امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280809
۷۲۱
۱
۰
نسخه چاپی

13 تغییر ساده ای که می توانید برای تقویت سیستم ایمنی خود ایجاد کنید

13 تغییر ساده ای که می توانید برای تقویت سیستم ایمنی خود ایجاد کنید

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که همیشه در فصل زمستان دچار سرماخوردگی یا آنفولانزا می شوید؟ سرماخوردگی را به دلایلی می نامند.

سرماخوردگی و آنفولانزا هر دو عفونت ویروسی مسری دستگاه تنفسی هستند که باعث سرفه و سردرد می شوند.

در طول زمستان، زمانی که روزها کوتاه هستند، سطح ویتامین D در بدن کاهش می یابد. به گفته دانشکده پزشکی هاروارد، دمای سرد و سطوح پایین ویتامین D ممکن است ترکیب بدی باشد. چند تغییر ساده روزمره به شما کمک می کند تا آنها را دوباره برگردانید و بدن را برای فصل آماده کنید.

هنگامی که سیستم ایمنی به درستی کار می کند، تمام سلول ها، بافت ها و اندام ها باید به اندازه کافی قوی باشند تا با عفونت مقابله کنند. با این حال، ایجاد یک سیستم ایمنی سالم یک شبه اتفاق نمی افتد. با نکات ساده زیر در مسیر درستی قرار خواهید گرفت.

13 تغییر ساده ای که می توانید برای تقویت سیستم ایمنی خود ایجاد کنید

کمی آفتاب بگیرید

سلول‌های ایمنی حاوی گیرنده‌های زیادی هستند که منتظر اتصال با ویتامین D هستند. اگر این ویتامین به اندازه کافی نباشد، سیستم ایمنی می‌تواند بیش فعال شود. تحقیقات نشان می‌دهد قرار گرفتن در معرض اشعه‌های خورشید تضمین می‌کند که ویتامین D در بدن وجود دارد و می‌توان از آن برای سود رساندن به سلول‌های T استفاده کرد، سلول‌هایی که برای دفاع در برابر عفونت کلیدی هستند زیرا آثار پاتوژن‌های خارجی را از بین می‌برند.

زیاد تمیز نباشید

برخی کثیفی و میکروارگانیسم‌های موجود در آن را «شات‌های طبیعت» می‌نامند. قرار گرفتن در معرض میکروب ها با محافظت در برابر بیماری های ناشی از سیستم ایمنی همراه است. قرار گرفتن در معرض آلودگی ها، میکروب ها، باکتری ها و ویروس ها می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. این کاری است که واکسن‌ها از نظر فنی انجام می‌دهند - آنها اشکال مرده میکروبی هستند که باعث بیماری می‌شوند و بدن را برای مواجهه با ویروس یا باکتری واقعی آماده می‌کنند.

لباس گرم بپوشید

این یک بیانیه مد نیست. عقل سلیم است. به گفته دانشکده پزشکی هاروارد، قرار گرفتن در معرض دمای سرد سیستم ایمنی را سرکوب می کند، بنابراین فرصت های عفونت افزایش می یابد. همچنین، آب و هوای سرد برای بسیاری از افراد به معنای آبریزش بینی است و پاک کردن بینی فقط به این معنی است که بیشتر در معرض ویروس های سرماخوردگی و آنفولانزا قرار دارید.

مرکبات زیادی بخورید

با توجه به مقادیر بالای ویتامین C موجود در مرکبات، افزایش مصرف شما مطمئناً به تقویت سیستم ایمنی بدن شما منجر خواهد شد. اعتقاد بر این است که آنها تولید گلبول های سفید خون را افزایش می دهند و در عین حال به بدن شما کمک می کنند تا با عفونت ها مقابله کند. ویتامین C رادیکال های آزاد را خنثی می کند، به کشتن ویروس ها کمک می کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

از استرس دوری کنید

استرس تاثیر فوق العاده ای بر سیستم ایمنی بدن دارد. عوامل استرس زا درازمدت با درجه پایین مانند آنچه که مردم معمولا در زندگی روزمره خود تجربه می کنند، سیستم ایمنی را ضعیف می کند و از مبارزه با حمله عوامل بیماری زا خارجی مانند ویروس ها و باکتری ها جلوگیری می کند. تجزیه و تحلیل بیش از 300 مطالعه نشان داده است که همه جنبه‌های ایمنی در نتیجه استرس دچار نزول می‌شوند. این می تواند از طریق فرسودگی بیش از حد، سیستم ایمنی را تخریب کند.

مدیتیشن کنید

بر اساس مطالعه ای در سال 2012، مدیتیشن می تواند بروز، مدت و شدت سرماخوردگی و آنفولانزا را حدود 30 تا 60 درصد کاهش دهد. آنتی بادی ها ایمنی هومورال را تشکیل می دهند و به سلول های ایمنی کمک می کنند تا مواد سمی را غیرفعال کنند، به ویروس ها و باکتری ها حمله کنند. بر اساس برخی مطالعات، تعداد آنها پس از مدیتیشن به طور قابل توجهی بیشتر بود.

هر روز مقداری چای سبز بنوشید

چای سبز سرشار از پلی فنول ها و فلاونوئیدها است که هر دو آنتی اکسیدان های بسیار قوی هستند. آنها دفاعی را که بدن در برابر بیماری‌ها - مانند سرماخوردگی - و حتی بیماری‌های جدی مانند سرطان به آن نیاز دارد، می‌دهند.

به اندازه کافی خوابیدن

کم خوابی تاثیر زیادی بر سیستم ایمنی بدن دارد. سعی کنید هر شب در ساعت مشخصی بخوابید تا ساعت درونی بدن خود را تنظیم کنید و کیفیت خواب خود را افزایش دهید. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که کودکان و سالمندانی که به عنوان جمعیت‌های پرخطر شناخته می‌شوند و اولین ردیف برای واکسن آنفولانزا هستند، اغلب دچار کمبود خواب هستند.

به ورزشگاه بروید

تمرینات منظم سیستم ایمنی را در حد مطلوب نگه می دارد. رسیدن به سی دقیقه ورزش در روز کار سختی نیست، پس مطمئن شوید که به این کار متعهد هستید. هنگامی که بدن خود را حرکت می دهید گردش خون شما افزایش می یابد. جریان خون بهتر سیستم ایمنی را تقویت می کند و این باعث می شود که بهتر بتواند با عفونت ها و ویروس ها از جمله سرماخوردگی و آنفولانزا مبارزه کند.

مقداری زنجبیل در غذای خود بریزید

زنجبیل یک آنتی اکسیدان قوی است. حاوی مقادیر زیادی ویتامین است که برخی از آنها منیزیم، آهن، روی و کلسیم هستند. زنجبیل به از بین بردن ویروس های سرماخوردگی کمک می کند و می تواند به مقابله با لرز و تب کمک کند. همچنین یک سم زدایی عالی است - ریشه زنجبیل به آرامش دستگاه روده و از بین بردن گازهای روده کمک می کند. زنجبیل همچنین می تواند از حالت تهوع جلوگیری کرده و ناراحتی معده را آرام کند.

مقداری سیر و پیاز

این پدرخوانده غذاهای تقویت کننده سیستم ایمنی است. یک میخک حاوی 5 میلی‌گرم کلسیم، 12 میلی‌گرم پتاسیم و بیش از 100 ترکیب سولفوریک، سال‌ها برای جلوگیری از همه چیز از سرماخوردگی گرفته تا طاعون استفاده می‌شود. سیر حاوی یک ماده مغذی گیاهی به نام آلیسین است. به دلیل خواص ضد ویروسی و ضد میکروبی خود شناخته شده است که ممکن است به مبارزه با عفونت های ویروسی و باکتریایی کمک کند. اما باید آن را خام بخورید. پیاز به کاهش مخاط و التهاب در بینی و گلو کمک می کند.

گیاهان و ادویه ها را اضافه کنید

مقداری طعم به غذاهای خود اضافه کنید و در عین حال از سلامت خود نیز محافظت کنید. گفته شده است که دارچین و میخک حاوی خواص ضد باکتری، ضد ویروسی، ضد درد و ضد التهابی قوی هستند که آنها را به بهترین مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا تبدیل می کند. همچنین می توانید پونه کوهی، آویشن، جوز هندی و رزماری را امتحان کنید.

مثبت فکر کنید

بر اساس یک مطالعه، مثبت اندیشی ممکن است کلید یک سیستم ایمنی قوی باشد. دانشمندان بررسی کردند که چگونه انتظارات دانشجویان حقوق در مورد آینده بر پاسخ ایمنی آنها تأثیر می گذارد. همانطور که انتظارات هر دانش آموز افزایش یافت و کاهش یافت، پاسخ ایمنی آنها نیز به دنبال داشت. در زمان‌های خوش‌بینانه‌تر، آنها پاسخ‌های ایمنی بزرگ‌تری خواهند داشت. در زمان بدبینانه تر، پاسخ ایمنی ضعیف تر.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید