امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287743
۳۹۲
۳
۰
نسخه چاپی

10 توصیه مهم در انتخاب بهترین وکیل تهران ⚖️【آپدیت جدید】

10 توصیه مهم در انتخاب بهترین وکیل تهران

برای طی موفقیت آمیز مسیر پرونده، شما نیازمند یک وکیل خبره جهت نظارت بر اعمال درست مراحل قانونی پرونده خود هستید چرا که شما به عنوان یک موکل اطلاعات حقوقی کمی دارید و ممکن است بر خلاف حقیقت امر، به خاطر عدم دفاع درست، نتیجه دادگاه را واگذار کنید. شناخت و تشخیص درست وکیل، بسیار حیاتی می باشد چه بسا وکلایی که به دلیل ضعف حقوقی نقش خود را درست ایفا نکرده و به انحراف هر چه بیشتر جلسه دادگاه منجر شده اند و یا هیچ تلاشی در جهت برد پرونده انجام نداده اند. 10 توصیه مهم در انتخاب بهترین وکیل تهران به شما کمک می کند بهترین وکیل تهران را انتخاب کنید.

10 توصیه یافتن بهترین وکیل تهران

دانش حقوقی

یک وکیل زمانی به عنوان بهترین وکیل تهران شناخته می شود که دانش حقوقی بالایی داشته باشد. از اطلاعات به روز آگاه باشد و تغییرات اعمال شده در ماده و تبصره ها را بداند تا با اشراف کامل بر علم حقوق، بتواند از موکل خود و پرونده دفاع بی عیب و نقصی ارائه دهد. محاکم قضایی برای پیشبرد هرچه بهتر جلسه دادگاه و هم چنین صادر کردن یک رای درست، نیازمند حضور بهترین وکیل تهران هستند که با استناد به قوانین و مقررات جهت صدور رای درست کمک کننده باشد.

تحصیلات وکیل تهران

یکی از عوامل ارتقا سطح وکالت یک وکیل، تحصیلات عالی او در یک دانشگاه معتبر از لحاظ علمی است. کاملا آشکار است که تحصیلات یک وکیل به تنهایی، در تعیین تبحر او کافی نمی باشد و تحصیلات تنها عامل سنجش بهترین وکیل تهران نیست، ولی می توان ادعا کرد تحصیلات یکی از معیارهای مهم در سنجش توانایی های وکیل می باشد.

جدی بودن وکیل

در اولین جلسه مشاوره ای که با وکیل ترتیب می دهید به رفتار او توجه کنید. شما با اندکی ارزیابی و سوال و جواب به راحتی می توانید دریابید که آیا این وکیل برای پرونده شما مناسب است یا نه. یک پرونده زمانی موفق می شود که وکیل راجع به روال پرونده جدیت داشته باشد و با پیگیری های مستمر و رفع چالش های وارد بر آن، نتیجه گیری را سرعت ببخشد.

برخورد حرفه ای

سطح اخلاق حرفه ای یک وکیل بسیار مهم می باشد. یک وکیل خوب همواره باید یک چهارچوبی برای خود داشته باشد و برای نتیجه ی مطلوب هیچ گاه از این چهارچوب خارج نشود و رضایت موکل همیشه اولویت او باشد. شما به عنوان موکل در برخورد اول می توانید دریابید که اخلاق وکیل شما حرفه ای است یا آماتور. بهترین وکیل تهران از احساس رضایت و حس اعتماد موکل خود چشم پوشی نمی کند.

تخصص بهترین وکیل تهران

مهم ترین عاملی که در موفقیت پرونده به طور چشم گیری دخیل است تخصص وکیل منتخب می باشد، چرا که جو حاکم بر پرونده های خانواده با جو پرونده های کیفری به شدت متفاوت است و چه بسا ریز جزئیاتی که اطلاع از آن ها مستلزم تجربه ی کاری زیادی در آن حوزه می باشد. به عبارتی وکیل پایه یک دادگستری تهران بر حوزه ای تسلط دارد که پرونده های بیشتری را در آن قبول کرده است. بنابراین شما برای نتیجه ی بهتر، باید وکیل متخصص در حوزه پرونده خودتان را انتخاب کنید.

بهترین وکیل تهران

نظم و زمان شناسی وکیل

نظم در زمانبندی کارها در موفقیت هر حیطه ی شغلی خیلی موثر می باشد. در امر وکالت حساسیت شغلی بسیار بالا است و ممکن است سرنوشت زندگی یک فردی با نتیجه یک پرونده تغییر کند. بنابراین بهترین وکیل تهران باید در امور پرونده بسیار منظم و زمان شناس باشد و کوچک ترین فرصت ها را برای اخذ رای دادگاه، به دلیل کاهلی از دست ندهد.

توجه به خواسته موکل

یک وکیل خوب باید خواسته های موکل را بشنود و در جلسات حضوری به موکل این فرصت را بدهد که او در مورد دغدغه هایش به طور کامل صحبت کند و به بهانه ی تنگی وقت جلسات را فشرده و خلاصه برگزار نکند. یک وکیل خوب به اطلاعاتی که موکل می دهد توجه می کند تا جوانب ناپیدای مسئله را دریابد و با اطلاعات کامل در دادگاه ها حضور پیدا کرده و همه جانبه از پرونده و موکل خود دفاع کند.

ارتباط با موکل

از ویژگی های ملموس یک وکیل ارتباط موثر داشتن با موکل است. بهترین وکیل تهران باید ضمن رعایت اخلاق حرفه ای، ارتباط منظمی با موکل داشته باشد و تبادل اطلاعات در حول محور پرونده به صورت مداوم انجام پذیرد. همان طور که وکیل جزئیات دادگاه و پرونده را در اختیار موکل قرار می دهد، موکل نیز در صورت بروز هر مسئله ای باید وکیل خود را در جریان بگذارد.

فن بیان بهترین وکیل تهران

نکته جالبی که در مورد وکلا وجود دارد این است که یک وکیل هرچقدر که تحصیلات بالایی داشته باشد زمانی که قدرت بیان او ضعیف است به هیچ عنوان نمی تواند دانش خود را در جهت احقاق حقوق موکل خود به کار بگیرد. در مورد شغل وکالت باید گفت که دانش آن ها از زبان جاری می شود، مادامی که بهترین وکیل تهران فن بیان و قدرت انتقال ضعیفی داشته باشد نمی تواند دفاع خوبی ارائه دهد و در جلسه دادگاه قاضی را متقاعد کند و حق موکلش را بستاند.

جنسیت وکیل

باور اشتباهی که در بطن جامعه و بخصوص در کشورهای جهان سوم ریشه دوانده، مسئله ی جنسیت است. افراد زیادی وجود دارند که وکیل مرد را به وکیل زن ترجیح می دهند. حال آن که با توجه به ویژگی های نهفته در آفرینش هر جنسی، یک سری نقاط قوت در هر کدام گنجانده شده است. واقعیت امر این است که آقایان به دلیل شخصیت قاطع خود در یک سری از حوزه ها مثل کیفری توانایی دارند و خانم ها با توجه به حساسیت و دقت بسیار بالا به جزئیات مسئله، در حوزه های دیگر مثل حوزه ملکی و خانواده، تبحر ویژه ای در برابر آقایان از خود نشان داده اند و اکثرا رای دادگاه را به نفع پرونده ی خود اخذ کرده اند. توصیه ما این است که در انتخاب بهترین وکیل پایه یک دادگستری تهران به جای توجه به جنسیت وکیل به رزومه و سابقه او تمرکز کنید.

دلیل انتخاب بهترین وکیل تهران

متاسفانه این تصور غلط در بین افراد وجود دارد که آن ها فکر می کنند به تنهایی می توانند از پرونده خود دفاع کنند. حال آن که این تفکر اشتباه است و حضور در صحن دادگاه و دفاعیه مستلزم تسلط بر قانون و مقررات مربوط به دعوای مطرح شده می باشد. شما تنها از جریان اتفاق افتاده برای خود باخبر هستید و از مقررات اطلاعی ندارید و به همین دلیل گاها با مطرح کردن نادرست یا کتمان کردن یک سری از جزئیات، ممکن است کلا نتیجه دادگاه را واگذار کنید. تفاوت بهترین وکیل تهران با شما در این است که او با توجه به دانش خود می داند که چه مسئله ای را به چه شکل عنوان کند که، جهت روشن شدن موضوع برای قاضی پرونده کمکی کرده باشد.

خصوصیات بهترین وکیل تهران

چکیده مطلب

شما با قبول این مسئله که حضور وکیل برای پیشبرد پرونده الزامی است، تنها نیمی از راه را رفته اید و مهم ترین مورد، دقت در پارامتر های انتخاب بهترین وکیل تهران می باشد. ما با 10 توصیه مهم در انتخاب بهترین وکیل تهران ، سعی کردیم شما را با این نکات آشنا کنیم و خطاهای ممکن در انتخاب وکیل حوزه تخصص شما را کاهش دهیم.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید