امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278371
۶۱۰۰
۳
۱
نسخه چاپی

10 نویسنده مشهور روسی که باید بخوانید

وسیه برخی از بزرگترین افراد را در زمینه ادبیات معرفی کرده است. عصر طلایی شعر روسی با الکساندر پوشکین آغاز شد که بنیانگذار زبان ادبی روسیه است و بیشتر به عنوان "شکسپیر روسی" شناخته می شود. پس از عصر طلایی ژانرهای مختلفی در روسیه رواج یافت، از شعر، رمان و داستانهای کوتاه گرفته تا رئالیسم و نمادگرایی ادبی

10 نویسنده مشهور روسی که باید بخوانید

روسیه برخی از بزرگترین افراد را در زمینه ادبیات معرفی کرده است. عصر طلایی شعر روسی با الکساندر پوشکین آغاز شد که بنیانگذار زبان ادبی روسیه است و بیشتر به عنوان "شکسپیر روسی" شناخته می شود. پس از عصر طلایی ژانرهای مختلفی در روسیه رواج یافت، از شعر، رمان و داستانهای کوتاه گرفته تا رئالیسم و نمادگرایی ادبی.

آثار نویسندگان روسی از نظر عاشقانه، طنز، مذهب و سیاست متفاوت است. بسیاری از آنها زندگی نامه های جالبی در مورد زندگی خود نوشته اند که بسیار محبوب شده است، در حالی که دیگران درباره شرایط سیاسی اتحاد جماهیر شوروی و نقش آن در جنگ جهانی نوشته اند.

آثار آنها در سراسر جهان منتشر و ترجمه شده است و خوانندگان زیادی را به خود جلب کرده است. در اینجا لیستی از ده نویسنده برتر روسیه در تمام دوران وجود دارد.

10 نویسنده مشهور روسی که باید بخوانید

1. الکساندر پوشکین

پوشکین بنیانگذار شعر ادبی در دوران طلایی شعر در روسیه بود. او ژانر شعر و رمان عاشقانه را معرفی کرد. اولین شعرش در سن نوجوانی منتشر شد و به زودی در سراسر روسیه مشهور شد. مهمترین اثر و رمان او، اوژن اونجن بود. پوشکین در نبرد با ژرژ چارلز که سعی در اغوا کردن همسرش داشت تسلیم زخم هایش شد و یک زندگی قهرمانانه را از دست داد.

10 نویسنده مشهور روسی که باید بخوانید

2. الکساندر سولژنیتسین

او رمان نویس، نویسنده و نمایشنامه نویس روسی بود. او از کار خود برای گسترش آگاهی از گولاگ و آژانس دولتی اتحاد جماهیر شوروی که اردوگاه های کار را اداره می کرد، استفاده می کرد.

از معروف ترین کمک های او می توان به مجمع الجزایر گولاگ و یک روز در زندگی ایوان دنیسوویچ اشاره کرد.

10 نویسنده مشهور روسی که باید بخوانید

3. ایوان تورگنیف

او یک رمان نویس و نویسنده داستان های کوتاه بود که اثر "پدر و پسران" او  که اکنون به عنوان یک کتاب کلاسیک شناخته می شود، در ابتدا توسط بسیاری از ناشران رد شد.

10 نویسنده مشهور روسی که باید بخوانید

4. ولادیمیر نابوکوف

او رمان نویس و حشره شناس روسی-آمریکایی بود. 9 رمان اول او به زبان روسی بود و پس از آن برجسته تر شد و شروع به نوشتن رمان های انگلیسی کرد که در سراسر جهان بسیار محبوب هستند.

رمان جنجالی "لولیتا" که به شدت مورد استقبال قرار گرفته بود به زبانهای روسی و انگلیسی نوشته شد و به عنوان یک اثر کلاسیک به دست آمد. او همچنین هفت بار نامزد نهایی جایزه کتاب ملی داستانی شد.

10 نویسنده مشهور روسی که باید بخوانید

5. میخائیل بولگاکف

بولگاکف نویسنده، پزشک و نمایشنامه نویس فعال در اوایل قرن بیستم بود. او به عنوان یکی از بحث برانگیزترین نویسندگان زمان خود مطرح شد و به دلیل طنزهای خود در مورد جامعه در اتحاد جماهیر شوروی مشهور بود. گرچه او تحصیلات خود را در زمینه پزشکی انجام داد، گرایش به ادبیات او را به سمت داستان نویس شدن کشاند. مهمترین اثر او رمان "مرشد و مارگاریتا" است.

10 نویسنده مشهور روسی که باید بخوانید

6. آنتون چخوف

آنتون چخوف به عنوان بزرگترین نویسنده داستان کوتاه تاریخ شناخته می شود. او پزشک بود اما پس از علاقه به ادبیات شروع به نوشتن کرد. بنابراین او فعالیت خود هم در زمینه پزشکی و هم نوشتن کتابها در کنار یکدیگر ادامه داد. او یکبار گفت: "پزشکی همسر قانونی من است و ادبیات معشوقه من است. وقتی از یکی خسته می شوم ، شب را با دیگری می گذرانم. " تأثیرگذارترین آثار او "مرغ دریایی" و "عمو وانیا" بود.

10 نویسنده مشهور روسی که باید بخوانید

7. ایوان بونین

بونین اولین نویسنده روسی بود که جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرد. او به دلیل هنرمندی، واقع گرایی، شعر و سنت های کلاسیک شهرت داشت. نویسنده جوان، دوران کودکی خود را در بحران مالی گذراند، زیرا سرپرست خانواده معتاد به قمار بود و بنابراین بونین نتوانست تحصیلات خوبی را داشته باشد. با این وجود، این امر او را پایین نکشید و او توانست راهی قله شود. تحسین برانگیزترین آثار وی عبارتند از ؛ "دهکده" و "کالی خشک" ، زندگی نامه او "زندگی آرسنیف" و داستان های کوتاه "خیابان های تاریک".

10 نویسنده مشهور روسی که باید بخوانید

8. نیکولای گوگول

گوگول نمایشنامه نویس، داستان نویس و نویسنده داستان کوتاه روسی الاصل اوکراینی بود و به شدت تحت تأثیر فرهنگ اوکراینی بود.

شاهکار او شامل حساسیت عاشقانه، با انواع سوررئالیسم و عجیب و غریب بود. او همچنین به دلیل تصویر شخصیت های واقعی خود مشهور است.

رمان تاراس بولبا (1835) و نمایش ازدواج (1842) ، همراه با داستانهای کوتاه "خاطرات یک دیوانه" ، "داستان چگونگی نزاع ایوان ایوانوویچ با ایوان نیکیفورویچ" ، "پرتره" و "کالسکه" ، از مهمترین و محبوب ترین آثار او هستند.

10 نویسنده مشهور روسی که باید بخوانید

9. فیودور داستایفسکی

داستایوفسکی رمان نویس، داستان نویس کوتاه، مقاله نویس، روزنامه نگار و فیلسوف روسی بود. او روانشناسی انسان را مطالعه می کند که مطالعه رفتار و ذهن است و همه جنبه های تجربه آگاهانه و ناخودآگاه و همچنین اندیشه را در بر می گیرد.

با وجود اینکه فارغ التحصیل مهندسی نظامی شد استعفا داد و به یک گروه سوسیالیستی پیوست اما بعداً توسط پلیس دستگیر شد و به سیبری فرستاده شد. با توجه به این حوادث متحول کننده زندگی، او نویسنده شد و بارها در مورد تجربه خود در زندان در "خانه مردگان" ، "مورد توهین و مجروحان" و "یادداشت های زمستانی در مورد تابستان" صحبت کرد. او سرانجام به یکی از پرخواننده ترین و معتبرترین نویسندگان روسی تبدیل شد. کتابهای او به بیش از 170 زبان ترجمه شده است.

10 نویسنده مشهور روسی که باید بخوانید

10. لئو تولستوی

کنت لو نیکولایویچ تولستوی که بیشتر با نام لئو تولستوی شناخته می شود یکی از خارق العاده ترین نویسندگان تاریخ تمام دوران بوده است. او یک رمان نویس و داستان نویس کوتاه روسی بود اما بعدها برخی نمایشنامه ها و مقالات را نوشت.

مشهورترین آثار او جنگ و صلح (1869) و آنا کارنینا (1877) است. او ابتدا به خاطر سه گانه نیمه اتوبیوگرافی خود دوران کودکی، پسری و جوانی (1852-1856) و طرح های سواستوپول (1855) بر اساس تجربیات خود در جنگ کریمه به شهرت عمومی رسید.

بعدها در زندگی او به شدت تحت تأثیر آموزه های اخلاقی عیسی قرار گرفت و بحران اخلاقی عمیقی را تجربه کرد که او را مجبور به انتشار برخی از نمایشنامه های مذهبی کرد. او چند روز پیش از مرگ خود به طرز شگفت آوری در مورد مرگ صحبت کرد و چند روز بعد به دلیل ذات الریه درگذشت.

  • منبع
  • حقوق نیوز

۱ دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید