امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 281900
۳۶۴
۱
۰
نسخه چاپی

یاد بگیرید چگونه از کارمندانتان قدردانی کنید

یاد بگیرید چگونه از کارمندانتان قدردانی کنید

بخش زیادی از موفقیت مدیریت شما به قدردانی شما از کارمندان‌تان وابسته است. تشویق بموقع و به اندازه حس اعتماد به نفس کارمندان را بالا می‌برد و آنها انگیزه بیشتری برای کسب موفقیت و درست انجام دادن کارها پیدا می‌کنند. اما این تشویق و قدردانی هم اصولی دارد. اگر به عنوان یک مدیر خانم، تازه کارتان را آغاز کرده اید، باید بیشتر به این نکات دقت کنید، چون قطعاً عملکرد شما زیر ذره بین کارمندانتان است.

اگر اتفاق خوبی در مجموعه تحت مدیریت شما افتاده، آن را متعلق به خودتان ندانید. در شکست و موفقیت همه تیم شریک هستند. به همه و بخصوص در حضور کارمندان‌تان بگویید و تأکید کنید که این موفقیت به دلیل کار تیمی میان کارکنان، عملکرد خوب و حمایت آنان به دست آمده و شما از کار کارمندان‌تان رضایت دارید.

وقتی می‌خواهید از کسی قدردانی کنید او را به نام صدا بزنید. کلی گویی و تعریف کردن از کلیت کار، ‌کمکی به کارمند موفق‌تان نمی‌کند. در جمع دیگر کارمندان او را به نام صدا زده و از کارش قدردانی کنید. وگرنه احساس می‌کند شما اهمیت چندانی به او نداده اید. با این کار حس رقابت را در بقیه هم ایجاد می‌کنید و آنها تلاش بیشتری انجام می‌دهند.

اتفاق خاصی برای یکی از کارمندان‌تان افتاده؟ مثل ازدواج، فرزنددار شدن یا حتی یک رخداد بد. حتماً به این مسائل توجه کنید و تبریک یا تسلیت بگویید یا حتی هدیه‌ای در نظر بگیرید. وقتی کارمندی همیشه درست کارش را انجام داده، توجه شما به این مسائل شخصی را نوعی قدردانی محسوب می‌کند. مطمئن باشید این رفتار شما و توجهی که به برخی مسائل مهم زندگی شخصی‌شان نشان می‌دهید، بسیار تأثیر‌گذار است.

همیشه تشکر کردن یا حتی درنظر گرفتن پاداش کافی نیست. گاهی حتی تکراری هم می‌شود. می‌توانید کمی تغییر در شیوه تشکر ایجاد کنید. مثلاً اگر طرحی با همکاری کارمندان‌تان بخوبی به نتیجه رسیده، یک میهمانی صبحانه یا ناهار ترتیب دهید و با چند جمله کوتاه اما تأثیر‌گذار از آنها تشکر کنید. این کار صمیمیت بیشتر در تیم شما ایجاد می‌کند. کمی تنوع همیشه جواب می‌دهد.

شاید مشغله شما زیاد است و فراموش کنید پس از عملکرد خوب یک کارمند یا به نتیجه رسیدن یک طرح کاری، تشکر کنید. پس این مسائل را یادداشت کنید و بموقع از کارمندان‌تان قدردانی کنید. آنها در ذهن شما نیستند و نمی‌دانند شما از عملکرد آنها راضی هستید و باید این مسأله را به زبان بیاورید اما اگر زمان بگذرد این قدردانی دیگر تأثیر مثبت چندانی ندارد. پس با دقت بیشتری و با راه‌هایی مثل یادآوری به منشی و نوشتن نکات، قدردانی را فراموش نکنید.

  • منبع
  • زیباشهر

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید