امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280316
۳۶۳
۱
۰
نسخه چاپی

چگونه کارشناسان تشخیص می دهند که روی چه چیزی تمرکز کنند؟

چگونه کارشناسان تشخیص می دهند که روی چه چیزی تمرکز کنند؟

کارشناسان حداکثر عملکرد می گویند: شما باید تمرکز کنید. باید عوامل حواس پرتی را از بین ببرید. به یک چیز متعهد شوید و در آن کار عالی شوید.

این توصیه خوبی است. هرچه بیشتر افراد موفق را از همه اقشار – هنرمندان، ورزشکاران، کارآفرینان، دانشمندان – مطالعه می‌کنم، بیشتر معتقدم تمرکز عامل اصلی موفقیت است.

اما این توصیه هم مشکل دارد

از بین گزینه های زیادی که پیش روی شماست، چگونه می دانید روی چه چیزی تمرکز کنید؟ چگونه می دانید انرژی و توجه خود را به کجا هدایت کنید؟ چگونه تنها کاری را که باید به انجام آن متعهد شوید تعیین می کنید؟

من ادعا نمی کنم که همه پاسخ ها را دارم، اما اجازه دهید آنچه را که تاکنون آموخته ام به اشتراک بگذارم.

تا زمانی که چیزی به راحتی بیاید...

مانند بسیاری از کارآفرینان، من در سال اول ایجاد یک تجارت با مشکل مواجه شدم.

من اولین محصولم را بدون هیچ ایده ای به بازار عرضه کردم که آن را به چه کسی بفروشم. (تعجب بزرگ، هیچ کس آن را نخرید.) من با افراد مهم تماس گرفتم، انتظارات را به درستی مدیریت کردم، اشتباهات احمقانه ای مرتکب شدم و اساساً فرصت ایجاد روابط خوب با افرادی را که برایشان احترام قائل بودم از بین بردم. من سعی کردم به خودم یاد بدهم چگونه کدنویسی کنم، یک تغییر در وب سایت خود ایجاد کردم و تمام کارهایی را که در طول سه ماه قبل انجام داده بودم حذف کردم.

به بیان ساده، نمی دانستم دارم چه کار می کنم

در طول سال خطاهای زیاد، یک توصیه خوب دریافت کردم: "چیزها را امتحان کنید تا زمانی که چیزی به راحتی به دست آید." من این توصیه را جدی گرفتم و چهار یا پنج ایده مختلف تجاری را در 18 ماه آینده امتحان کردم. من برای دو یا سه ماه به هر کدام یک ضربه می زنم، کمی کار آزاد را با هم مخلوط می کنم تا بتوانم به خراش دادن و پرداخت صورت حساب ها ادامه دهم و این روند را تکرار کنم.

در نهایت، "چیزی را پیدا کردم که به راحتی به دست آمد" و توانستم به جای تلاش برای یافتن یک ایده، بر ایجاد یک تجارت تمرکز کنم. به عبارت دیگر، من توانستم ساده کنم.

این اولین چیزی بود که در مورد فهمیدن اینکه روی چه چیزی تمرکز کنم کشف کردم. اگر می خواهید به اصول اصلی یک کار تسلط داشته باشید و عمیقاً آن را درک کنید، ممکن است به طور متناقض، نیاز داشته باشید که با ایجاد یک شبکه بسیار گسترده شروع کنید. با آزمایش بسیاری از چیزهای مختلف، می توانید درک کنید که چه چیزی راحت تر به شما می رسد و خود را برای موفقیت آماده کنید. تمرکز روی چیزی که کار می کند بسیار ساده تر از مبارزه با یک ایده بد است.

در مورد اینکه روی چه چیزی تمرکز کنید تماس بگیرید

با فرض اینکه مایلید چیزهایی را امتحان کنید و کمی آزمایش کنید، سوال بعدی این است: چگونه بفهمم چه چیزی به راحتی به من می رسد؟

بهترین پاسخی که می توانم بدهم توجه کردن است. معمولاً این به معنای اندازه گیری چیزی است.

  • اگر کارآفرین هستید، تلاش‌های بازاریابی و ارتقای خود را دنبال کنید.
  • اگر در تلاش برای افزایش عضله هستید، تمرینات خود را دنبال کنید.
  • اگر در حال یادگیری یک ساز هستید، جلسات تمرین خود را پیگیری کنید.

با این حال، حتی وقتی چیزها را اندازه گیری می کنید، نقطه ای فرا می رسد که باید تماس بگیرید و تصمیم بگیرید که روی چه چیزی تمرکز کنید.

در ذهن من، این لحظه تصمیم یکی از تنش های اصلی کارآفرینی است. آیا به آزمایش چیزهای جدید ادامه می دهیم یا یک استراتژی را دو چندان می کنیم؟ آیا سعی می کنیم نوآوری کنیم یا متعهد می شویم که یک کار را به خوبی انجام دهیم؟

همه می‌خواهند زمان مناسب برای ساده‌سازی و تمرکز روی یک چیز را بدانند، اما هیچ‌کس این کار را نمی‌کند. این چیزی است که موفقیت را بسیار سخت می کند. کارآفرینی مانند پختن کیک نیست. هیچ دستور العملی وجود ندارد. کتاب راهنما وجود ندارد

در این مرحله بهترین گزینه شما تصمیم گیری است. شما نمی توانید همه چیز را امتحان کنید. در برخی موارد، شما به اطلاعات بیشتری نیاز ندارید، فقط باید انتخاب کنید.

یک جلد کار

اکنون به مرحله ای رسیده ایم که فهمیدن اینکه روی چه چیزی تمرکز کنیم به یک امکان واقعی تبدیل می شود.

شما ایده های کافی را برای کشف یک یا دو گزینه آزمایش کرده اید که به نظر می رسد نتایج بهتر از متوسط را برای شما ارائه می دهند. شما بر مانع خواستن اطلاعات بیشتر و ترس از متعهد شدن به چیزی غلبه کرده اید و اکنون انتخاب کرده اید. شما کار را به عهده گرفتید شما کسب و کار را شروع کردید. شما برای کلاس ثبت نام کردید شما آماده اید.

به بازی خوش آمدید. وقت آن است که حجم کار را انجام دهید. نه فقط یک یا دو بار. نه فقط زمانی که آسان است. اما حجم کار مداوم و مکرر. باید با کسالت عاشق بشی و تو اتوبوس بمانی.

از طریق همین تعداد زیاد تکرار است که به اصول کار خود پی خواهید برد. شما ممکن است قبل از این مرحله بدانید که عظمت چگونه به نظر می رسد، اما تا زمانی که کار را در خودتان قرار ندهید، نمی فهمید که چگونه می توانید به عظمت برسید.

به قول ایرا گلس، "سلیقه شما به اندازه ای خوب است که می توانید بگویید آنچه می سازید برای شما نوعی ناامیدی است." شما این شکاف را بین چیزهایی که می دانید خوب است و آنچه می توانید خودتان تولید کنید، با تکرارها پر خواهید کرد. این در بسیاری از زمینه های زندگی صدق می کند.

آیا می خواهید خوب لباس بپوشید؟ قبل از اینکه بتوانید به موارد ضروری ساده بپردازید، باید لباس های زیادی را امتحان کنید. احتمالاً قبل از اینکه واقعاً بتوانید سبک زندگی روزمره خود را احساس کنید، باید لباس های زیادی بخرید. من طرفدار ترویج مصرف گرایی افسارگسیخته نیستم، اما اگر این مجموعه مهارتی است که می خواهید توسعه دهید، احتمالاً به آزمایش و تلاش نیاز دارد.

آیا می خواهید یک آشپز عالی شوید؟ فکر می کنید قبل از اینکه بتوانید یک "شام ساده اما خوشمزه" را هر زمان که دوست داشتید، باید چند وعده غذایی بد درست کنید؟ من می گویم حداقل صدها. من افراد زیادی را نمی شناسم که بعد از درست کردن دهمین وعده غذایی خود آشپزهای شگفت انگیزی شدند. ایجاد درک عمیق از اصول اولیه آشپزی مدتی طول می کشد.

آیا می خواهید یک کتاب شگفت انگیز بنویسید؟ شما باید بنویسید و بنویسید و بنویسید. برای پیدا کردن صدای خود باید صدها هزار کلمه بنویسید، شاید میلیون ها کلمه. سپس باید آن کلمات را ویرایش کنید و آنها را به قوی ترین نسخه ممکن کاهش دهید.

تنها پس از تکمیل تکرارها، متوجه خواهید شد که کدام بخش از کار برای موفقیت اساسی است.

رسیدن به ساده

حالا، در نهایت، پس از تلاش بسیاری از چیزها و فهمیدن اینکه روی چه چیزی تمرکز کنید و تکرارهای کافی، می توانید شروع به ساده سازی کنید. شما می توانید چربی را از بین ببرید زیرا می دانید چه چیزی ضروری و چه چیزی غیر ضروری است.

همانطور که بلز پاسکال فرانسوی در نامه های استانی خود می نویسد: "اگر وقت بیشتری داشتم، نامه کوتاه تری برای شما می نوشتم."

تسلط بر اصول اولیه اغلب سخت ترین و طولانی ترین سفر است.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید