امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278480
۱۵۹۴
۱
۰
نسخه چاپی

چگونه می توان بوی تنباکو را در آپارتمان از بین برد

چگونه می توان بوی تنباکو را در آپارتمان از بین برد

بوی تنباکو یکی از انواع بوی نامطبوع است که همه سعی می کنند از شر آن خلاص شوند. غالباً این مشکل زمانی ضروری می شود که اگر افراد غیر سیگاری در اتاق حضور داشته باشند. گیرنده های آنها حساس تر هستند. علاوه بر این، بوی تنباکو به مبلمان و منسوجات می خورد و به صورت دوده روی سطوح سخت می نشیند.

بوی تنباکو حاوی ذرات سمی و گازهایی است که می توانند در سطوح سخت و نرم نفوذ کنند. نیکوتین حتی گرد و غبار را آلوده می کند.

ما برخی از بهترین روش ها را برای از بین بردن بوی دود از خانه شما جمع آوری کرده ایم.

خطر دود تنباکو

سیگار یا تنباکو نه تنها بوی نامطبوعی می دهد، بلکه برای سلامتی نیز خطرناک است. بوی سیگار که به لباس، پوست، مو و محیط شما می چسبد و به عنوان دود دست دوم شناخته می شود که حاوی مواد شیمیایی فعال است که با مسائل متعدد سلامتی مرتبط است از جمله:

سرطان
سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS)
بیماری انسدادی مزمن ریوی (COPD)

مهم است که درک کنیم که هنگام کشیدن سیگار در داخل خانه، نه تنها سلامت فرد معتاد به تنباکو، بلکه بستگان وی نیز آسیب می بیند. به ویژه سیگار بر کودکان و زنان تأثیر منفی می گذارد.

98 درصد از دود سیگار توسط افراد مجاور استنشاق می شود. این دود مقدار زیادی مواد سمی مانند مونوکسید کربن، نیکوتین، زنوبیوتیک ها، متان، استون، بوتان، چسب، استانیک و هیدروژن سیانید و بسیاری از سموم دیگر را در خود جمع می کند.

راه هایی برای مبارزه با بوی تنباکو

1- معطر کردن هوا

اولین قدم برای از بین بردن بوی تنباکو از آپارتمان یا خانه شما بهبود گردش هوا در کل واحد است. دره و پنجره ها را برای جابجایی هوا باز کنید.

کاسه های سرکه سفید یا آمونیاک را در اتاق های بد بو قرار دهید و پوست پرتقال یا لیمو را بجوشانید تا بوی تازگی بیشتری به هوا اضافه شود بوی بد را از بین ببرد.

لیمو، پرتقال، لیمو ترش و گریپ فروت - همه این مرکبات دارای رایحه ای شفاف هستند و بوی توتون را کاملاً  از بین می برند.

از هر میوه 100 میلی لیتر فشار دهید. آب میوه را با 500 میلی لیتر آب تصفیه شده مخلوط کنید، از طریق اسپری بر روی پارچه، مبلمان روکش دار و هوای اتاق اسپری کنید.

یک کاربرد دیگر نیز وجود دارد: پوست میوه را جدا کنید و آن ها را در کیسه های پارچه ای پهن کنید و آن را در اتاق نگه دارید.

هر دو پوست تازه و خشک یکسان عمل می کنند. بعد از چند روز بو از بین می رود.

2- دانه های قهوه

قهوه یک چاشنی عالی در مبارزه با بوی تنباکو است. برای این منظور شما باید از غلات آسیاب شده یا کامل استفاده کنید.

چند کیسه پارچه ای تهیه کنید که بادخور خوبی داشته باشند. آنها را با قهوه آسیاب شده یا کامل پر کنید و آنها را در سراسر آپارتمان یا در مکان های نامحسوس آویزان کنید. می توانید نعلبکی یا بشقاب هایی را با این ترکیب پر کنید و به همین شکل در قفسه ها یا زیر کمد قرار دهید.

یک گزینه جالب برای معطر کردن هوای اتاق ها - یک گلدان پر از قهوه آسیاب شده است.

3- سقف و دیوارها را تمیز کنید

بوی سطحی سقف ها و دیوارها را با مالیدن محلول پاک کننده قوی، پاک کنید.  چند روش مختلف محلول از جمله آمونیاک و مخلوط آب را پیشنهاد می شود.

گزینه 1: آمونیاک و آب.

سعی کنید 2 قاشق غذاخوری آمونیاک و دو فنجان آب را با هم ترکیب کنید و سپس دیوارها بمالید.

گزینه 2: سرکه و آب.

از سرکه برای تمیز کردن دیوارها و سقف خود استفاده کنید. یک قسمت سرکه را با یک قسمت آب مخلوط کرده و مستقیماً روی ناحیه مورد نظر بمالید تا هم بو و هم لکه از بین برود.

فرش ها را تمیز کنید

با پاشیدن جوش شیرین روی فرش در یک لایه نازک و یکنواخت، بگذارید چند ساعت یا حتی یک شب روی فرش بماند تا به خنثی کردن بو کمک کند. سپس آن را جاروبرقی بکشید تا فرش های تازه ظاهر شوند. این روش به طور کلی برای انواع فرش ها بی خطر است.

تمیز کردن کف های سخت

آپارتمان ها و خانه هایی با کف چوبی به روشهای تمیز کردن کمی متفاوت نیاز دارند. برای کفپوش های چوبی، صابون با pH خنثی را با آب گرم مخلوط کنید و از یک پاک کننده برای تمیز کردن کل سطح استفاده کنید. بگذارید تا خشک شود.

برای کفپوش لمینت از مخلوط مفید آب و سرکه استفاده کنید تا از شر بوی بد ماندگار خلاص شوید.

کاشی ها و کفپوش های تزئینی می توانند پیچیده تر باشند زیرا گوشه های بیشتری برای پنهان شدن بو وجود دارد. مهم این است که از سرکه برای این قسمت ها استفاده نکنید. سرکه می تواند دوغاب را خورده و در نهایت به کفپوش شما آسیب برساند. در عوض از مخلوط آمونیاک برای تمیز کردن کف استفاده کنید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید