امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 275914
۴۰۸۵
۶
۰
نسخه چاپی
Buckingham Palace

کاخ باکینگهام | قسمت های مختلف کاخ باکینگهام | حقایق کاخ باکینگهام

کاخ باکینگهام یکی از تنها بازماندگان فعال بین کاخ‌های سلطنتی دنیا به حساب می‌آید که بیش از ۲۰ سال درهایش به روی بازدیدکنندگان باز بوده است.

کاخ باکینگهام

کاخ باکینگهام در لندن اقامتگاه اصلی خانواده سلطنتی بریتانیا است. این کاخ همچنین یکی از بزرگ‌ترین کاخ‌های سلطنتی فعال دنیاست.

کاخ باکینگهام

کاخ باکینگهام از سال 1837 اقامتگاه خاندان سلطنتی انگلیس شناخته می‌شود. ملکه ویکتوریا اولین کسی بود که این مکان را برای زندگی و اداره‌ی امور برگزید. در ابتدا این قصر خانه‌ای بود که توسط دوک باکینگهام برای همسرش ساخته شد. اما جرج چهارم آن را تبدیل به یک کاخ کرد.

 کاخ باکینگهام یکی از زیباترین دیدنی های انگلستان است که در جاده Spur لندن قرار دارد و اقامتگاه اصلی خانواده سلطنتی بریتانیا محسوب می‌شود. عملیات ساخت این کاخ باشکوه در سال 1826 به اتمام می‌رسد و در سال 1837 به عنوان اقامتگاه خاندان سلطنتی انتخاب می‌گردد.

بخش های مختلف کاخ باکینگهام

1. سالن های تشریفاتی

کاخ باکینگهام ۷۷۶ اتاق دارد که شامل ۱۹ سالن تشریفاتی و ۷۸ سرویس بهداشتی می‌شود. اتاق تشریفات (State Room) در کاخ باکینگهام، مکانی شبیه سالن استراحت و انتظار است که با اسباب و اثاثیه مجللی تجهیز شده و شخص پادشاه یا ملکه، مهمانان و بازدیدکنندگان را ملاقات کرده یا از آن‌ها پذیرایی می‌کنند.

تعدادی از این سالن‌ها برای عروسی‌های سلطنتی هم استفاده شده است. اخیراً پذیرایی مهمانان در عروسی دوک و دوشس کمبریج، پرنس ویلیام و کیت میدلتون، در یکی از همین سالن‌ها صورت گرفت. این اتاق‌ها غرق شده در نور چهل چراغ‌ها، ستون‌های مرمرین، فرش‌های نفیس، کاغذ‌دیواری طرح‌دار، مبلمان مجلل، مجسمه‌‌ها و آثار هنری هستند.

کاخ باکینگهام

2. آثار هنری مشهور در کاخ باکینگهام

بعضی از آثار هنرمندان بزرگ دنیا در این کاخ به چشم می‌خورد. حتماً با نقاشی‌های ون دایک، روبنس، رامبراند، ورمیر، پوسن، کانالتو، کلود مونه و مجسمه‌های کانووا و چَنتری دیدار خواهید کرد.

در این اتاق ها همچنین پرتره های نقاشی بسیار ارزشمندی از اعضای خانواده سلطنتی انگلستان از گذشته تا امروز وجود دارد. از جمله این نقوش می توان به تصویر ملکه ویکتوریا، جرج سوم، ملکه شارلوت، ویلیام چهارم و همسرش ملکه آدلاید و البته اعضای فعلی خانواده سلطنتی اشاره کرد.

آثار هنری مشهور در کاخ باکینگهام

3. پلکان بزرگ طلایی

پلکان طلایی، باشکوه‌ترین مکان است که در تور کاخ باکینگهام خواهید دید. طراحی و دیزاین این پلکان مجلل که از جنس برنز ساخته شده، بخشی از وظایف جان نش (John Nash) بود تا قصر را به دستور جرج چهارم از ۱۸۲۵ تا ۱۸۳۰ بازسازی کند. نردبان دوبله‌ی این پلکان با طرحی بهم پیچیده از برگ درخت بلوط، لائورل (Laurel) و کنگر ساخته شده و یکی بهترین نمونه‌ی کار دستی برنز در دنیا محسوب می‌شود. نوری که از سقف شیشه‌ای حکاکی شده در بالای این پلکان عبور می‌کند زیبایی این مکان را دو چندان می‌کند.

پلکان بزرگ طلایی

4. اتاق تاج و تخت

اتاق تاج و تخت در کاخ باکینگهام را می توان یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین بخش های کاخ در بین گردشگران دانست. در این اتاق تخت ویژه سلطنتی که از آن برای اعطای نشان ها و مراسم تشریفاتی استفاده می شود، قرار داشته و مراسم پذیرفتن میهمانان و جشن هایی مانند جشن سالگرد تاج گذاری نیز در این محل برگزار شده و به ندرت ممکن است مراسم دیگری مانند رقص های تشریفاتی نیز در این اتاق برپا شود. در این تور شما همچنین بزرگ ترین تالار چندمنظوره قصر که (official Ballroom) نامیده می شود را نیز خواهید دید. شما احتمالا تصاویر این اتاق را در برخی عکس های رسمی از مراسمی مانند تصویر ملکه الیزالبت و دوک ادینبورگ در سال ۱۹۴۷ بر تخت سلطنتی و دوک و دوشس کمبریج در سال ۲۰۱۱ دیده باشید.

اتاق تاج و تخت

5. راهنمای گردشگری صوتی با صدای پرنس چارلز

به عنوان بخشی از تور، یک راهنمای صوتی رایگان در ورود به قصر دریافت می‌کنید. این راهنما با صدای پرنس ولز، یعنی شاهزاده شاهزاده چارلز ثبت شده و شما را در هر ۱۹ سالن تشریفات و همچنین مراسم بازگشایی ویژه‌ی سالانه قصر همراهی می‌کند. این راهنمای صوتی به زبان‌های انگلیسی، فرانسه، آلمانی، اسپانیایی، ایتالیایی، ژاپنی، برزیلی، پرتغالی، روسی، ماندارین موجود است. همچنین راهنمایی برای تورهای خانوادگی و  افراد ناشنوا و نابینا فراهم کرده‌اند.

6. باغ کاخ باکینگهام

یکی دیگر از تحسین برانگیزترین بخش های کاخ باکینگهام باغ های آن است که مساحتی ۱۵٫۸ هکتاری را در برگرفته اند و در این وسعت، ۳۵۰ نوع گل های وحشی و ۲۰۰ نوع درخت و یک دریاچه هم وجود دارد. این باغ ها محل برگزاری جشن ها و مراسم های سالیانه سلطنتی هم هستند، از بخش هایی که شما می توانید از آن دیدن کنید، زمین تنیس، خانه تابستانی و باغ رز است.

 باغ کاخ باکینگهام

7.  نمایشگاه رویال کاخ باکینگهام

نمایشگاه رویال تابستان هر سال در کاخ باکینگهام برگزار می‌شود و این بهترین فرصت برای بازدید از این کاخ می‌باشد. در طول بازدید از این نمایشگاه خواهید دید که چه مواد غذایی در آشپزخانه سلطنتی استفاده می‌شود و یا چه ظروفی و ملافه‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد تمام جزئیات در این فستیوال و نمایشگاه ارائه می‌شود البته این امر مستلزم این است که شما بلیط VIP این نمایشگاه را تهیه کنید.

نمایشگاه رویال کاخ باکینگهام

8. سرویس چینی سِورِس

کاخ باکینگهام محل نگهداری یکی از مرغوب‌ترین سرویس‌های چینی دنیا، یعنی سِورِس است. این چینی‌ها در شهر سورس، نزدیکی ورسای در کارخانه‌ای سلطنتی تولید می‌شد. این سرویس‌های چینی توسط پادشاه جرج چهارم، بین سال‌های ۱۷۸۳ تا ۱۸۳۰ از این تولیدکننده‌ی مشهور فرانسوی خریداری شد. علاوه ظروف پذیرایی، سوپ‌خوری‌ها و فنجان‌های نقاشی و طلاکاری شده‌ی سورس، اشیای تزئینی همچون گلدان‌ها و مجسمه‌های نیم تنه آن را هم در سراسر کاخ می‌بینید.

سرویس چینی سِورِس

9. پرچم ها و ساعت ها

چه به قصر وارد یا از آن خارج می‌شوید، حتما به پرچم بالای پشت بام توجه کنید. اگر ملکه در قصر باشد، پرچم سلطنتی (Royal Standard) در احتزاز است. اگر ملکه حضور نداشته باشد، پرچم ملی بریتانیا (Union Flag) را خواهید دید. وقتی داخل قصر می‌شوید، می‌توانید به دنبال شکار ساعت باشید. چون که این کاخ یکی از بزرگ‌ترین کلکسیون‌های ساعت دنیا با بیش از ۳۵۰ ساعت دیواری و میزی را در خود جمع کرد است. دو نفر از متخصصین ساعت سنجی، به طور تمام وقت وظیفه تعمیر و کوک کردن آن‌ها را بر عهده دارند.

پرچم ها و ساعت ها

10. کافی شاپ در کنار باغ سلطنتی

در انتهای تور، در کافی شاپی در تراس غربی کاخ باکینگهام استراحت خواهید کرد. منوی کافه شامل خوردنی‌های سبک همچون چای، قهوه، ساندویچ و شیرینی است. در تور تابستانه، فروشگاهی برپاست که هدایا و سوغات که مخصوص کلکسیون سلطنتی است را می‌فروشد؛ هدایایی از جمله وسایل خانه، ظروف چینی، لباس، جواهرات و اسباب بازی، کتاب و کارت پستال! بیشتر این محصولات الهام گرفته از کارهای هنری در کلکسیون سلطنتی هستند.

 کافی شاپ در کنار باغ سلطنتی

حقایقی جالب درمورد کاخ باکینگهام

هر سال، تعداد گردشگران خارجی که مایل به دیدن کاخ باکینگهام هستند، رقمی قابل توجه است. پیرامون چنین مکان پراهمیت و بزرگی، همواره نکات و اخباری وجود دارد که دانستن آنها خالی از لطف نیست. مثلا:

• کاخ باکینگهام، ۷۷۵ اتاق دارد. از این میان، ۱۸۸ مورد مخصوص کارمندان است. ۹۲ اتاق مخصوص دفاتر افراد مختلف کاخ و ۷۸ عدد از اتاق‌ها حمام و دست‌شویی هستند و ۵۲ مورد هم اتاق‌های بزرگی برای پذیرش مهمانان مختلفند. ۱۹ اتاق هم مخصوص امور  تشریفاتی است.

• به طور کلی، مساحت کاخ به حدود ۳۹ هکتار می‌رسد. حدود ۷۶۰ پنجره و ۱۵۱۴ درب در کاخ وجود دارد.

• در طول جنگ جهانی دوم، کاخ باکینگهام از نُه بمباران آلمانی‌ها جان سالم به در برده و هیچ‌گونه آسیبی ندیده است.

• رنگ لباس گارد محافظتی کاخ، قرمز است. اما چرا قرمز؟ در گذشته، زمانی که بنا بوده تا رنگی برای لباس فُرم نگهبانان انتخاب شود، هزینه رنگ قرمز برای رنگ آمیزی پارچه‌ها از رنگ‌های دیگر کمتر بوده است و از همین رو، خاندان سلطنتی، این رنگ را انتخاب می‌کند تا هزینه‌ها مقرون به صرفه‌تر شوند. علاوه بر آن، از نقطه نظر امنیتی، رنگ قرمز نسبت به رنگ‌های دیگر از دور، واضح به نظر نمی‌رسد و تشخیص آن از فاصله زیاد سخت است. پس دشمنان نمی‌توانستند، تعداد دقیق سربازهایی با یونیفرم قرمز را تشخیص بدهند.

  • منبع
  • ایوار
  • بیتوته
  • الی گشت
  • BlueSky

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید