امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278545
۱۲۹۱
۱
۰
نسخه چاپی

10 چیزی که وقتی شروع به لذت بردن از تنهایی می کنید اتفاق می افتد

10 چیزی که وقتی شروع به لذت بردن از تنهایی می کنید اتفاق می افتد

چرا تنها بودن با خود مهم است؟

به گفته Thuy-vy Nguyen استادیار گروه روانشناسی در دانشگاه دورهام که به مطالعه تنهایی می پردازد؛ تنها بودن صدمه می زند - حتی می تواند بر سلامتی شما تأثیر منفی بگذارد. اما تنها بودن با خود الزاماً بد نیست. کارشناسان می گویند این کار حتی می تواند به روابط اجتماعی شما کمک کند، خلاقیت و اعتماد به نفس شما را بهبود بخشد و به شما در تنظیم احساسات خود کمک کند تا بتوانید بهتر با شرایط نامطلوب کنار بیایید.

اینطور نیست که تنهایی همیشه خوب است، اما می تواند خوب باشد اگر شما صریحاً این ایده را رد کنید که زمانی برای تنهایی با خود همیشه یک تجربه منفی است که مجبور به آن هستید.

ما شواهدی داریم که نشان می دهد تنهایی واقعاً به زندگی اجتماعی شما آسیب نمی رساند، در واقع ممکن است به آن بیفزاید و خاطرنشان کرد که چون تنهایی به ما در تنظیم احساسات کمک می کند، می تواند تأثیر آرام بخشی داشته باشد که ما را برای تعامل بهتر با دیگران آماده می کند.

انتخاب صرف وقت برای انجام کارها با خود می تواند مزایای روحی، روانی و اجتماعی داشته باشد، اما کلید به دست آوردن این پاداش های مثبت از انتخاب گذراندن وقت به تنهایی ناشی می شود. وقتی یاد می گیرید از تنهایی لذت ببرید به عنوان یک فرد رشد خواهید کرد.

در فرهنگی که ما اغلب تنها بودن را با تنهایی اشتباه می گیریم، توانایی درک زمان توسط خود مانع از تجربیات به عنوان یک چیز منفی می شود.

امیلی روبرتز، روان درمانگر می گوید: در واقع بهتر شدن در شناسایی لحظاتی که برای خلوت و بازاندیشی به تنهایی نیاز داریم، می تواند به ما در مدیریت بهتر احساسات و تجربیات منفی مانند استرس و فرسودگی شغلی کمک کند.

10 چیزی که وقتی شروع به لذت بردن از تنهایی می کنید اتفاق می افتد

10 فایده تنها بودن با خود

در زیر 10 اتفاق شگفت انگیز که در زندگی شما رخ می دهد هنگامی که شروع به لذت بردن از تنهایی می کنید، آمده است.

1. به شارژ مجدد خواهید رسید

اغلب مواقعی که ما توسط افراد دیگر احاطه شده ایم، انرژی زیادی را صرف می کنیم. سعی کنید دیگران را راضی نگه دارید، آنها را بخندانید، درون آن ها را آرام کنید، احساسات آنها را بخوانید و همه سختگیری های دیگر که همراه با تعامل منظم است.

اگر دائماً با افراد دیگر در ارتباط باشید، می تواند از نظر روحی خسته کننده باشد. کمی زمان تنها به شما اجازه می دهد تا دوباره شارژ شوید و از باج عاطفی و ذهنی تعامل مداوم  و متقابل استراحت کنید.

2- بیشتر اوقات تامل خواهید کرد

زندگی شما همیشه با سرعت سریع دیوانه واری پیش می رود، در واقع آنقدر سریع که احتمالاً به ندرت پیش می آید که یک لحظه تنها باشید و بنشینید و در مورد زندگی خود فکر کنید.

تنها بودن به شما این فرصت عالی را می دهد که اندکی در خود تامل کنید. از آنجا که شما زمان زیادی را صرف پردازش افکار و احساسات دیگران نمی کنید، بهترین زمان است که تمرکز خود را به سمت درون خود معطوف کنید.

تنهایی محیط مناسبی را برای تأمل فراهم می کند.

3. با احساسات خود در تماس خواهید بود

هنگامی که توسط افراد دیگر احاطه شده اید، دائماً سعی می کنید احساسات طرف مقابل را بخوانید و به آن توجه کنید اینقدر که ممکن است در نهایت ارتباط با خود شخصی تان را از دست بدهید.

وقتی از تنهایی لذت می برید، چشم انداز وسیع تری از احساسات خود بدست می آورید. شما درک عمیق تری از آنچه شما را خوشحال می کند، آنچه شما را آشفته می کند و آنچه شما را ناراحت می کند ایجاد خواهید کرد.

با داشتن این معرفت تنظیم احساسات خود آسان تر می شود. اما همه چیز با درک احساس شما شروع می شود و این از کمی تنهایی ناشی می شود.

10 چیزی که وقتی شروع به لذت بردن از تنهایی می کنید اتفاق می افتد

4- کارهایی را انجام می دهید که واقعاً از آنها لذت می برید

وقتی دائما در جمع افراد دیگر هستید، همیشه در حال مصالحه هستید تا راه حل هایی را پیدا کنید که کل گروه از آن لذت ببرند و متأسفانه چیزهایی که بیشتر می خواهید ممکن است همیشه مطابق با خواسته های گروه نباشد.

لذت بردن از تنهایی آسان است هنگامی که متوجه شدید تنهایی به شما آزادی بیشتری برای انجام کارهایی که واقعاً می خواهید انجام می دهید را می دهد.

 

5. بهره وری بیشتری خواهید داشت

بودن در جمع افراد دیگر می تواند سرگرم کننده باشد، اما همچنین می تواند بر بهره وری شما تأثیر جدی بگذارد. مواقعی وجود دارد که همراهی افراد دیگر چیزی جز حواس پرتی از انجام کار  نیست.

وقت گذرانی به تنهایی می تواند یکی از پربارترین زمانهای زندگی شما باشد - بیشتر به این دلیل که حواس پرتی کمتری وجود دارد و شما فقط می توانید سر خود را به زیر انداخته و دست به کار شوید.

6. از روابط خود حتی بیشتر لذت خواهید برد

وقتی به طور منظم وقت خود را تنها می گذرانید و سرانجام از تنهایی لذت می برید، متوجه می شوید که از روابط خود با دیگران نیز لذت بیشتری می برید.

وقت گذرانی به تنهایی به شما فرصت قدردانی بیشتری از خودتان می دهد. همچنین به شما این امکان را می دهد که از همه چیزهای بزرگ ناشی از روابط خود با دیگران قدردانی کنید که بیشتر آنها را قبلاً بی توجه بوده اید.

10 چیزی که وقتی شروع به لذت بردن از تنهایی می کنید اتفاق می افتد

7- احساس استقلال بیشتری خواهید کرد

هنگامی که از تنهایی لذت می برید، به توانایی خود در تنهایی اطمینان بیشتری پیدا خواهید کرد و این به طور طبیعی منجر به احساس استقلال بیشتر شما می شود.

هنگامی که یاد گرفتید از تنهایی لذت ببرید، دیگر آن اضطراب یا اشتیاق شدید به همراهی را احساس نخواهید کرد. شما نیازی به تعامل مداوم با دیگران یا اضطراب ناشی از نگاه کردن به اطراف و ندیدن هیچکس جز خودتان احساس نمی کنید.

8- از تلاش مداوم برای راضی نگه داشتن دیگران رها می شوید

زندگی مملو از روابط است و بیشتر روابط تنها زمانی دوام می آورند که هر دو نفر شاد بمانند و بسته به اینکه این رابطه با چه کسی باشد، این موضوع می تواند به یک کار خسته کننده تبدیل شود. اکنون، این فقط در مورد روابط شخصی صدق نمی کند، بلکه هر نوع رابطه ای را شامل می شود.

هنگامی که تنها هستید، تنها فردی که در آن لحظه باید نگران خوشبختی اش باشید خود شما هستید. شما می توانید برای خودتان رفتاری را در مورد چیزی که شما را خوشحال می کند انجام دهید، در حالی که همان چیز ممکن فرد دیگری را ناراحت کند.

9. شما مجبور نیستید برای هر چیزی عذرخواهی کنید

وقتی از تنهایی لذت می برید ، به سرعت می بینید که تنهایی به این معنی است که مجبور نیستید به خاطر کارهایی که انجام داده اید عذرخواهی کنید. اغلب ما کارهایی را انجام می دهیم که در نهایت باعث ناراحتی دیگران می شود یا احساسات دیگران را جریحه دار می کند و سپس باید به سرعت از آنها عذرخواهی کنیم اما وقتی تنها هستید، مجبور نیستید برای چیزی عذرخواهی کنید و این فشار زیادی را در بیشتر شرایط از بین می برد.

شما باید از حدس زدن هر چیزی که می گویید یا هر حرکتی که انجام می دهید دست بکشید، زیرا می ترسید کسی آزرده خاطر شود، ناراحت یا عصبانی شود.

10. دیگر به دنبال اعتبار سنجی نیستید

بنابراین اغلب ما احساس می کنیم که قبل از اقدام باید از دوستان و خانواده خود "OK" را دریافت کنیم. ما دائماً از دیگران برای مشاوره در مورد اقدامات بعدی خود استفاده می کنیم.

البته مواقعی وجود دارد که درخواست مشاوره نه تنها کاملاً قابل قبول است، بلکه کاملاً ضروری است. اما مواردی نیز وجود دارد که ما کاملاً قادر هستیم به جای اینکه به دنبال پاسخ دیگران باشیم، به تنهایی عمل کنیم.

وقتی شروع به گذراندن زمان بیشتر در تنهایی می کنید، یاد می گیرید که به غرایز خود اعتماد داشته باشید و بدون هیچ گونه تأیید شخص ثالث تصمیم گیری کنید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید