امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280223
۳۰۰
۱
۰
نسخه چاپی

چگونه یک اتاق را بزرگتر نشان دهیم: 7 نکته برای فریب دادن چشم

چگونه یک اتاق را بزرگتر نشان دهیم: 7 نکته برای فریب دادن چشم

آیا نیاز به اضافه کردن مقداری پیتزا به یک فضای کوچک دارید؟ این ترفندهای هوشمندانه الهام گرفته از طراحی داخلی را بررسی کنید. هنگام تجهیز فضاهای کوچک، همه چیز اهمیت دارد. با چند مورد خوب و انتخاب های طراحی هوشمندانه، می توانید در واقع اتاق را بزرگتر نشان دهید. تکنیک های رنگی، چیدمان مبلمان، قرار دادن آینه و طراحی خلاقانه نور می تواند چشم را فریب دهد و فضای داخلی را بسیار جادارتر از آنچه هست نشان دهد.

چگونه یک اتاق را بزرگتر نشان دهیم: 7 نکته آسان

1. از کنتراست ها و رنگ های روشن استفاده کنید که اتاق ها را بزرگتر نشان می دهد

در اینجا نحوه بزرگتر نشان دادن یک اتاق با رنگ وجود دارد. (نکته: این یک توهم نوری است.) در دنیای طراحی، به خوبی شناخته شده است که رنگ‌های روشن اتاق را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان می‌دهند. نور و دیوارهای روشن انعکاس بیشتری دارند و فضایی را باز و مطبوع می کنند که به حداکثر رساندن اثر نور طبیعی کمک می کند. سایه‌های تیره نور را جذب می‌کنند و اتاق‌ها را کوچک‌تر می‌کنند. برجسته کردن دیوارها برای بزرگتر نشان دادن اتاق راه دیگری است. دیوارهای برجسته به فضای تزئینی رنگ اضافه می کنند بدون اینکه بیش از حد تحت تأثیر قرار گیرند. سفر نقاشی خود را با یک پالت رنگی که مناسب سبک شماست شروع کنید.

بنابراین، چه رنگ هایی یک اتاق را بزرگتر نشان می دهند؟ برای داشتن جلوه ای بهینه، رنگ های ملایمی مانند سفید مایل به قرمز، آبی و سبز را انتخاب کنید و همیشه به یاد داشته باشید که اتاق های روشن تر بزرگتر و جذاب تر به نظر می رسند. و در اینجا یک راه حل دیگر وجود دارد: سعی کنید تزئینات و قالب های دیوار خود را با رنگ روشن تر از دیوارهای خود رنگ کنید. با انجام این کار، دیوارها دورتر ظاهر می شوند و اتاق نشیمن شما بزرگتر به نظر می رسد.

2. فضای خود را با نورپردازی خلاقانه باز کنید

اکنون این محصولات را بخرید: صندلی راحتی – میز اتاق نشیمن – فرش اتاق – مبل

نور طبیعی فضای داخلی هر اتاق را باز می کند و آن را بزرگتر نشان می دهد. اگر نور طبیعی داشته باشید عالی است. با این حال، اگر این کار را نکنید، ناامید نشوید. با استفاده از وسایل روشنایی چند افکت خلاقانه اضافه کنید. از این که چگونه این اضافه کوچک می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند شگفت زده خواهید شد.

اگر به نور طبیعی دسترسی دارید، وارد کردن آن به خانه از طریق پنجره های بزرگ فوراً اتاق را با فضای باز متصل می کند و دیگر فضای شما را محدود نمی کند. از پوشش های شفاف پنجره ها استفاده کنید، یا آنها را به طور کامل به عقب بکشید تا نور بیشتری وارد شود. اگر دید بد است، گیاهان یا گل ها را در نزدیکی پنجره ها قرار دهید و از لامپ ها برای روشن کردن فضا استفاده کنید.

3. بهم ریختگی را کاهش دهید

اتاق خود را مرتب و منظم نگه دارید. نه تنها باعث شادی بیشتر می شود، بلکه هیچ چیز به اندازه چیزهای زیاد فضای کوچک را تنگ تر نمی کند. با چیدمان منظم یا دور از دید، فضایی که در نظر است مرتب و باز می شود.

مینیمالیسم برای دیوارهای شما نیز مناسب است. دیوارهای خود را با تصاویر زیاد نپوشانید. وقتی به این فکر می کنید که چگونه یک اتاق را بزرگتر نشان دهید، یک نقاشی بزرگ بهتر از یک گروه نقاشی کوچک کار می کند.

و سعی کنید کف اتاق را تا حد امکان شفاف نگه دارید. برای ایجاد توهم فضای بیشتر، فرش های بزرگ را بردارید.

چگونه یک اتاق را بزرگتر نشان دهیم: 7 نکته برای فریب دادن چشم

4. یک نقطه کانونی ایجاد کنید

بیاموزید که چگونه یک اتاق را از طریق یک نقطه کانونی بزرگتر نشان دهید - یک منطقه یا ویژگی که توجه چشم را جلب می کند. در اتاق غذاخوری، احتمالاً میز است. در اتاق خواب، تخت است. آن نقطه کانونی را به ستاره اتاق تبدیل کنید. مبلمان را طوری بچینید که تمرکز روی آن قسمت باشد و دکوراسیون بقیه اتاق را به حداقل برسانید (تعداد لوازم جانبی را محدود کنید).

5. از آینه استفاده کنید

اگر تا به حال از خود پرسیده اید که "آیا آینه ها اتاق را بزرگتر نشان می دهند؟" پاسخ یک بله چشمگیر است." آینه ها می توانند اتاق شما را بزرگتر و بازتر نشان دهند. از یک نقطه کانونی استفاده کنید و آینه های خود را به سمت آن زاویه دهید تا توهم عمق ایجاد کنید. همچنین آینه ها نور طبیعی و مصنوعی را منعکس می کنند تا اتاق را در طول روز و شب روشن تر کنند. قرار دادن آینه در نزدیکی پنجره برای انعکاس دنیای بیرون بسیار موثر است.

آینه های روی دیوارها و میزهای شیشه ای نیز به اتاق شما احساس بازتری می دهند یا از درهای کابینت آینه ای استفاده کنید. آیا تا به حال به آینه روی زمین فکر کرده اید؟ این روش هوشمندانه دیگری برای بزرگتر نشان دادن اتاق است.

6. در مبلمان خلاقیت به خرج دهید

استفاده از مبلمان مناسب یک راه کلیدی برای بزرگتر نشان دادن اتاق است. برای یکی، از مبلمان چند منظوره استفاده کنید، مانند صندوقچه ای که می تواند به عنوان میز قهوه خوری، مبل تختخواب شو یا تختخواب با کشوهای ذخیره سازی استفاده شود. میزهای ناهار خوری قابل افزایش، میزهای تاشو و میزهای تودرتو، که می توانند در مواقعی که به آنها نیاز ندارید، در جای خود قرار گیرند، نیز انتخاب های خوبی هستند.

به خاطر داشته باشید که مبلمان بلند و حجیم می توانند فضای گرانبهایی را اشغال کنند. مبل و صندلی هایی با دست های باز و پاهای باز انتخاب کنید. این اجازه می دهد تا نور در زیر مبلمان فیلتر شود و اتاق را هواتر نشان دهد.

7. چیدمان اتاق خود را به حداکثر برسانید

مبلمان خود را متناسب با اندازه اتاق تنظیم کنید. مبلمان بزرگتر را روی دیوارها قرار دهید تا فضای باز را به حداکثر برسانید و یک اتاق کوچک بزرگتر به نظر برسد. همچنین، مسیرها را مسدود نکنید. اگر مبلمان و لوازم جانبی جلوی دید اتاق را بگیرند، تنگ به نظر می رسد.

طولانی ترین خط مستقیم در هر اتاق، مورب است. هنگامی که مبلمان خود را در زاویه قرار می دهید، چشم را در امتداد دیوار بلندتر هدایت می کند. پاداش: اغلب فضای ذخیره سازی اضافی در پشت قطعه دریافت می کنید.

بهترین استفاده از فضای خود را می‌توانید با ذخیره‌سازی زیر تخت یا استفاده خلاقانه از فضای کمد نیز به دست آورید. دیوار خالی دارید؟ طراحان آپارتمان درمانی استفاده از قفسه های شناور و دیگر گزینه های طراحی هوشمند را پیشنهاد می کنند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید