امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 277946
۹۱۹
۱
۰
نسخه چاپی

کرونا و دهانشویه| آیا محلول دهانشویه ویروس کرونا را از بین می برد

"هدف نهایی این است که مشخص شود آیا دو یا سه بار در روز شستشو با یک عامل ضد عفونی کننده با فعالیت ضد ویروسی فعال می تواند توانایی انتقال بیماری را کاهش دهد. اما این باید در دنیای واقعی مورد بررسی قرار گیرد. وضعیت ، "او گفت. تحقیقات قبلی نشان داده بود که انواع مختلف دهانشویه های ضد عفونی کننده می توانند ویروس کرونا را مختل کرده و به طور موقت از انتقال آن جلوگیری کنند ، اما این یکی از اولین مطالعاتی بود که غلظت های شستشوی ضد عفونی کننده ، زمان تماس و خواص کشتن سلول های پوستی را که شرایط دهان را شبیه سازی کرده بود ، مورد بررسی قرار داد. این مطالعه توسط تیمی از دانشمندان دانشکده دندانپزشکی و ویروس شناس در م Instituteسسه تحقیقات بهداشت عمومی انجام شد. فاین گفت: "از آنجا که ویروس SARS CoV-2 مسئول COVID-19 عمدتا از طریق حفره دهان و بینی وارد می شود ، زیست شناسان دهانی باید در این مطالعات شرکت کنند زیرا آنها درک عمیقی از بیماری های عفونی دهان دارند."

کرونا و دهانشویه

دهانشویه در شرایط آزمایشگاهی ویروس COVID-19 را مختل می کند

محققان دانشکده پزشکی دندانپزشکی روتگرز شواهدی یافته اند که نشان می دهد دو نوع دهانشویه در شرایط آزمایشگاهی ویروس COVID-19 را مختل کرده و از تکثیر آن در سلول های انسانی جلوگیری می کند.

این مطالعه که در مجله Pathogens منتشر شد ، نشان داد که لیسترین و دهانشویه کلرهگزیدین ویروس را در چند ثانیه پس از رقیق شدن به غلظت هایی که تقاضای استفاده واقعی را دارند ، در عرض چند ثانیه مختل کردند. مطالعات بیشتر برای آزمایش اثربخشی واقعی در انسان مورد نیاز است.

دانیل اچ. فاین ، نویسنده ارشد مقاله و رئیس بخش زیست شناسی دهان مدرسه می گوید: این مطالعه در آزمایشگاه با استفاده از غلظت دهانشویه و زمان لازم برای تماس با بافتها برای تکثیر شرایط موجود در دهان انجام شد.

این گروه تأثیر پتانسیل دهانشویه را برای جلوگیری از انتقال ویروس مطالعه کردند تا بهتر بفهمند که چگونه دندانپزشکان می توانند در برابر آئروسل های بازدم توسط بیماران محافظت شوند. "آیلین هوسکین" ، استادیار دانشکده پزشکی دندانپزشکی روتگرز ، می گوید: "به عنوان دندانپزشک ، ما در مقابل یک بیمار قرار داریم. ما می خواستیم بدانیم آیا چیزی وجود دارد که ممکن است بار ویروسی را کاهش دهد."

کرونا و دهانشویه

البته پزشکان مردم را از اتکا به دهانشویه به عنوان راهی برای کاهش سرعت انتشار تا زمانی که در آزمایشات بالینی بر روی انسان اثبات نشود ، هشدار می دهند.

هدف نهایی این است که مشخص شود آیا دو یا سه بار در روز شستشو با یک عامل ضد عفونی کننده با فعالیت ضد ویروسی فعال می تواند توانایی انتقال بیماری را کاهش دهد. اما این باید در دنیای واقعی مورد بررسی قرار گیرد.

تحقیقات قبلی نشان داده بود که انواع مختلف دهانشویه های ضد عفونی کننده می توانند ویروس کرونا را مختل کرده و به طور موقت از انتقال آن جلوگیری کنند ، اما این یکی از اولین مطالعاتی بود که غلظت های شستشوی ضد عفونی کننده ، زمان تماس و خواص کشتن سلول های پوستی را که شرایط دهان را شبیه سازی کرده بود ، مورد بررسی قرار داد.

این مطالعه توسط تیمی از دانشمندان دانشکده دندانپزشکی و ویروس شناس در م Institute l موسسه تحقیقات بهداشت عمومی انجام شد.

کرونا و محلول دهانشویه

فاین گفت: "از آنجا که ویروس SARS CoV-2 مسئول COVID-19 عمدتا از طریق حفره دهان و بینی وارد می شود ، زیست شناسان دهانی باید در این مطالعات شرکت کنند زیرا آنها درک عمیقی از بیماری های عفونی دهان دارند."

  • منبع
  • www.news-medical.com

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید