امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 276669
۱۳۸۹
۱
۰
نسخه چاپی

کارت ویزیت | 13 دلیل اهمیت کارت ویزیت برای کسب و کارها

کارت ویزیت | 13 دلیل اهمیت کارت ویزیت برای کشب و کارها

کارت ویزیت و اهمیت آن

علی رغم زندگی در دنیای دیجیتال، چاپ کارت ویزیت می تواند برای پیشرفت کسب و کار شما حیاتی باشد. این ابزارهای کوچک اما موثر اغلب به مشتری و چشم انداز منتقل می شود و می تواند یک شکل بسیار شخصی از بازاریابی باشد. متأسفانه، حتی برخی از کارآفرینان از تمام ظرفیت کارت ویزیت استفاده نمی کنند.

شما برای توسعه کسب و کارتان باید کاری کنید که نام و طرح کسب و کار شما در ذهن مشتری نقش ببندد. یکی از این کارها داشتن یک کارت ویزیت حرفه ای و خاص می باشد.

توجه داشته باشید که طراحی یک کارت ویزیت از اهمیت بالایی برخوردار می باشد زیرا باعث می شود تا کارت شما نزد مشتری ارزشمند بوده و نزد خود نگه دارد.

در دوران فعلی کمتر کسی کارت ویزیت های معمولی و کاغذی را نزد خود نگه میدارد و مردم سعی می کنند کارت ویزیت هایی را نزد خود نگه دارند که از کیفیت بالایی برخوردار باشد و هم مقاومت بالایی داشته باشد و ماندگاری آن بالا باشد.

نکته دیگر که باید به آن توجه داشت این است که کارت ویزیت شما باید در نگاه اول کلیه اطلاعاتی که مشتریان به آن نیاز دارند را به آنها بدهد. در واقع کارت ویزیتی ساده با محتوای مناسب و مورد نیاز.  این را باید بدانیم که کارت ویزیت رزومه یا تراکت نیست!

کارت ویزیت | 13 دلیل اهمیت کارت ویزیت برای کشب و کارها

دلایل اهمیت کارت ویزیت برای کسب و کار

در ادامه 13 دلیل که شما به کارت ویزیت نیاز دارید ارائه می شود.

1- کارت ویزیت به مخاطبان توانایی پیگیری می دهد

هنگامی که شما فردی را ملاقات می کنید و با آن ارتباط برقرار می کنید، با ارائه کارت ویزیت مناسب و زیبا، فرصت و شانس پیگیری برای مخاطب ایجاد می شود.

کارت ویزیت این اجازه را می دهد تا در صورت احساس نیاز، مشتریان به کارت ویزیت مراجعه کنند و تماس بگیرند.

2- کارت ویزیت نشان می دهد که شما آماده و حرفه ای هستید

زمانی که از طریق کارت ویزیت به برقراری ارتباط می‌پردازید این حس را در مخاطب ایجاد می کنید که شما برای کسب و کار خود ارزش قائل هستید و وقت گذاشته اید تا در جلسات به جای استفاده از یک برگه و خودکار برای درج اطلاعات، کارت خود را ارائه دهید. با ارائه کارت ویزیت حس مثبتی در مخاطب ایجاد می کنید و اعتبار و شان کسب و کار شما حفظ می شود.

3- داشتن کارت ویزیت، شما را روی هدفتان متمرکز می کند

کارت ویزیت می تواند به شما کمک کند تا به نقش موثر در رشد و موفقیت کسب و کارتان برسید. هدف از ارائه کارت ویزیت اشتراک گذاشتن اطلاعات و ارتباط با مخاطب است. با کارت ویزیت بر روی هدف خود متمرکز شوید.

4- کارت ویزیت، کسب و کار شما را یادآوری می کند

کارت ویزیت، هویت کسب و کار شما را نشان می دهد. هنگامی که مخاطبین به کارت ویزیت نگاه می کنند، تخصص و خدمات شما در ذهن آن ها یادآوری می شود. خیلی از کسب و کار ها روی کارت ویزیت عکس خود را قرار می دهند این روشی است که کمک می کند تا افراد شما را به یاد بیاورند.

کارت ویزیت | 13 دلیل اهمیت کارت ویزیت برای کشب و کارها

5- کارت ویزیت یک تصور پایدار ایجاد می کند

یک کارت ویزیت حرفه ای و با کیفیت بالا یک اثر پایدار در ذهن مشتریان ایجاد می کند و یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی است. بنابراین چگونگی طراحی کارت ویزیت از اهمیت زیادی برخوردار است.

6- اشتراک گذاری کارت ویزیت با دوستان

گرچه شخصی که شما ابتدا کارت ویزیت خود را به او ارائه می دهید ممکن است بداند شما چه کاری انجام می دهید و به مهارت های شما آگاه باشد ولی ممکن است با کسی ملاقات کند که نیاز به شخصی مانند شما دارد؛ که در این مواقع می تواند کارت شما را به اشتراک بگذارد.

7- کارت ویزیت مقرون به صرفه است

کارت ویزیت یک ابزار بازاریابی ارزان و آسان است که فرصت هایی را برای تعامل با افراد دیگر ایجاد می کند.

8- کارت ویزیت ها همیشه در دسترس هستند

کارت ویزیت ها همیشه در دسترس هستند. زمانی که تلفن های همراه خاموش هستند و یا اینترنت ندارید می توانید از کارت ویزیت استفاده کنید و کسب و کار خود به دیگران معرفی کنید.

در ضمن همه مردم از گوشی های هوشمند استفاده نمی کنند پس ارائه کارت ویزیت می تواند در جهت برقراری ارتباط به شما کمک کند.

9- کارت های کسب و کار می تواند به شما کمک کند تا اطلاعات را به سرعت انتقال دهید

یک کارت کسب و کار خوب نه تنها نام و اطلاعات تماس شما را شامل می شود. بلکه مهارت های شما را هم ذکر می کند . داشتن این جزئیات فوق العاده می تواند تمایزات را بسازد، گرچه شخصی که شما ابتدا کارت کسب و کار خود را به او ارائه می دهید ممکن است به مهارت های شما نیاز نداشته باشد ، اما ممکن است کسی را در شبکه خود ببیند که نیاز به کسی مانند شما دارد.خوب است که به یاد داشته باشید که برخورد های تصادفی با افراد مختلف همیشه رخ می دهد. پس همیشه باید خود را برای استفاده از این جلسات و فرصت هایی که ممکن است توسط آنها بوجود آیند، آماده کنید.

10- کارت ویزیت تاثیرگذارترین ابزار بازاریابی مستقیم است

ایمیل مارکتینگ، ساخت سایت و پرداخت هزینه برای بهینه سازی آن برای موتورهای جست‌و‌جو و تبلیغات در رسانه ها همه و همه ابزار بسیار خوبی برای جلب مشتری و حک کردن نام برندتان در ذهن مخاطب است اما باز آن‌ها به اندازه یک ملاقات حضوری رو در رو با پایانی همراه با یک دست دادن و رد و بدل کردن کارت ویزیت همراه باشد، تاثیرگذار نیست.

همیشه تعدادی از کارت های ویزیت خود را همراهتان داشته باشید، درون جیب، داخل کیف پول یا کیف لپ تاپتان قرار دهید تا در هر زمان و هرجا که موقعیت معرفی خود را داشتید، یکی از آن ها را همراهتان داشته باشید.

کارت ویزیت | 13 دلیل اهمیت کارت ویزیت برای کشب و کارها

11- کارت ویزیت در بعضی فرهنگ ها اهمیت ویژه ای دارد

کارت ویزیت در برخی فرهنگ‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد. برای آن‌ها، کارت ویزیت جزیی از تشریفات تجاری است. برای مثال، در هنگ گنک، زمانی که فردی کارت ویزیتش را به شما می دهد، شما باید کارت ویزیت خود را به وی تقدیم کنید و قطعا در صورت عدم انجام، فرصت کاری را از دست خواهید داد.

در کشور ژاپن، اکثر مشتری ها از روی کیفیت کارت ویزیت شرکت، کالا یا خدماتش را قضاوت می کنند.

12- کارت ویزیت ابزاری برای اعتماد سازی است

به دلیل فضای بسیار رقابتی در بازار، مشتریان باید به یک شرکت و محصولات آن اعتماد داشته باشند. کارت های ویزیت می توانند اعتماد نسب به شما را تا حدودی بالا ببرند.

از آنجا که هنگام ردوبدل کردن کارت، تبادل نظرات رخ می‌دهد، این امر به ایجاد اعتماد کمک می کند. علاوه بر این، یک طراح گرافیک حرفه ای می داند که چگونه از رنگ و ابزارهای گرافیکی در طراحی کارت بهره ببرد تا اعتماد مخاطب را جلب کند. کارت ویزیتی که به صورت حرفه‌ای طراحی و سازمان‌دهی شده باشد، نماینده‌ای از برند شماست.

13- کارت ویزیت مقرون به صرفه است

یکی از بزرگترین مزایای کارت ویزیت مقرون به صرفه بودن آن است.

مشاغل می توانند کارت های را با هزینه ای کمتر از هزینه تولید انواع دیگر مواد بازاریابی مانند تبلیغات تجاری، بسته های چاپی و نمونه محصولات چاپ کنند. وقتی قیمت بسیار پایین است و به راحتی می تواند در هر بودجه تجاری جای بگیرد ، چرا همیشه کارت ویزیت را در دست ندارید؟

  • منبع
  • چاپ گردو
  • چاپ آقا
  • طراحی یک

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید