویاهایمان، و ترس ها و پشیمانی هایمان. این به ما کمک می کند تا چیزها را متفاوت ببینیم، و این بیشتر به نحوه نمایش یا مشاهده آن بستگی دارد.

شکاف ها را پر می کند

هنر این توانایی را دارد که تخیل ما را تحریک کند و آن را به عنوان واقعیت به تصویر بکشد. ما را به گذشته، خانه ها، ادارات مان متصل و احساسات را به دیگران منتقل می کند. این کمک می کند تا با آشکار کردن شخصیت واقعی خود، درک درستی از اینکه چه کسی هستیم ایجاد کنیم. هنر به سوالات غیرقابل انکار برای کسانی که از پر کردن جای خالی هیجان زده می شوند پاسخ می دهد که بخشی از انسانیت ماست.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید