امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280542
۵۴۳
۱
۰
نسخه چاپی

11 مهارت ارتباطی برتر (برای زندگی و شغل شما)

11 مهارت ارتباطی برتر (برای زندگی و شغل شما)

بدون توجه به صنعت، مهارت‌های ارتباطی جزو موارد مورد علاقه استخدام‌کنندگان است. بسیار طبیعی است، با توجه به اینکه مهارت های ارتباطی تأثیر زیادی بر کار شما دارد.

آنها نحوه انتقال و دریافت اطلاعات، تعامل با دیگران و حتی مقابله با مسائلی مانند درگیری های احتمالی در محل کار را تعریف می کنند.

در عصر دیجیتال، مهارت های ارتباطی حتی ضروری تر است.

امروزه کارگران باید بیاموزند که چگونه به طور مؤثر اطلاعات را از طریق ایمیل، جلسات زوم، و رسانه های اجتماعی و همچنین حضوری مبادله کنند، اگر می خواهند با پویایی کار در حال تغییر همراه باشند.

بنابراین، آیا می خواهید مهارت های ارتباطی خود را بهبود ببخشید و آنها را به گونه ای به تصویر بکشید که برای شما شغلی ایجاد کند؟

11 مهارت ارتباطی برتر برای هر شغلی

ارتباط یک مهارت اصلی است که شامل طیف گسترده ای از «مهارت های فرعی» ضروری برای محل کار و برای فرآیند استخدام است که شما را به آنجا می رساند.

در اینجا 11 مهارت فرعی ارتباطی که در سال 2022 بیشترین تقاضا را دارند آورده شده است:

1. ارتباطات کتبی و شفاهی

ارتباط کلامی استفاده از کلمات برای انتقال اطلاعات است و شامل ارتباط کتبی و شفاهی است. مهارت های ارتباط شفاهی به این معناست که شما می توانید واضح، مختصر و بدون سوء تعبیر صحبت کنید. این ضروری است حتی اگر شغل شما حول محور صحبت کردن نباشد. بگویید، شما سرور یک رستوران هستید. اگر می خواهید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و خدمات خوبی ارائه دهید، داشتن مهارت های ارتباط شفاهی ضروری است.

ارتباط نوشتاری نیز به همان اندازه مهم است. در حالی که ممکن است چند شغل وجود داشته باشد که نیازی به نوشتن یک کلمه نداشته باشد، در 90٪ موارد باید زمانی بنویسید:

  • نوشتن ایمیل برای همکاران
  • تهیه پیش نویس گزارش برای رئیس خود
  • ارتباط با مشتریان از طریق ایمیل

اگر در نوع خاصی از نوشتن مهارت دارید، مانند کپی‌رایتینگ یا ویرایش، حتماً آن را در رزومه یا مصاحبه شغلی خود ذکر کنید.

2. ارائه

خیر، داشتن "مهارت های ارائه" فقط به این معنی نیست که شما در ارائه یک ارائه گزارش در مقابل همکاران خود خوب هستید.

مهارت های ارائه همچنین در مورد نحوه ارائه ایده ها و مقاصد خود در محل کار یا نحوه ارائه خود در یک مصاحبه شغلی است. به این ترتیب، این یکی دیگر از مهارت های ارتباطی ضروری برای رزومه شما است، هر زمینه کاری که ممکن است باشد.

مهارت های ارائه برای انواع موقعیت ها مفید است، از جمله:

  • مهندسان نرم افزار توضیح می دهند که کدشان چگونه کار می کند.
  • آماردانی که یافته های خود را به سایر کارکنان ارائه می کند
  • مدیر فروش به مشتری توضیح می دهد که چرا به یک محصول نیاز دارد

3. گوش دادن فعال

گوش دادن فعال مستلزم توجه دقیق به گوینده از طریق درگیر شدن با او است تا مطمئن شوید که اصل گفتگو را دریافت می کنید. علاوه بر این شامل حذف سایر عوامل حواس‌پرتی و پرسیدن سؤال‌های روشن‌تر می‌شود، در نتیجه باعث می‌شود احساس کنند شنیده می‌شوند.

گوش دادن فعال تنها در مشاغلی مانند خدمات مشتری یا طراحی مفید نیست، جایی که درک و ایجاد احساس شنیده شدن در مشتریان ضروری است. اگر می‌خواهید با همکاران خود به طور موفقیت آمیزی تعامل کنید، در محل کار موفق شوید یا حتی در مصاحبه شغلی خود ادامه دهید، گوش دادن فعال نیز مورد نیاز است.

اگر از ما بپرسید، مهارت‌های شنیداری فعال بدون توجه به حرفه‌تان به شما امتیاز اضافی می‌دهد (و قطعاً باید آن را به رزومه خود اضافه کنید).

4. ارتباط غیرکلامی

ارتباط شامل مواردی فراتر از صحبت کردن است. این شامل زبان بدن، وضعیت بدن، حرکات، الگوهای تماس چشمی، و حالات چهره و غیره است.

این نوع ارتباط اغلب بیشتر به ایجاد اعتماد در بین همکاران یا مشتریان کمک می کند تا ارتباط کلامی. در عین حال، این امکان را برای شما فراهم می‌کند که فراتر از آنچه یک فرد می‌گوید و دقیقاً به معنای یا احساس آن‌ها نگاه کنید.

همانطور که می توانید تصور کنید، ارتباط غیرکلامی مهارتی است که برای اکثریت قریب به اتفاق حرفه ها (به ویژه نقش های فروش یا رهبری) و نه فقط در دنیای تجارت مفید است.

به جای اینکه آن را به رزومه خود اضافه کنید، سعی کنید مهارت های ارتباطی غیرکلامی خود را در طول مصاحبه های شغلی خود نشان دهید. این شامل حفظ تماس چشمی، اجتناب از حرکات دست، یا کنترل احساسات صورت شماست.

5. بازخورد

بازخورد - هم ارائه و هم پذیرش آن - مهارتی است که با چندین مؤلفه ارتباطی دیگر مانند گوش دادن فعال، احترام، نگرش باز و کار گروهی همراه است. بازخورد واقعاً تشویقی بدون درک واقعی منظور گوینده، احترام به نظر او و حفظ ذهن باز امکان پذیر نیست.

بنابراین، برای مثال، اگر از یک سرپرست بازخورد دریافت می‌کردید، بدون قضاوت - حتی اگر موافق نبودید - به ارزیابی گوش می‌دادید و می‌پذیرید. شما آنها را قطع نمی کنید، اما باید تا پایان منتظر بمانید تا سؤالات روشنگری بپرسید تا روند تا حد امکان سازنده باشد.

از سوی دیگر، اگر شما کسی بودید که به یک همکار بازخورد می‌دادید، این کار را از طریق یک ارزیابی مبتنی بر واقعیت انجام می‌دادید و به آنها زمان می‌دادید تا پاسخ دهند. علاوه بر این، نیازهای آنها را در نظر می گیرید و بازخورد منفی را با احتیاط ارائه می دهید.

توانایی دادن/گرفتن بازخورد تقریباً تضمینی برای موفقیت شغلی است. به این دلیل که با تمایل به یادگیری، توانایی انطباق، گشودگی برای پذیرش انتقاد سازنده و استدلال انتقادی که برای ارائه آن لازم است، گره خورده است.

6. احترام گذاشتن

احترام یکی از اصول ارتباط موفق و مهارت ارتباطی است که مصاحبه شغلی به همراه دارد. این شامل گوش دادن فعال و صبر (در میان دیگران) است و اگر بخواهید برای هر نوع شغلی در نظر گرفته شوید - یا حفظ کنید - بسیار مهم است.

احترام گذاشتن به این معناست که به دیگران اجازه دهید صحبت کنند و بدانند چه زمانی مکالمه را شروع کنید یا پاسخ دهید. ژست‌های کوچک می‌توانند کمک زیادی به احترام به استخدام‌کنندگان و همکارانشان کنند - متمرکز ماندن و حذف همه حواس‌پرتی‌ها یا مودب بودن تنها دو مورد از بسیاری از موارد هستند.

وقتی صحبت از مصاحبه شغلی به میان می‌آید، قطع کردن صحبت‌های استخدام‌کنندگان یا اتلاف وقت آن‌ها با خارج شدن از موضوع، نشانه‌های بی‌ادبی است و به احتمال زیاد به قیمت کار شما تمام خواهد شد.

7. اعتماد به نفس

اعتماد به نفس مهارت بعدی است که برای اولین برداشت خوب در طول مصاحبه شغلی لازم است. و اگر تعجب می کنید - بله، می توانید در عین حال محترم و با اعتماد به نفس باشید. این دو متقابل نیستند، فقط به یک اندازه مهم هستند.

اعتماد به نفس یک ویژگی شخصیتی است که نشان می دهد شما در مورد کلمات، اعمال و تصمیمات خود مطمئن هستید - و این چیزی است که مردم به آن پاسخ مثبت می دهند.

اگر به طور طبیعی اعتماد به نفس ندارید، نگران نباشید - روش هایی وجود دارد که می توانید با اعتماد به نفس ظاهر شوید حتی اگر تمایلی به آن ندارید.

برخی از راه‌های اعتماد به نفس بیشتر عبارتند از:

  • حفظ ارتباط چشمی در طول مصاحبه شغلی
  • صاف نشستن با شانه های باز
  • با لحن صمیمی - اما محکم - صحبت کنید
  • از قبل آماده شوید تا در کلمات خود دچار مشکل نشوید

از طرف دیگر، اگر به طور طبیعی از افراد دارای اعتماد به نفس هستید، به خاطر داشته باشید که در این کار زیاده روی نکنید. گاهی اوقات، اعتماد به نفس بیش از حد ممکن است به عنوان تکبر یا بی ادبی تلقی شود و این برای اکثر مردم خوب نیست.

8. وضوح

وضوح بخشی ضروری از ارتباطات شفاهی است. این شامل ساختار منطقی افکار شما و استفاده از کلمات مناسب برای انتقال آنها به بهترین شکل ممکن است.

اگر نتوانید به وضوح ارتباط برقرار کنید، چه به دلیل یک الگوی فکری گیج کننده یا زبان نامناسب باشد، مصاحبه های شغلی شما آسیب خواهند دید.

تصور کنید، برای مثال، به یک سوال ساده پاسخ پیچیده‌ای بدهید یا از اصطلاحات تخصصی خیابانی استفاده کنید.

9. صداقت

صداقت یک مهارت ارتباطی است که باید در تمام جنبه های زندگی حرفه ای خود بکار ببرید.

به عنوان یک قاعده کلی، صداقت باید به دلایل واضح اخلاق کاری شما را مشخص کند، مهمترین آنها این است که دروغ گفتن در مورد مهارت ها و صلاحیت های شما کم اعتمادترین روش برای موفقیت است. می توانید مطمئن باشید که در مقطعی، حقیقت آشکار خواهد شد.

از طرف دیگر، صادق بودن با همکاران و سرپرستان خود در مورد هر چیزی که مربوط به کار است، نشان می دهد که برای شفافیت ارزش قائل هستید. همچنین ثابت می کند که شما نسبت به پذیرش اشتباهات خود اطمینان دارید و مسئولیت اعمال خود را به عهده می گیرید.

10. دوستی

ممکن است تعجب کنید که چگونه می توان در طول یک مصاحبه شغلی هم دوستانه و هم حرفه ای بود. خوب، صمیمیت نباید مانع حرفه ای گری شما شود، درست مانند اعتماد به نفس که مانع ادب نمی شود.

رفتار دوستانه در طول مصاحبه به استخدام‌کنندگان نشان می‌دهد که شما مشارکت کننده، نگرش باز و یک عضو خوب تیم هستید - چیزی که همه کارکنان به دنبال آن هستند. مهمتر از آن، لازم نیست برای بیان اینکه فردی دوستانه هستید، زیاده روی کنید. یک لبخند گرم، یک سلام واقعی، یا آرزوی یک روز خوب برای نشان دادن آن کافی است!

11. سخنرانی عمومی

سخنرانی در جمع بدترین ترس بسیاری از مردم است. در واقع، مطالعات نشان می دهد که سخنرانی در جمع اغلب بیشتر از مرگ ترسیده می شود! و اگر منصف باشیم، حتی برونگراترین افراد در میان ما، زمانی که نیاز به صحبت با جمعیت داشته باشند، ضربان قلبشان افزایش می یابد و کف دستشان عرق می کند.

از آنجایی که صحبت کردن در جمع یکی از مهم ترین مهارت های ارتباطی است (چه در حال ارائه در محل کار باشید و چه در حال گفتن داستانی برای دوستانتان)، ما فکر کردیم نکاتی را در مورد چگونگی بهتر شدن در آن ارائه دهیم:

1- از قبل آماده کنید. عصبی بودن قبل از سخنرانی لزوماً به این معنی نیست که کار بدی انجام خواهید داد! همه قبل از صحبت کردن با یک جمعیت عصبی می شوند، اما تا زمانی که از قبل با تمرین ارائه خود با افرادی که با آنها احساس راحتی می کنید آماده شوید، باید بیشتر از آرامش داشته باشید!

2- مخاطب خود را بشناسید. تا جایی که ممکن است درباره مخاطبان خود بیاموزید تا انتخاب کلمات، مقدار اطلاعات و سایر عناصر سخنرانی خود را متناسب با آن تنظیم کنید.

3- مطالب خود را سازماندهی کنید. چارچوبی را برای ارائه خود ایجاد کنید، از جمله موضوع، هدف، ایده کلی و نکات اصلی، تا توجه مخاطبان خود را بلافاصله جلب کنید.

4- مراقب بازخوردها باشید و خود را با آن وفق دهید. آیا مخاطب شما در تلاش است تا با آنچه شما می گویید همراهی کند؟ آهسته! آیا آنها به شوخی های شما می خندند؟ به همراهی با آنها ادامه دهید!

5- بگذارید شخصیت شما بدرخشد. اگر شما مانند خودتان رفتار کنید، مخاطبان شما سخنرانی شما را بسیار دوست خواهند داشت. هنجارها، رفتارها و شخصیت خود را در گفتار خود بکار ببرید و کاملاً واقعی تر به نظر می رسید.

6- از روی متن نخوانید. خواندن مستقیم از یک فیلمنامه باعث می شود که شما را از تأثیرگذاری بر جمعیت باز دارد - به نظر می رسد که شما مانند یک روبات در حال خواندن یک فیلمنامه هستید. به جای اینکه مستقیماً از یادداشت‌های خود بخوانید، یک طرح کلی کامل ایجاد کنید تا به جای آن شما را در سخنرانی خود راهنمایی کند (بدون غوطه ور شدن بیش از حد در جزئیات).

7- از ارتباطات غیرکلامی بهره ببرید. کاری که با دست ها و صدای خود انجام می دهید، درست مانند هر نوع دیگر نشانه های غیرکلامی اهمیت دارد. به این ترتیب، ترجیحاً با تمرین از قبل، به نحوه استفاده از زبان بدن خود توجه کنید.

8- جلب توجه از شروع. یک آمار شگفت‌انگیز، داستان شخصی یا حکایت مرتبط به شما کمک می‌کند از همان ابتدا توجه مخاطبانتان را جلب کنید. از گفتن چیزهای عمومی مانند "این چیزی است که امروز درباره آن صحبت خواهم کرد" خودداری کنید.

9- نتیجه گیری پویا. چه بخواهیم چه نخواهیم، اکثر مردم نتیجه گیری ارائه شما را بیش از هر چیز دیگری به یاد خواهند آورد. با گنجاندن یک بیانیه قوی آن را به یاد ماندنی کنید.

10- از ابزارهای سمعی و بصری استفاده کنید. صدا و تصویر، مانند ویدیوهایی که به گفتار شما مرتبط هستند یا موسیقی مرتبط با آنچه می گویید، می توانند پیام شما را تقویت کنند. با این حال، از این موارد به اندازه کافی استفاده کنید، نمی خواهید حواس مخاطبان خود را پرت کنید یا آنها را تحت تأثیر قرار دهید.

مهارت های ارتباطی چیست؟

ارتباط به عنوان توانایی انتقال یا به اشتراک گذاری ایده ها و احساسات به طور موثر تعریف می شود.

تعدادی از متخصصان موافق هستند که مهارت های ارتباطی عبارتند از:

  • انتقال پیام بدون سوء تعبیر یا گمراه کردن دیگران
  • برقراری ارتباط موثر با طیف وسیعی از افراد از همه طبقات زندگی
  • حرکت از ارتباطات غیررسمی یا غیررسمی به ارتباطات رسمی
  • نمایش تسلط و دستور زبان

بنابراین، تعجب آور نیست که ارتباطات مؤثر و شایستگی های بین فردی همچنان جزو مهارت های برتر کارفرمایان هستند و آنها را به عنوان راه نجات برای موفقیت در محل کار فهرست می کنند.

اما ارتباط موثر در محل کار دقیقا به چه معناست؟

ارتباط موثر در محیط کار

ارتباط مؤثر در محیط کار، توانایی تبادل و ایجاد جریان آزاد اطلاعات با و بین ذینفعان مختلف در تمام سطوح سازمانی برای ایجاد نتایج تأثیرگذار است.

مزایای ارتباط موثر در محل کار عبارتند از:

  • بهره وری بهبود یافته است
  • افزایش روحیه
  • رضایت بیشتر کارکنان
  • اعتماد بیشتر به مدیریت
  • کار تیمی قوی تر
  • مشارکت بیشتر کارکنان

یک مطالعه جهانی از تاورز واتسون حتی این اعداد را محاسبه کرد و نشان داد که شرکت‌هایی با استراتژی‌های ارتباط داخلی مؤثر 3.5 برابر بیشتر از همتایان خود عملکرد بهتری دارند.

بنابراین، زمانی که کارفرمایان ارتباطات خوب را استخدام می کنند، در موفقیت بلندمدت خود نیز سرمایه گذاری می کنند. بدون شک، ارتباط موثر ضروری است و خواهد بود - به این معنی که شما باید در اسرع وقت شروع به کار برای بهبود روابط خود کنید!

چگونه مهارت های ارتباطی خود را تقویت کنیم؟

مانند تقریباً هر چیز دیگری در زندگی، مهارت‌های ارتباطی نیز می‌تواند با تمرین بهبود یابد. بنابراین، اگر نگران این هستید که نکتۀ شما در حد یکسان نباشد، فقط نکاتی را که فهرست کرده‌ایم دنبال کنید و به خاطر داشته باشید که تمرین عالی است.

1. گوش دادن را یاد بگیرید

آیا تا به حال در مکالمه ای بوده اید که احساس می کنید با یک دیوار آجری صحبت می کنید؟ سپس می‌دانید که چقدر خسته‌کننده است وقتی کسی گوش نمی‌دهد - یا نمی‌داند چگونه - گوش کند.

گوش دادن به معنای واقعی کلمه نیمی از فرآیند ارتباط است - درست مانند دو نفر برای تانگو، برای برقراری ارتباط موثر به یک گوینده واضح و یک شنونده فعال نیاز است.

با این حال، گوش دادن به صبر و حوصله بیشتری نسبت به صحبت کردن نیاز دارد، در حالی که در واقع گوش دادن به جای تظاهر به گوش دادن کاری است که افراد کمی انجام می دهند. این باعث ایجاد فشار در ارتباطات می شود.

در اینجا چند نکته برای بهبود مهارت شنیداری آورده شده است:

با توجه کامل به سخنران، روی سخنران تمرکز کنید

از سایر عوامل حواس پرتی مانند تلفن، لپ تاپ یا پروژه های دیگر خودداری کنید

در صورتی که متوجه نشدید چه چیزی گفته می‌شود، سؤالات روشن‌کننده بپرسید - این همچنین نشان می‌دهد که مکالمه جذاب است.

با استفاده از عباراتی مانند آنچه شما می گویید، کلمات گوینده را ترجمه کنید تا مطمئن شوید که چیزی در ترجمه گم نمی شود...» یا «بگذار ببینم آیا درست متوجه شدم منظور شما این است که…»

رعایت این نکات کیفیت ارتباطات شما را حتی در خارج از محل کار بهبود می بخشد.

2. به نشانه های غیرکلامی توجه کنید

مطالعات ادعا کرده اند که ارتباطات غیرکلامی تا 93 درصد از تأثیر هر پیام کلامی را تشکیل می دهد. این بدان معناست که وقتی کسی در حال صحبت کردن است، از طریق زبان بدن خود بسیار بیشتر می گوید.

دانستن نحوه خواندن انواع مختلف ارتباط غیرکلامی به طور قابل توجهی کیفیت ارتباط شما را بهبود می بخشد.

البته این کار آسانی نیست - مردم در کلاس‌هایی شرکت می‌کنند تا یاد بگیرند که چگونه زبان بدن را بخوانند. اما می‌توانید با توجه به نشانه‌های غیرکلامی خود در هنگام صحبت کردن و به افراد اطرافتان، بهبود را شروع کنید.

این مشاهدات می تواند به شما کمک کند تا نشانه های غیرکلامی که تأثیر مثبت و منفی بر ارتباطات دارند را مشخص کنید و می تواند نقطه شروع خوبی برای بهبود مهارت های ارتباطی غیرکلامی شما باشد.

در نهایت، در اینجا چند نکته اضافی در مورد چگونگی بهبود وجود دارد:

وقتی حرف میزنید آرام باشید. به عنوان یک قاعده کلی، بی قراری باعث می شود که نسبت به خود نامطمئن یا محتاط به نظر برسید.

ارتباط چشمی را برقرار کنید. معمولاً اجتناب از تماس چشمی نشان می‌دهد که چیزی برای پنهان کردن دارید. کاری که باید انجام دهید این است که وقتی می‌خواهید نکته‌ای را بیان کنید، روی افراد تمرکز کنید و هم هنگام صحبت کردن و هم در گوش دادن به چشمان آنها نگاه کنید.

غیر واکنشی باشید. در شرایط استرس زا یا شدید، بهتر است احساسات خود را کنترل کنید. این به معنای حفظ لحن صدای آرام و چهره پوکر است.

3. ارتباطات شفاهی را تمرین کنید

شما هرگز نمی توانید در صحبت کردن خیلی خوب باشید. این عمدتا به این دلیل است که ما مهارت های دهانی خود را بدیهی می دانیم.

با استفاده از کلمات در تمام زندگی خود، به ندرت می اندیشیم که آیا ارتباط کلامی ما مؤثر است یا خیر. در عوض، ما تمایل داریم که شنونده را به خاطر درک نکردن خود سرزنش کنیم یا فقط فرض کنیم که نظرات متفاوتی داریم.

به همین دلیل است که هرگز نباید از بهبود ارتباطات کلامی خود دست بکشید. باز هم، اولین قدم شامل مشاهده خود و دیگران است.

سپس به محتوای آنچه می گویید توجه کنید:

آیا هدف خود را به طور موثر بیان می کنید؟ آیا برای رسیدن به اصل مطلب خیلی طول می کشد؟ آیا افکار خود را به وضوح بیان می کنید؟

علاوه بر این، نکات زیر را رعایت کنید:

قبل از حرف زدن فکر کنید. به خصوص در محل کار، اما همچنین در طول مصاحبه شغلی، مهم است که بدانید از قبل چه می خواهید بگویید. منظور ما پیروی از یک اسکریپت نیست، اما داشتن یک ایده واضح می تواند به طور قابل توجهی به شما کمک کند تا منظورتان را به درستی به دست آورید. و بله - کاملاً خوب است که به مصاحبه کننده خود بگویید: "هوم، یک دقیقه به من فرصت دهید تا در مورد این موضوع فکر کنم.

مختصر باشد. زمان با ارزش ترین دارایی است و در بسیاری از موارد بی جهت آن را هدر می دهیم. یک ارتباط کلامی خوب کسی است که بتواند مختصر و در عین حال خاص باشد. این بدان معناست که بدون صرف زمان زیاد، اطلاعات کافی را برای درک دیگران ارائه دهید.

دیدگاه های دیگر را در نظر بگیرید. هر چه بهتر بتوانید وکیل شیطان را بازی کنید، استدلال های شما قانع کننده تر می شود. توانایی در نظر گرفتن دیدگاه های دیگر می تواند برای ارتباط کلامی شما معجزه کند، به خصوص زمانی که سعی می کنید کسی را متقاعد یا متقاعد کنید.

نکاتی برای برجسته کردن مهارت های ارتباطی شما

ارتباط خوب بودن یک چیز است. با این حال، اطمینان از اینکه کارفرمایان آینده این را می دانند و از شما برای آن قدردانی می کنند، کاملاً چیز دیگری است.

در اینجا برخی از نکات برتر ما در مورد برجسته کردن مهارت های ارتباطی شما در یک درخواست شغلی آورده شده است:

مهارت های ارتباطی خود را با شغل مطابقت دهید. شرح شغل را با توجه به هر گونه مهارت ارتباطی که در الزامات برجسته شده است بررسی کنید. از میان بسیاری از مهارت‌های فرعی ارتباطی، فقط موارد مرتبط با شغل مورد نظر را در رزومه خود ذکر کنید.

از مصاحبه شغلی به نفع خود استفاده کنید. چیزی که در بیشتر مهارت های ارتباطی وجود دارد این است که وقتی شما به جای اینکه فقط بگویید نشان دهید، قانع کننده تر می شود. بنابراین، فهرست کردن اعتماد دوستانه یا ارتباط شفاهی در رزومه شما به اندازه اعتماد به نفس و دوستانه بودن در طول مصاحبه یا اثبات اینکه ارتباط شفاهی شما در محل است، نتیجه نمی دهد.

پس از استخدام ادامه دهید. به دست آوردن این شغل به این معنی نیست که از کار کردن بر روی مهارت های ارتباطی خود دست بکشید. برعکس، محل کار جایی است که آنها واقعاً مورد آزمایش قرار خواهند گرفت - توسط همکاران، سرپرستان و مشتریان/مشتریان به طور یکسان. بنابراین به تمرین مهارت های ارتباطی خود در محل کار ادامه دهید و فرصت را از دست ندهید تا با شنونده ای فعال در جلسات، احترام به همکاران خود و پذیرفتن و ارائه بازخورد، آنها را به نمایش بگذارید!

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید