امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280378
۶۶۴
۱
۰
نسخه چاپی

گوش دادن فعال برای حرکات سپاسگزاری

گوش دادن فعال برای حرکات سپاسگزاری

همه ما مقصریم – آن لحظه در طول مکالمه که متوجه می‌شوید نمی‌دانید شخصی که با او بحث می‌کنید چه گفته است. چه در حال رویاپردازی بودید، چه از منطقه خارج شده بودید، یا بیش از حد مشغول فکر کردن در مورد آنچه که بعداً باید بگویید و چه زمانی فرصت گفتن آن را خواهید داشت، همگی منجر به عدم مشارکت صحیح در گفتگو می شوند. چیزی که بیشتر مردم نمی‌دانند این است که این امر می‌تواند هنگام ایجاد رابطه مضر باشد. در حالی که هدف شما نیست، گوش دادن ضعیف می تواند باعث شود دیگران احساس کنند که شما فقط به خود و دستاوردهای شخصی خود فکر می کنید. بهترین راه حل برای مبارزه با این مشکل استفاده از گوش دادن فعال در مکالمات روزانه است.

وقتی فعالانه گوش می‌دهید، می‌توانید جزئیات بیشتری را در مکالمه درک کنید و فردی را که با او صحبت می‌کنید در سطح شخصی‌تر بشناسید. هرچه بیشتر در مورد یک شخص بیاموزید، می توانید پیوندهای قوی تری با اعمال قدردانی در طول رابطه خود ایجاد کنید.

در یک محیط تجاری، این شما را برای پیگیری جلسات، ایمیل‌ها و سایر نقاط تماس به موفقیت می‌رساند. با گوش دادن فعال در مکالمات، شما احتمالاً اطلاعات کمی را به دست خواهید آورد که فرصت های باورنکردنی برای ابراز قدردانی ایجاد می کند.

اکنون زمان آن رسیده است که گوش دادن فعال و پیگیری های به موقع خود را به مرحله عمل برسانید. در اینجا چند چیز برای گوش دادن به آنها وجود دارد که به دنبال فرصت هایی برای نشان دادن قدردانی و تعمیق روابط خود هستید - و چند مثال برای اینکه چگونه می توانید به موقع نشانه های قدردانی را به کار ببرید:

زندگی تغییر می کند

توجه به تغییرات عمده زندگی احتمالاً ساده ترین مکان برای شروع تقویت مهارت های گوش دادن فعال شما خواهد بود. از آنجایی که تغییر می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. ازدواج، نوزادان جدید، و جابجایی همه موضوعاتی هستند که مردم دوست دارند آنها را به اشتراک بگذارند. با ارسال یک پیام محبت آمیز سریع نشان دهید که چقدر به این تغییرات اهمیت می دهید. آیا یک مادر یا پدر جدید در تیم به شما می گوید که چگونه بین والدین و خوابیدن با ساعات اداری خود تعادل برقرار می کنند؟ یک قهوه و یک پیام محبت آمیز می تواند بعد از آن مکالمه بسیار مفید باشد.

همه تغییرات آسان نیستند و نشان دادن اهمیت دادن به شما می تواند در آن لحظات نه چندان هیجان انگیز مهمتر باشد. خانواده و دوستان ممکن است بیمار باشند، بچه ها ممکن است برای دانشگاه از آنجا دور شوند و حیوانات خانگی خانوادگی ممکن است از بین بروند.

سعی کنید یک کاسه سوپ برای کارمندی بفرستید که باید یک روز مریض بگذراند، یا یک دسته گل آفتابی برای یادآوری اینکه روزهای روشن تری در راه است. نشان دادن اینکه گوش می‌دهید، مراقبت و حمایت می‌کنید، و سخنان محبت آمیز را با اعمال متفکرانه دنبال می‌کنید، می‌تواند برخی از مهم‌ترین و به یاد ماندنی‌ترین لحظات در ایجاد رابطه باشد.

تاریخ ها و نقاط عطف مهم

برخی فرصت‌ها برای نشان دادن قدردانی و مراقبت هر سال به وجود می‌آیند - اما این باعث نمی‌شود که از اهمیت کمتری برخوردار شوند. به احتمال زیاد همه ما تجربه ناامید کننده ای را داشته ایم که در روز تولد شما در محل کار یا مدرسه حاضر شده اید بدون اینکه کسی آن را جشن بگیرد.

یکی از راه‌های اطمینان از اینکه هیچ تاریخ مهمی بی‌توجه نمی‌ماند، برنامه‌ریزی شخصی‌ برای سپاسگزاری در لحظه‌ای است که از این روزهای بزرگ یاد می‌گیرید. آیا یکی از اعضای تیم در حال جشن گرفتن یک نقطه عطف مهم با شرکت است؟ شما می توانید یکی از اعضای تیم را با یک خرید سرگرمی از آمازون یا یک پیتزای مورد علاقه آنها برای تولد مهمان کنید. برنامه ریزی این اقدامات سریع قدردانی آسان است و تأثیر آن چشمگیر خواهد بود.

سرگرمی ها، علایق یا چیزهای دیگری که هیجان انگیز است

مهارت‌های گوش دادن فعال شما می‌تواند در بزرگترین آزمایش قرار گیرد و دارایی شما در حوزه صحبت‌های کوچک باشد. گفتگو در مورد آب و هوا می تواند اشتیاق به باغبانی یا یک دونده ماراتن آینده را آشکار کند. صحبت کردن در مورد برنامه های آخر هفته ممکن است ترجیحات آشپزی را آشکار کند یا اینکه گروه آنها شنبه یک کنسرت دارد. این قطعات به ظاهر کوچک اطلاعات در ایجاد روابط ارزشمند هستند و به شما نشان می‌دهند که واقعاً در سطح شخصی گوش می‌دهید و به آن اهمیت می‌دهید.

در اینجا چند نمونه از نحوه پیگیری بر اساس آموخته‌هایتان آورده شده است. برای باغبان مشتاق، ناهار را در یک شنبه زیبا بفرستید، زیرا می‌دانید که احتمالاً تمام بعدازظهر مشغول کثیف کردن دستان خود هستند. چند هفته قبل از مسابقه برای دونده زندگی خود یک بطری آب استیل ضد زنگ بفرستید تا مطمئن شوید که در اوج تمرین خود هیدراته می شوند. دانستن اینکه در یک زمان تصادفی در ذهن کسی هستید، احساس بسیار خوبی است و باعث می‌شود بیشتر به آن شخص فکر کنید.

گوش دادن فعال بخشی جدایی ناپذیر از تقویت پیوندهای رابطه است. اطلاعاتی که به دست می آورید به شما امکان می دهد تا حرکات سپاسگزاری خود را فراتر از یک تشکر معمولی شخصی سازی کنید. چه مشتری باشد که اولین قرارداد خود را با او بسته‌اید یا یکی از اعضای تیمی باشد که سال‌ها با او کار کرده‌اید، مهم است که میزان سپاسگزاری خود از این رابطه را به اشتراک بگذارید. بنابراین گوش های خود را برای گوش دادن عمیق آماده کنید و برای نشان دادن چند قدردانی آماده شوید!

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید