امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 281479
۷۵۴
۱
۰
نسخه چاپی

کدام جوشانده برای عفونت رحم مناسب هستند؟

جوشانده برای عفونت رحم روش خوبی برای درمان این عفونت است. جوشانده‌های گیاهی می‌توانند تاثیر داروی تجویز شده را نیز افزایش دهند و باعث شوند علائم عفونت رحم خیلی سریع کاهش یابند. با این وجود، این جوشانده‌ها نباید جایگزین توصیه‌های پزشکی شوند، مخصوصاً زمانی که آنتی‌بیوتیک مصرف می‌کنید.

مهم‌ترین جوشانده‌ها، جوشانده‌هایی هستند که تاثیر ضد میکروبی بر روی رحم می‌گذارند. جوشانده‌های ادرارآور نیز مفید هستند، چون موجب تحریک تولید ادرار می‌شوند و با افزایش جریان ادرار، رحم نیز پاکسازی می‌شود.

جوشانده برای عفونت رحم

بیربری  

کدام جوشانده برای عفونت رحم مناسب هستند؟

برگ‌های بیربری قرن‌ها است که برای تسکین و درمان علائم عفونت رحم استفاده می‌شود. بر طبق یک مطالعه، تاثیر این گیاه بر رحم مرتبط با ماده‌ای به‌نام آربوتین است که تاثیر ضدمیکروبی بسیار قوی دارد. از این رو، برگ‌های بیربری می‌توانند باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌هایی که باعث عفونت رحم می‌شوند را از بین ببرند. علاوه براین، بیربری ادرارآور است، از این رو موجب تقویت جریان ادرار می‌شود و رحم پاکسازی می‌شود و هرگونه ریزموجودات از رحم خارج می‌شوند.

مواد لازم

سه گرم برگ بیربری خشک

۲۰۰ میلی‌لیتر آب سرد

طرز تهیه

برگ‌های بیربری را در آب بگذارید و در آن را بگذارید. اجازه دهید برگ‌ها مدتی در این ظرف بماند و به مدت ۱۲ تا ۱۴ ساعت نور به آن نفوذ نکند. درسته که در این مقاله می‌خواهیم در مورد جوشانده‌ها صحبت کنیم، اما این گیاه استثناء است و بهتر است سرد مصرف شود. ترکیب را از صافی رد کنید و روز ی ۴ فنجان از این ترکیب بنوشید. تعداد برگی که در بالا گفتیم برای یک فنجان است، بنابراین اگر می‌خواهید مقدار بیشتری درست کنید تعداد برگ‌ها را بیشتر کنید.

توجه: اگر در مصرف بیربری زیاده‌روی شود ممکن است موجب مسمومیت شود. توصیه می‌کنیم که تنها زمانی از برگ بیربری استفاده کنید که علائم عفونت را داشته باشید و حداکثر به مدت ۷ روز از این گیاه استفاده کنید. اگر علائمی مانند حالت تهوع یا استفراغ تجربه می‌کنید، باید مصرف بیربری را متوقف کنید.

گلدن سیل

کدام جوشانده برای عفونت رحم مناسب هستند؟

گلدن سیل به‌عنوان یک جوشانده برای عفونت رحم گیاه دیگری است که به‌لحاظ علمی برای درمان عفونت رحم ثابت شده است. این گیه غنی از موادی مانند هیدراستین و بربرین است که دارای تاثیر ضدمیکروبی و ضدالتهابی هستند. علاوه بر این، برخی مطالعات نشان می‌دهند که بربرین می‌تواند از رشد باکتری‌ها پیشگیری کند مخصوصاً E.coli.

مواد لازم

یک قاشق چایخوری پودر ریشه گولد سیل

۲۵۰ میلی‌لیتر آب جوش

طرز تهیه

پودر گولد سیل را کمی در آب بجوشانید و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کنید. سپس این جوشانده را از صافی رد کنید و بگذارید سرد شود. می‌توانید جوشانده گولد سیل را سه بار در روز میل کنید. شاید پیدا کردن پودر ریشه گولد سیل کمی برایتان سخت باشد، اما عصاره ریشه آن در عطاری‌ها موجود است. همچنین کپسول آن نیز در بازار موجود است که دوز مصرفی آن ۴۵۰ میلی‌گرم ۲ تا ۳ بار در روز است.

ابریشم ذرت 

کدام جوشانده برای عفونت رحم مناسب هستند؟

جوشانده ابریشم ذرت به‌عنوان یک جوشانده برای عفونت رحم گیاه دیگری است که برای درمان مشکلات رحمی از آن استفاده می‌شود. برخی مطالعات نشان داده‌اند که جوشانده ابریشم ذرت دارای غلظت خوبی از تانین‌ها، ترپنوئیدها و آلکالوئیدها است که غنی از خواص ضد میکروبی هستند.

علاوه‌براین، ابریشم ذرت یک ادرارآور است که به از بین بردن باکتری‌ها از طریق ادرار کمک می‌کند.

مواد لازم:

۱ مشت دست ابریشم ذرت

یک فنجان آب جوش

طرز تهیه:

ابریشم ذرت را داخل آب در حال جوش بریزید و اجازه دهید ۵ تا ۱۰ دقیقه دم بکشد. بعد از این مدت، ترکیب را از صافی رد کنید و بگذارید سرد شود. این جوشانده را دو الی سه بار در روز مصرف کنید.

قاصدک

کدام جوشانده برای عفونت رحم مناسب هستند؟

قاصدک گیاهی است که دارای تاثیر ادرارآوری فوق‌العاده‌ای است. این گیاه به افزایش کمیت ادرار کمک می‌کند و به همین دلیل باعث می‌شود باکتری‌هایی که موجب عفونت رحم شده‌اند از رحم خارج شوند.

مواد لازم

۱۵ گرم برگ و ریشه قاصدک

۲۵۰ میلی‌لیتر آب جوش

طرز تهیه

قاصدک را به آب در حال جوش اضافه کنید و اجازه دهید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند. ترکیب را از صافی رد کنید و دو تا سه بار در روز از آن استفاده کنید.

شمشاد  

کدام جوشانده برای عفونت رحم مناسب هستند؟

برگ‌های شمشاد، ادرارآور و ضدمیکروبی هستند و به نظر می‌رسد با ریزموجوداتی که موجب عفونت رحم می‌شوند مبارزه می‌کند. همچنین گیاه شمشاد موجب تحریک تولید ادرار می‌شود. برخی از مطالعات نشان می‌دهند که روغن این گیاه که از برگ‌های شمشاد تهیه می‌شود خاصیت بیشتری دارد.

مواد لازم

یک الی دو قاشق غذاخوری برگ شمشاد خشک

یک فنجان آب جوش

طرز تهیه

برگ‌های شمشاد را داخل آب در حال جوش بریزید و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه منتظر بمانید. سپس این ترکیب را از صافی رد کنید، اجازه دهید این ترکیب سرد شود و دو الی سه بار در روز مصرف کنید.

گیاه دم اسب

کدام جوشانده برای عفونت رحم مناسب هستند؟

جوشانده گیاه دم اسب به‌عنوان یک جوشانده برای عفونت رحم، گیاه مشهوری است که تاثیر فوق‌العاده‌ای بر روی رحم دارد. این جوشانده به از بین بردن ریزموجوداتی که باعث عفونت می‌شوند کمک می‌کند. بر طبق تحقیقات، تاثیر گیاه دم اسب مرتبط با وجود ماده ادرارآوری مهمی به‌نام ساپونین است.

مواد لازم

یک قاشق غذاخوری گیاه دم اسب

یک فنجان آب جوشانده

طرز تهیه

آب جوشیده و گیاه دم اسب را با هم مخلوط کنید و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه منتظر بمانید. سپس آبکشی کنید و سه بار در روز از این جوشانده مصرف کنید. چون این جوشانده یک ادرارآور بسیار قوی است، بیشتر از ۷ روز از آن استفاده نکنید.

احتیاط‌ها قبل از مصرف

مصرف هرگونه جوشانده برای عفونت رحم بابد تحت نظارت پزشک متخصص یا فردی باشد که با گیاهان دارویی آشنایی کافی دارد. چون دوز مصرفی هر گیاه به عواملی مانند سن، وزن و سابقه بیماری فرد مرتبط است. این جوشانده‌ها نباید جایگزین داروهای تجویز شده باشند. علاوه‌براین، زنان بادار، زنان شیرده و کودکان زیر سه سال باید از خوردن دمنوش و جوشانده گیاهی خودداری کنند مگر آنکه پزشک تجویز کرده باشد.

  • منبع
  • پریهان

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید