امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 281619
۲۹۵
۱
۰
نسخه چاپی

10 عجیب ترین حقایق درباره ژاپن

10 عجیب ترین حقایق درباره ژاپن

ژاپن کشوری باستانی با تاریخ و سنت های بسیار جالب است. ورود به ژاپن و اخذ ویزای این کشور برای خارجی ها بسیار سخت است، همین موضوع سبب علاقمندی بیشتر خارجی ها به این کشور شده است.

شیوه زندگی و فرهنگ مدرن ژاپنی کاملاً با فرهنگ دیگر کشورهای مدرن همچون کشورهای اروپایی و آمریکا متفاوت است. ژاپن از جمله کشورهایی بوده است که دانستن درباره پیشرفت و رشد آن، می تواند الگویی برای هر کشوری باشد.

در این مطلب کوتاه به بررسی ده عجیب ترین حقایق درباره ژاپن می پردازیم. حقایقی که از نظر ما تا اندازه ای عجیب و غریب است.

از عجیب ترین حقایق درباره ژاپن: ژاپن رفتگر ندارد!

خیابان های ژاپن بسیار تمیز هستند، حتی در کلان شهری همچون توکیو، همه خیابان ها تمیز هستند و زباله دیده نمی شود. اما ژاپن چگونه بدون رفتگر توانسته است خیابان هایی تمیز داشته باشد؟ در پاسخ باید گفت که همه چیز به ذهنیت مردم ژاپن باز می گردد. مردم ژاپن به ندرت زباله را در خیابان رها می کنند. همچنین، داوطلبان جوان و بزرگ، خیابان‌ها را تمیز می‌کنند، زیرا می‌خواهند در شهری تمیز زندگی کنند.کار داوطلبانه می تواند به شما در یافتن شغل در ژاپن کمک زیادی بکند!

اگر کارفرما ببیند که قبلاً به عنوان داوطلب در نظافت خیابان ها کار کرده اید، به عنوان فردی مسئول دیده می شوید و احتمالاً خیلی سریع استخدام خواهید شد.

98.5 درصد از جمعیت ژاپن، ژاپنی هستند.

دنیای امروز به دلیل اختلاط فرهنگ ها روز به روز بین المللی تر می شود. اما در ژاپن اینطور نیست، به دلیل ویزاهای بسیار سخت و ذهنیت فرهنگی، ماندن مهاجران در ژاپن یک چالش است. از یک طرف از این فرهنگ منحصر به فرد و کهن با سنت های قدیمی محافظت می کنند، اما از طرف دیگر آیا اینقدر بسته شدن برای ارتباط با دنیای بیرون و مهاجران بد است؟

آیا ژاپن حتی به مهاجران نیاز دارد؟ پاسخ این است که باید واقعیت بعدی را دنبال کنید!

25 درصد از جمعیت ژاپن بالای 65 سال سن دارند.

ژاپن اکنون با مشکلات جمعیتی وحشتناکی مواجه است. از آنجایی که پرداختن به نیازهای کودکان مانند مدرسه، دارو، فعالیت های فوق برنامه بسیار سخت است، بسیاری از مردم ژاپن به سادگی بچه دار نمی شوند. سال‌هاست که اینطور بوده است و اکنون بیش از 25 درصد از جمعیت در سن 65 سالگی یا بالای آن قرار دارند.

راه حل این مشکل مهاجرانی است که از ادغام بدشان نمی آید و می خواهند بچه دار شوند. دولت ژاپن اکنون در تلاش است تا کشور را برای توسعه از طریق مهاجرت آماده ​​کند.

می توانید در محل کار بخوابید.

بسیار شنیده اند که ژاپنی ها روزهای کاری فوق العاده طولانی دارند. به طور رسمی، مردم در اکثر نقاط جهان 8 ساعت کاری دارند، اما در ژاپن، افراد این ذهنیت را دارند که ساعات بیشتری در محل کار بمانند تا نشان دهند که مایل به کار هستند. این موضوع شامل خوابیدن در محل کار هم می شود!

در ژاپن، اگر در طول روز کاری بخوابید، نشانه آن است که بسیار سخت کار می کنید. با وجود اینکه شرکت های ژاپنی به اندازه آمریکایی ها یا اروپایی ها کار می کنند، کارگران وظایف خود را به غروب موکول می کنند تا در محل کار بمانند و تمایل خود را برای کار نشان دهند. عجیب به نظر می رسد، اما واقعیت ژاپنی است.

رونالد مک دونالد در واقع دونالد مک دونالد نامیده می شود.

دونالد مک دونالد چشمک می زند. یکی از مشهورترین دلقک های جهان رونالد مک دونالد است که طلسم اصلی یکی از بزرگترین رستوران های فست فود جهان، مک دونالد است. جالب اینجاست که در زبان ژاپنی هیچ حرف “R” در تلفظ آنها وجود ندارد. بنابراین، برای حل این مشکل، بدون اینکه نامی کاملاً جدید برای شخصیت محبوبمان بگذاریم، ژاپن به سادگی نام او را به دونالد مک دونالد تغییر داد.

ژاپن آخرین کشوری است که دارای امپراتور است.

ژاپن آخرین کشوری است که دارای وضعیت امپراتوری است. بسیاری از امپراتوری ها و پادشاهی های قدیمی مانند اسپانیا، انگلستان، سوئد به جمهوری ها یا سلطنت های مشروطه تبدیل شدند. در واقع، این کشور دارای یک امپراتوری است، اما پادشاه یا امپراتور چنین قدرت یا اقتدار زیادی ندارد.

مردم ژاپن دلفین می خورند.

خوردن دلفین در این کشور طبیعی است. به عنوان ماهی یا گوشت استاندارد در نظر گرفته می شود، چیز خاص یا عجیب و غریبی که غربی ها آن را می بینند. مردم ژاپن از این گوشت سوپ یا کوسیاکی درست می کنند یا حتی ممکن است آن را به عنوان ساشیمی خام بخورند. از نظر ژاپنی ها، دلفین ها گوشتی خوش طعم با طعمی متمایز تولید می کنند و کاملاً با ماهی معمولی متفاوت است.

گلدان هایی با چتر در خیابان ها وجود دارد.

در هر یک از خیابان‌های ژاپن می‌توانید گلدان‌هایی با چتر پیدا کنید، بنابراین اگر باران شروع به باریدن کرد، می‌توانید یکی از آنها را بردارید. پس از اتمام کار، باید آن را در هر گلدان دیگری برگردانید. از آنجایی که ژاپنی ها عمدتاً صادق هستند، هرگز یکی را نمی دزدند.

ژاپن جزایر گربه دارد!

این درست است. جزایری که گربه سانان پشمالو در آن ساکن هستند. جزیره Aoshima، که در استان Ehime واقع شده است، شناخته شده ترین جزیره گربه است، اگرچه چندین “جزایر گربه” در سواحل ژاپن و حتی در دریاچه های آب شور داخلی وجود دارد.

تاشیرو جیما دومین جزیره شناخته شده برای گربه ها است، اما اکنون این مفهوم در حال تبدیل شدن به یک جاذبه توریستی محبوب شده است و جزایر بیشتری به پناهگاه گربه ها تبدیل می شوند.

زبان ژاپنی شامل بسیاری از کلمات غیر قابل ترجمه است.

به عنوان مثال،komorebi  به معنای “نور آفتاب از بین برگ ها عبور می کند.” این یک کلمه کاملاً عجیب است، اما اگر شروع به یادگیری زبان ژاپنی کنید، بسیاری دیگر را خواهید یافت. علاوه بر این، قوی ترین نفرین و فحش در زبان ژاپنی “احمق” است.

  • منبع
  • چشمک

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید