امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 275628
۱۶۹۷
۱
۰
نسخه چاپی
mark parker

مارک پارکر کیست؟ | مارک پارکر در شرکت نایک | سبک معروف مدیریت پارکر

مارک پارکر در سال ۲۰۰۶ به‌عنوان سومین مدیرعامل شرکت Nike (نایک) انتخاب شد و توانست در مدتی کوتاه، فروش این برند را دوبرابر کند. او که همواره به‌عنوان مدیری فوق‌العاده خلاق شناخته می‌شود، با استراتژی‌های خاص رهبری خود رقیبان قدرتمندی مثل آدیداس را پشت سر گذاشت

مارک پارکر کیست؟ | مارک پارکر در شرکت نایک | سبک معروف مدیریت پارکر

مارک پاکر، مدیر اجرایی نایک است که از سال 2006 به عنوان سومین مدیرعامل نایک به این مقام منصوب شد. این کارآفرین، بازرگان و مدیر ارشد اجرایی در همان بازه کوتاه مدت ورود خود توانست فروش این برند را دوبرابر کرده و میزان فروش خود را تا سال 2011 به رکورد 23 میلیارد دلار برساند و به عنوان مدیری خلاق شناخته شود.  در سال ۲۰۱۶، ۶۲ درصد بازار کفش‌های ورزشی کشور آمریکا در دستان شرکت نایک بود که مصداق روشنی از رشد بی سابقه‌ این برند تحت مدیریت پارکر است.

مارک پارکر کیست؟

مارک پارکر مدیرعامل اجرایی شرکت نایک و کارآفرین موفق آمریکایی ۲۱ اکتبر سال ۱۹۵۵ در نیویورک ایالات متحده آمریکا به دنیا آمد. مارک در خانواده ای یهودی بزرگ شده است. او مدرک کارشناسی علوم سیاسی خود را در سال ۱۹۷۷ از دانشگاه ایالت پنسیلوانیا پاریس اخذ کرد. و در سال ۲۰۰۶ به مدیر عاملی شرکت نایک رسید. حاصل ازدواج پارکر با کتی پارکر سه فرزند با نام های جنیفر، مگان و متی می باشد و دستمزد او تا سال ۲۰۱۳، ۱۴ میلیون دلار بوده است.

پارکر در کنار دیگر فعالیت هایش به هنرپیشگی نیز مشغول بوده، که در فیلم های کوتاهی مانند: «حمله مریخ» و «روزی که زمین هنوز ایستاده» هنرنمایی کرده است.

مارک پارکر در شرکت نایک

مارک پارکر به عنوان طراح کفش در سال ۱۹۷۹ به شرکت نایک ورود پیدا کرد. و در سال ۱۹۸۷ به مقام معاون توسعه رسید. علاوه بر این سمت ها قبل از رسیدن به سمت مدیر عاملی ، به عنوان مدیر عمومی در سال ۱۹۹۳ و معاون بخش جهانی در سال ۱۹۹۸ و عهده داری دیگر برند های نایک در این شرکت مشغول به کار بوده است.

مارک پارکر در سال ۲۰۰۶ به‌عنوان سومین مدیرعامل شرکت Nike (نایک) انتخاب شد و توانست در مدتی کوتاه، فروش این برند را دوبرابر کند. او که همواره به‌عنوان مدیری فوق‌العاده خلاق شناخته می‌شود، با استراتژی‌های خاص رهبری خود رقیبان قدرتمندی مثل آدیداس را پشت سر گذاشت.

به لطف حضور مارک پارکر، در سال ۲۰۱۶، ۶۲ درصد بازار کفش‌های ورزشی کشور آمریکا در دستان شرکت نایک بود که مصداق روشنی از رشد بی‌سابقه‌ این برند تحت مدیریت پارکر است. امروزه در زمینه انواع کفش ورزشی و کتانی رهبر بازار جهان می باشد. که پارکر در جایگاه سومین مدیر عامل شرکت نایک توانسته است نایک را به ثروتی بزرگ برساند.

شرکت نایک با وجود مارک پارکر ، دیگر نیازی به همراهی برندهایی همچون آدیداس ندارد. چرا که پارکر وظیفه ی خود را به خوبی در رشد و توسعه این شرکت انجام داده است. مارک پارکر معتقد است که پیشرفت و موفقیت شرکت وابسته به فرمولی می باشد که حتی با وجود شکست هم باید آن را نهادینه کرد.

مارک پارکر کیست؟ | مارک پارکر در شرکت نایک | سبک معروف مدیریت پارکر

سبک معروف مدیریت پارکر

مارک پارکر به خاطر سبک رهبری متفکرانه اش، در جایگاه یک مدیر درونگرا معروف می باشد. او همیشه از ترکیبی عجیب و غریب از هنرهای مجسمه سازی  و معاصر برای توسعه محصول با یک رویکرد دقیق به نام «تفکر طراحی»  شروع به توسعه محصول می کند. همان طور که می دانید مارک پارکر در کنار تمامی فعالیت هایش به هنر علاقه ی زیادی دارد. اما او هنر را تنها یک علاقه شخصی نمی داند. بلکه معتقد است هنر تاثیر بسیاری در رسیدن او به یک دیدگاه جهانی داشته و همچنین الهام بخش در طراحی هایش بوده است.

پارکر سبک رهبری خود را به عنوان «اصلاح و تقویت» توصیف می کند؛ و جهت بیان ایده ها و کلمات خود به آن ها پر و بال می دهد. او سبک مدیریتی اش را با ویراستاری یکی می داند چرا که معتقد است برای اصلاح ایده های زیر دستانش ، باید به آن ها کمک کند تا به بهترین نحو ایده هایشان تحقق پیدا کنند.

پارکر زمانی که متوجه ۳۵۰ ایده در بخش تحقیق و توسعه نایک شد؛ با توجه به زیاد بودن ایده ها کارمندانش را متقاعد کرد که در حال حاضر تعداد پروژه های زیادی را در دست انجام دارد. به همین خاطر آن ها را مجبور کرد که به سختی ایده های مناسب و ضروری را انتخاب کنند. از این رو ۵۰ ایده از ۳۵۰ ایده موجود مورد تایید پارکر قرار گرفت. او در سراسر شرکت خود فرهنگ مشارکتی را ایجاد کرده و برای پیدا کردن راه حل هایی برای  بهبود و سازگاری با محیط زیست، کارکنان خود را تشویق می کند.

مارک پارکر ایده های خام را بیرون می کشد و در کانون توجه قرار می دهد همچنین به اندازه ای  به کارمندان خود اعتماد دارد که راه درست را برای پرورش ایده از اعضای جوان تیم به آنها نشان داده و همینطور کار ها به آن ها می سپرد. از این رو سود های چند میلیاردی در انجام این پروژه ها ی کوچک  برای شرکت به همراه خواهد بود؛ که می توانند نایک را در موفقیت روز افزونش یاری کنند.

مارک پارکر کیست؟ | مارک پارکر در شرکت نایک | سبک معروف مدیریت پارکر

عامل برجسته موفقیت مارک پارکر

داشتن ذهنی متفکرانه و مدیریت هوشمندانه وی موجب شد پارکر در فعالیت هایش موفقیت های چشمگیری را به دست آورد. بازسازی و بازبینی مجدد برنامه و فعالیت ها و اولویت بندی پروژه ها و ایده های بهتر و انتخاب بهترین و سودمندترین پروژه برای اجرا از دیگر عواملی است که شرکت نایک را به سود رساند. هر کسی که خواهان موفقیت است ، می تواند از این عوامل در اجرا و طرح ریزی برنامه خود کمک بگیرد و هدفمندانه و متفکرانه عمل نماید. چنین کسی بی شک موفق خواهد شد.

  • منبع
  • گرداب جذب
  • ویرگول

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید