امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 284869
۱۳۸
۱
۰
نسخه چاپی

۱۵ شغلی که درونگراها از آن رضایت خواهند داشت

اینگونه به نظر میرسد دنیای کسب و کار بیشتر به کارآفرینان خوش صحبت و کارکنان پر انرژی بهای بیشتری می دهد و برای رشد اینگونه افراد فضای مناسبتری فراهم می کند. اگرچه خوش صحبتی، اجتماعی بودن و سطح انرژی بالا از مشخصه های افراد برونگراست، اما برای اینکه در شغل خود موفق باشید نیازی نیست لزوما برونگرا باشید. می توان نمونه های شغل مناسب درونگرا ها را نیز در جامعه مشاهده نمود.

 ۱۵ شغلی که درونگراها از آن رضایت خواهند داشت

اینگونه به نظر میرسد دنیای کسب و کار بیشتر به کارآفرینان خوش صحبت و کارکنان پر انرژی بهای بیشتری می دهد و برای رشد اینگونه افراد فضای مناسبتری فراهم می کند. اگرچه خوش صحبتی، اجتماعی بودن و سطح انرژی بالا از مشخصه های افراد برونگراست، اما برای اینکه در شغل خود موفق باشید نیازی نیست لزوما برونگرا باشید. می توان نمونه های شغل مناسب درونگرا ها را نیز در جامعه مشاهده نمود.

درونگراها می توانند روی ارتباطات، کارتیمی و سایر مهارتهای اجتماعی خود کار کنند و آن را تقویت کنند، درحالیکه همچنان نیازی نیست تا به روابط اجتماعی یا سخنرانی عمومی علاقه مند باشند.

۱۵ شغل مناسب برای درونگراها

اگر شما هم درونگرا هستید، در ادامه  ۱۵ شغلی را معرفی می کنیم که می تواند برای شما بهترین شغل باشد:

تدوینگر فیلم و ویدئو

بعد از اینکه سروصداهای فیلمبرداری به پایان رسید، نیاز به شخصی داریم که این فیلم را ویرایش و تدوین کند. تمام تدوین بایستی در پشت صحنه صورت بگیرد. برای اغلب افرادی که در صنعت سینما کار می کنند، این کار چندان خوشایند نیست اما برای افرادی که سکوت و تنهایی را دوست دارند، یک کار عالی محسوب می شود. شما راشهای خام فیلم را گرفته و دستان هنرمند خود را روی آن بکار می گیرد. همان طور که به تنهایی و به راحتی در گوشه امن اتاق خود نشسته اید.

مدیر شبکه اجتماعی

اینکه درونگراها ترجیح می دهند به تنهایی کار کنند به این معنا نیست که آنها ضد اجتماع هستند. امروزه، بسیاری از درونگراها در دنیای مجازی پیشرفت زیادی می کنند، آنها به راحتی مکالمات آنلاین برگزار می کنند بدون اینکه احساس کاهش انرژی و خستگی کنند که معمولا در مکالمات در جمع افراد رخ می دهد.

علاوه بر تعامل با مشتریان و فالورها، مدیران شبکه های اجتماعی می توانند محتوا و تبلیغات در فضای مجازی را تهیه کرده، زمانبندی کرده و انتشار دهند. محتوایی که خصوصا در حوزه های مورد علاقه آنها باشد. از کیفیت محتوای تهیه شده توسط درونگراها مطمئن باشید.

کارشناس بیمه و ریسک (Actuary)

با آمار و ارقام سروکار دارید؟ ممکن است به عنوان کارشناس آمار و ریسک کار کنید. فردی که این سمت را دارد، هزینه های ریسک و عدم قطعیت را با استفاده از آمار و سایر تئوری های ریاضی و تئوری های مالی خصوصا در صنعت بیمه محاسبه می کند. این افراد ریسک وقوعِ یک رویداد را ارزیابی کرده و بر مبنای آن مجموعه ای سیاستهای بیمه ای برای کسب و کار و مشتریان پیشنهاد می دهند با این هدف که هزینه ریسک حداقل شود. معمولا این شغل نیاز به گذراندن دوره های ویژه تخصصی بیمه و تحلیل ریسک است.

البته انجام این امور نیاز به یکسری دوره های تخصصی دارد اما معمولا حقوق خوبی دریافت می کنید.

متخصص الکترونیک

به عنوان یک متخصص الکترونیک، می توان روزهای زیادی را در نصب، نگهداری و تعمیرات سیستم های الکترونیکی در منازل، ادارات و … بگذرانید. پس از اینکه درمورد خواسته های مشتری به توافق رسیدید، ادامه کار تقریبا به صورت مستقل انجام می شود. معمولا شروع کار در این حوزه نیاز به مدرک لیسانس دارد.

متخصص علوم سیاسی

در پشت صحنه سیاست، دانشمندان و متخصصین سیاسی مجموعه ی تحقیقات و آنالیزهای مستقل بر خط مشی ها و روندهای سیاسی انجام میدهند. کار این متخصصان در قالب گزارش به سیاسیون ارائه میشود. این گزارشات مبنای تصمیمات مهم خواهد بود. معمولا کار در این حوزه نیاز به مدرک ارشد یا دکتری دارد.

 دستار وکیل یا دستیار حقوقی

دستیار وکالت معمولا در شرکت های حقوقی یا بخشهای حقوقی سازمانها کار می کنند. برخلاف وکلا، دستیاران آنها و دستیاران حقوقی کمترین ارتباط با مشتریان را داشته اما درخصوص بر تحقیقات حقوقی، پیش نویس اسناد، سازماندهی و نگهداری اسناد و … کار می کنند. یک مدرک کارشناسی با گذراندن دوره های حقوقی برای شروع این کار ترجیح داده می شود.

 تکنیسن اسناد پزشکی

همانند دستیاران حقوقی، تکنسینهای اسناد و سوابق پزشکی مقدار زیادی کار انفرادی در سازمان انجام میدهند. آنها داده های پزشکی روی کاغذ و سیستم های اطلاعاتی را مدیریت کرده، اطلاعات بیمار را ثبت و طبقه بندی کرده و سوابق پزشکی بیماران را نگهداری می کنند. با توجه به افزایش موقعیت های شغلی در حوزه سلامت، به نظر میرسد نیاز به این شغل نیز افزایش یابد.

طراحان گرافیک

طراحی گرافیک خصوصا برای درونگراهای بسیار خلاق شغل بسیار خوبی است. البته برای شروع هر کار طراحی نیاز است تا با مشتریان خود درباره آنچیزی که واقعا آنها نیاز دارند، صحبت کنید. اگرچه ممکن است ارتباط مستقیم با مشتریان خوشایند درونگراها نباشد، اما این تفکر قبل از شروع کار نیز یکی از مشخصات درونگراهاست که می تواند به شما کمک کند. همچنین پس از اینکه خواسته مشتری دریافت شد، مابقی کار به تنهایی انجام خواهد شد. این شغل خصوصا وقتی به صورت آزادکار(freelancer) طراحی می کنید، باب طبع درونگراهاست. مطابق آمار، یک سوم طراحان گرافیک برای خود و درخانه کار می کنند.

نویسنده فنی

اگر دارای درک و شناخت خوبی از تکنولوژی هستند و می توانید اطلاعات پیچیده را در واژگان و اصطلاحات قابل فهم بازنویسی کنید، می توانید شغل نویسندگی فنی را انتخاب کنید. نویسنده فنی به این صورت کار می کند که تحقیقات مستقل انجام می دهد تا دستورالعملها و اسناد پشتیبانی برای محصولات و نرم افزارها بنویسیند. بسیاری از افراد در این شغل در صنایع مهندسی و کامپیوتر کار می کنند، اما در سایر صنایع نیز می توانند به کار گرفته شوند.

حسابدار

به عنوان یک حسابدار، بخش زیادی از روزکاری شما صرف اعداد و ارقام میشود تا اینکه بخواهید با افراد سروکله بزنید. بنابراین حسابداری شغل بسیار خوبی برای درونگراهایی است که مهارتهای ریاضی و سازمانی دارند. حسابدارها و حسابرس ها به بررسی اسناد و صورت وضعیتها پرداخته، عملیات های مالی سازمان را بعهده گرفته و اسناد و گزارشات موردنیاز برای مشتری آماده می کنند. این شغل خصوصا در دوره های پرداخت مالیات رونق خوبی دارد!

برنامه نویسی کامپیوتر

اگر درونگرا باشید، حتما دوست دارید که هر روز خود را پشت صفحه مانیتور مشغول کدنویسی باشید؟ برنامه نویس های کامپیوتر می تواند شغل ایده آل هر درونگرایی باشد. شما مسئول تبدیل برنامه های طراحی شده توسط تحلیلگران برنامه به کدهای قابل اجرا توسط کامپیوتر هستید. اغلب برنامه نویس های کامپیوتر در صنایع مرتبط با طراحی سیستم های کامپیوتری کار می کنند. این شغل نیاز به مدرک رشته های کامپیوتری داشته یا اینکه به طور تخصصی دانش یک زبان برنامه نویسی داشته باشید.

راننده کامیون بین شهری

رانندگی کامیون های بین شهری می تواند یک شغل رویایی برای درونگراها باشد. رانندگی برای بازه های زمانی طولانی بدون هیچ همکار و فقط با رادیو و gps برای درونگراها همه چیز دارد. اگر چه این شغل برای درونگراهای متاهل و صاحب خانواده دشوار است، اما درونگراهایی که می خواهند به بزرگراهها زده و مکانهای مختلفی را ببیند قطعا از این شغل لذت می برند. آنچیزی که نیاز دارید، سواد و گواهینامه رانندگی مناسب است.

تکنیسین آزمایشگاه

کار به عنوان کارشناس آزمایشگاه این امکان را می دهد تا در تشخیص بیماریها مفید باشید بدون اینکه واقعا با بیماران تعامل داشته باشید. آزمایشگاه شما را برای انجام آزمایشات روی نمونه های خون، ادرار و سایر موارد گرفته شده از بیماران استخدام می کند. البته این شغل برای افراد وسواسی و نازک نارنجی مناسب نیست، اما اگر طاقت کار با خون دارید، می توانید تنهایی خوبی در شرایط ساکت آزمایشگاه پیدا کنید.

 تحلیلگر تحقیقات بازار

این شغل مرتبط با داده به دنبال افرادی است که داده ها و اطلاعات از شرایط بازار تا پتانسیلهای فروش محصولات و خدمات را جمع آوری و تحلیل نماید. تحلیل گر تحقیقات بازار گزارشاتی را برمبنای یافته های خود تهیه و به مدیران شرکت ارائه می کند، اما بخش عمده ی کار وی به تنهایی انجام می شود. داشتن مدرک دانشگاهی، مهارتهای تحلیلی، مهارتهای ریاضی قوی برای این شغل موردنیاز است.

مترجم

اگر شما تسلط بر زبان خارجی دارید، می تواند به عنوان مترجم در بازگردانی اسناد مکتوب از یک زبان به زبان دیگر فعالیت کنید. رشد ارتباطات بین المللی و افزایش تعداد غیرانگلیسی زبانان این شغل را پرطرفدار کرده است که طبق آمار اداره کار ایالات متحده تا سال ۲۰۲۴ حدود ۲۹ درصد رشد خواهد کرد. اغلب مترجمین نیز خویش فرما بوده و به صورت آزادکار برای مشتریان مختلف کار می کنند.

  • منبع
  • بهینگی

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید