امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۳ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 284881
۱۸۴
۱
۰
نسخه چاپی

۱۰ شهر «هوشمند» برتر در آمریکا و اروپا از نظر پتانسیل پیشرفت در آینده کدام‌ها هستند؟

 ۱۰ شهر «هوشمند» برتر در آمریکا و اروپا از نظر پتانسیل پیشرفت در آینده کدام‌ها هستند؟

در دنیای امروز، فناوری به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره ما تبدیل شده است. شهرها و کشورها در سرتاسر جهان به طور فعال از فناوری‌های هوشمند و حتی اینترنت اشیا برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان خود، افزایش ثبات و کارایی و رشد اقتصادی و نوآوری استفاده می‌کنند.

یک “شهر هوشمند” ایمنی عمومی و بهره‌وری انرژی را افزایش می‌دهد. اما واقعیت این است که در سراسر ایالات متحده، همه کلان شهرها زیرساخت یا محیط لازم برای حمایت از «هوشمندی» را ندارند. در یک بررسی اخیر، ProptechOS، یک شرکت فناوری املاک و مستغلات، ۱۰۰ شهر  در سراسر اروپا و ایالات متحده تجزیه و تحلیل شدند تا مشخص کند «کدام‌یک برای آینده‌ای با فناوری سطح بالا آماده است.»

با بررسی طیف وسیعی از عوامل، از جمله زیرساخت های فناوری، پایداری، و بازار کار مبتنی بر فناوری، تصویر بهتری از شهرهای هوشمند ایجاد شد.

آنها با استفاده از ۱۱ معیار کلیدی، هر شهر را از نظر شاخص‌های مختلف از اتصال WiFi رایگان گرفته تا در دسترس بودن فرودگاه و موارد دیگر رتبه بندی کردند. با افزایش محبوبیت خودروهای الکتریکی، محققان همچنین ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی را در تحلیل خود لحاظ کردند. سپس به شهرها در یک مقیاس ۱۰۰ امتیازی نمره دادند.

در ایالات متحده، آستین در ایالت تگزاس با کسب امتیاز کلی ۷۵.۴ از ۱۰۰، به عنوان هوشمندترین شهر با پتانسیل بالا در کانون توجه قرار گرفت. این شهر امتیاز بالایی در زمینه فناوری و زیرساخت سبز (به ترتیب ۸۸ و ۹۲ امتیاز) کسب کرد، اما رتبه هشتم را در کل کشور برای ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی در دسترس عموم و تعداد شرکت‌های محلی اینترنت اشیا به خود اختصاص داد.

آستین تنها شهری در تگزاس نبود که رتبه خوب به دست آورد. دالاس نیز با امتیاز کلی ۶۹.۶ از ۱۰۰ امتیاز به ۱۰ شهر برتر راه یافت. کم نیست، کالیفرنیا در این فهرستسه شهر دارد:،  آنجلس، سانفرانسیسکو و سن خوزه. لس آنجلس  رتبه خوبی به دست آورد و دومین امتیاز کلی یعنی ۷۴.۵ از ۱۰۰ امتیاز کسب کرد.

شهرهای ما چقدر هوشمند هستند؟

ده شهر برتر هوشمند آمریکا

۱. آستین، تگزاس

۲. لس آنجلس، کالیفرنیا

۳. سیاتل، ایالت واشنکتن

۴. سانفرانسیسکو، کالیفرنیا

۵. آتلانتا، جورجیا

۶. واشنگتن دی سی.

۷. دالاس، تگزاس

۸. شهر نیویورک، نیویورک

۹. سن خوزه، کالیفرنیا

۱۰. پورتلند، اورگان

و ۱۰ شهر برتر اروپایی:

۱۰ شهر برتر اروپایی

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید