امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 274513
۱۱۲۵۰
۹
۰
نسخه چاپی

25 مورد از بهترین رستوران های دنیا

در این مقاله چند مورد از بهترین و محبوب ترین رستوران های دنیا شرح داده شده است.

رستوران های برتر

25 مورد از بهترین رستوران های جهان

1. رستوران نوما (Noma)

مکان: شهر کپنهاگ، کشور دانمارک

رستوران نوما یک رستوران لوکس و مجلل در شهر کپنهاگِ کشور دانمارک است که تا سال 2013 میلادی 3 سال متوالی لقب بهترین رستوران دنیا را به خود اختصاص داده بود تا این که در سال 2013 جایگاه خود را از دست داد و در سال 2014 میلادی مجددا جایگاه خود را باز پس گرفت. این رستوران این روزها تمام لوسترهای خود را روشن کرده است چرا که با کسب این مقام دوباره بسیاری از افراد سرشناس و مشهور را در خود جای خواهد داد. این رستوران در انبار قدیمی صید نهنگ ساخته شده است و با  توجه به قرارگیری در موقعیت خاص جغرافیایی، سرآشپز خلاق و مبتکر آن رنه ردزیپی با مهارت خاصی انواع غذاهای دریایی و غذاهای حوزه اسکاندیناوی را با ایجاد تغییر و نوآوری در اختیار مراجعه‌کنندگانش قرار می‌دهد. ردزیپی و دستیارانش انقلابی در دنیای خوردنی‌ها و غذاها پدید آورده‌اند.

انتخاب رستوران نوما به عنوان بهترین رستوران دنیا تعداد حضور گردشگران در کشور دانمارک را چند برابر کرده است و سالانه افراد زیادی که عموما تمکن مالی بسیار خوبی دارند برای صرف غذا و تجربه خوردن خوراکی‌های لذیذ و جدید نوما به دانمارک سفر می‌کنند.

رستوران نوما (Noma)

2. رستوران استریا فرانچسکانا (Osteria Francescana)

مکان: شهر مدنا، ایتالیا

ماسیمو بوتورا (Massimo Bottura)، سرآشپز مشهور و بین المللی در سرتاسر جهان شناخته شده است و با کتاب های متعددش شهرت زیادی پیدا کرده است. با این حال، رستوران استریا فرانچسکانا که این سرآشپز در آن کار می کند همچنان به صورت رستورانی کوچک و ساده در شهرستان مدنا ایتالیا باقی مانده است! غذاهای این سرآشپز کاملا یک اثر هنری هستند و با ترکیب سنت و مدرنیته و طعم و رنگ های مختلف یک بشقاب فوق العاده زیبا و خوشمزه را به مشتریانشان ارائه می کنند. استفاده از رنگ های مختلف در غذاها باعث شده تا قبل از خوردن غذاها از نظر بصری هم تجربه ای لذتبخش داشته باشید.

 رستوران استریا فرانچسکانا (Osteria Francescana)

3. رستوران سلر دو کان روکا (Celler de Can Roca)

مکان: شهر خیرونا، کشور اسپانیا

رستوران سلر دو کان روکا توسط سه برادر اداره می‌شود که سرآشپز این رستوارن خوان روکا است و جوزف روکا مسئول نوشیدنی‌ها و جوردی روکا آشپز شیرینی هستند. آن‌ها آشپزی و رستوران‌داری را از والدین‌شان آموختند. رستوران سلر دو کان روکا یکی از رستوران‌های مجلل و باشکوه اروپا است. برادران روکا با حس خلاقانه و شوخ‌طبعانه خود یک پیش‌غذای جادویی به نام «دنیا را بخور» برای مهمانان‌شان سرو می‌کند که به نشانه 5 قاره دنیا، حاوی 5 قسمت است که هر کدام طعم خاص و ویژه‌ای دارند.

یکی از این دسرها به افتخار بازیکن مطرح و محبوب فوتبال لئونل مسی (سوپر قهرمان تیم فوتبال بارسلونا)، «گل مسی» نام‌گذاری شده است. یکی دیگر از دسرها طعم خاص غذاهای مدیترانه‌ای را دارد.

رستوران سلر دو کان روکا (Celler de Can Roca)

4. رستوران میرازور (Mirazur)

مکان: منتون فرانسه

این رستوران آشپزی غذاهای فصلی اصیل آرژانتینی را در ساحل ازور ارائه می دهد.

منظره های بی نظیر از ریوییِرا فرانسه، سه سطح از باغ های سبزیجات آبشاری، شیرین ترین محصولات و یک تیم حرفه ای از ترکیب آشپزهای با استعداد و البته بسیار گران قیمت و گارسن های حرفه ای تا بتوانند میرازور را به تجربه غایت رستوران تبدیل کند. غذاهای بی نظیر مائورو کولاگرو (Mauro Colagreco) از دریا، کوه ها و باغ های خود رستوران، از جمله مرکبات منتون الهام گرفته شده است.

از نکات برجسته منوی رستوران میرازور، می توان به چغندر نمک پوسته از باغ با کِرِم خاویار ، تخم مرغ از مرغ قفس (در هنگام بازدید از باغها، keep an eye out for prize hen، تینا ترنر) مارماهی دودی و فندق و بریچ سیب زمینی با تخم مرغ ذوب شده و ترافل سفید. نان ویژه رستوران که به آن زنجبیل تزریق می شود و با شعری از پابلو نرودا سرو می شود.

رستوران میرازور (Mirazur)

5. رستوران الون مدیسون پارک (Eleven Madison Park)

مکان: نیویورک، آمریکا

رستوران الون مدیسون پارک در سال ۲۰۱۷ و پس از انتخاب به عنوان بهترین رستوران دنیا تعطیل شد تا بازسازی های جدیدی را انجام دهد. هنگامی که رستوران بازگشایی شد دنیل هام، سرآشپز مشهور رستوران رویکردی مینیمال و هنری تر به غذاهایش داد.  یکی از غذاهای مشهور رستوران اردک سرخ شده همراه با عسل و اسطوخودس است که با سیب و کلم سرو می شود. همچنین شاهکار این سرآشپز را می توان در این غذا خلاصه کرد: چیزکیک تهیه شده از ماهی دودی که روی آن خاویار ریخته شده است.

رستوران الون مدیسون پارک (Eleven Madison Park)

6. رستوران دینر بای هستون بلومنتال (Dinner by Heston Blumenthal)

مکان: شهر لندن، کشور انگلیس

سرآشپز مطرح این رستوران که در پخت غذاهایش از دستورالعمل‌های پخت غذا در قرن هفدهم و هجدهم الهام می‌گیرد کسی نیست جز اشلی پالمر واتس (Ashley Palmer-Watts)  که به همراه آشپز و مدیر این رستوران هستون بلومنتال (Heston Blumenthal) تاریخ را پیش چشم مشتریانشان زنده می‌کند.

این رستوران در هتل مندرین اورینتال (Mandarin Oriental) شهر لندن قرار دارد. طعم دلچسب جگر سیاه مرغ با دسر گوشت یا میوه و شیرینی خوشمزه کیک حلقوی ساترنس این رستوران را به بهترین رستوران بریتانیا بدل کرده است. گرچه این رستوران به سرو غذاهای سنتی شهرت دارد اما به عقیده مهمانان و کارشناسان شاید ایده غذا تاریخی و قدیمی باشد اما سبک طبخ و سرو آن کاملا مدرن است. پس برای کسانی که به دنبال غذاهای لذیذ در رستوران مدرن و امروزی هستند این رستوران ایده‌آل است. لندن شهر رستوران‌های معروف و مهم است و شک نکنید که رستوران دینر بای هستون بلومنتال اگر مهم‌ترین نباشد حتما یکی از مهم‌ترین‌هاست.

 رستوران دینر بای هستون بلومنتال (Dinner by Heston Blumenthal)

7. رستوران گاگان (Gaggan)

مکان: بانکوک، تایلند

تایلند یکی از مقاصد محبوب و پرطرفدار برای گردشگران ایرانی است. اگر شما هم قصد سفر به تایلند را دارید می توانید در طول سفر به یکی از بهترین رستوران های جهان هم سری بزنید و از طعم لذیذ و بی نظیر غذاهای این رستوران لذت ببرید. رستوران گاگان در چهار دهه اخیر همواره به عنوان بهترین رستوران آسیا انتخاب شده است و این عنوان را مدیون غذاهای خلاقانه و ابتکاری اش است که هیچ وقت تکراری نمی شوند. گاگان آند، سرآشپز متبحر این رستوران منویی ویژه حاوی ۲۵ اسنک و غذای کم حجم دارد که روی شعله آتش زیاد تهیه می شوند. این غذاهای خوشمزه و هنری اغلب با دست خورده می شوند.

رستوران گاگان (Gaggan)

8. رستوران آسادور اتکسباری (Asador Etxebarri)

مکان: اکسپی اسپانیا

پخت و پز کباب مینیمالیستی، دقیق و مصنوعی با مواد برتر باسک

سرآشپز ویکتور آرگوینزونیز (Victor Arguinzoniz) توانایی قابل توجهی در ایجاد طعم انفجاری از مواد به ظاهر ساده دارد، که بیشتر آنها کباب می شوند.

این رستوران به طعم های طبیعی ذاتی محصولات محلی احترام می گذارد و با ظرافت هرکدام از مواد تشکیل دهنده را ترغیب می کند که بالقوه خود را نشان دهند: شیر بز خفته شده در کره اتیلی، نخود سبز که در آب خود مرنیت می شود، گوشت گاو که روزهای زیادی به آن گاز امامی (umami) می دهند که به روش طبیعی خشک می شود. آرگوینزونیز (Arguinzoniz) سبزیجات و پروتئین ها را در طیف وسیعی از زغال چوب هایی که از انواع چوب ها تهیه می کند، می پزد و بیشتر بشقاب ها را حداقل با یک دود پر طرفدار آغشته می کند.

رستوران آسادور اتکسباری (Asador Etxebarri)

9. رستوران گرانیوم (Geranium)

مکان: کوپنهاگن، دانمارک

جزئیات، بشقاب های هنری که از بهترین مواد فصلی اسکاندیناوی جشن برپا می کنند.

هنر خوراکی: از ترکیب بسیار بعید طبیعت و فن آوری پیشرفت مزه منو در قلب آشپز راسموس کوفید (Rasmus Kofoed) شکل می گیرد: ۱۷ غذا با الهام از دوره های هنری از مواد آلی و اسکاندیناوی وحشی شکل گرفته است. برگهای شکننده و تقریباً شفاف از پوره کنگر فرنگی اورشلیم ساخته شده است، آنچه که به نظر می رسد صدف براق است در واقع خمیرهایی هستند که با جوهر ماهی مرکب رنگ شده اند.

آنچه باعث خاص شدن آن می شود محل واقع شدن آن است. مکان نسبتاً غیرمنتظره یک استادیوم ملی فوتبال ژرانیوم (Geranium) به عنوان پس زمینه  است. این رستوران در طبقه هشتم این مرکز واقع شده است و اتاق ناهار خوری آن دارای منظره پانوراما از Fælledparken (باغهای مشترک) است. از مدیریت بخواهید برای دیدن از جالب ترین نماهای میدان ورزشگاه، در فضای عقب آشپزخانه گشت و گذار کنید.

رستوران گرانیوم (Geranium)

10. رستوران موگاریتز (Mugaritz)

مکان: شهر اریتریا، کشور اسپانیا

رستوران موگاریتز، جزء رستوران های برتر دنیا است و این نشان‌‌دهنده آن است که اسپانیایی‌‌ها در طبخ و سرو غذا مهارت دارند و به واقع نیز نیز چنین ادعای اثبات شده است. سرآشپز این رستوران آندویی لوئیس آدوریز (Andoni Luis Aduriz) ارسطوی معاصر و فیلسوف ایالت باسک محسوب می‌شود چرا که بسیار خردمندانه مزه‌های گوناگون را درهم می‌آمیزد و طعمی جدید خلق می‌کند. برای رسیدن به موگاریتز تنها کافی است 20 دقیقه از سن سباستین رانندگی کنید تا به این رستوران فوق‌العاده برسید.

ظرف غذایی که مقابل مهمان این رستوران قرار داده می‌شود بسیار تکنیکی و فکر شده طراحی شده است مانند گوجه فرنگی بلادی مری که در ظاهر یک گوجه فرنگی تازه و خوشمزه به نظر می‌رسد اما به واقع یک کوکتل بی‌نظیر است یا مثلا گوجه فرنگی‌هایی که به شکل سنگ طراحی شده‌‌اند و مشتری گمان می‌ند با خوردنش دندان‌هایش خواهند شکست اما در کمال تعجب یک خوراک نرم و دلچسب و خوشمزه را نوش‌جان می‌کند.

رستوران موگاریتز (Mugaritz)

11. رستوران سنترال (Central)

مکان: لیما، پرو

دو سرآشپز مشهور ماهر به نام های ویرجیلیو مارتینز و پیا لئون رستورانی را در شهر لیما کشور پرو مدیریت می کنند که به عنوان ششمین رستوران برتر دنیا انتخاب شده است. در این رستوران انواع غذاهای اصیل پرو به سبک و سیاقی بسیار هنرمندانه و حرفه ای سرو می شود. این زن و شوهر سرآشپز سال ها به نقاط مختلف کشور پرو سفر کرده اند و با غذاهای اصیل و سنتی مناطق مختلف آشنا شده اند. مارتینز و لئون دوست دارند با مواد اولیه ای مثل ذرت، سیب زمینی و بسیاری از مواد اولیه اصلی در آشپزی پرو بازی کنند و ترکیبات جدید و خلاقانه ای به وجود بیاورند.

رستوران سنترال (Central)

12. رستوران میدو (Maido Restaurant)

مکان: لیما، پرو

در شهر لیما پرو یکی دیگر از بهترین رستوران های جهان قرار دارد: رستوران میدو! وقتی آشپزی پرو با آشپزی ژاپنی ترکیب می شود نیکی (Nikkei) متولد می شود! میتسوهارو میشا، سرآشپز مشهور رستوران میدو توانسته این سبک از غذا را به سطحی جدید و حرفه ای برساند. در این رستوران می توانید غذاهای دریایی مثل ماهی تازه و سس لیمو را بچشید و از طعم فوق العاده آن لذت ببرید. ترکیب غذاهای ژاپنی و پرویی سفری لذت بخش است که با مهارت و تبحر سرآشپز میشا به حد اعلی خود رسیده است. در رستوران میدو انواع سوشی را می توانید در ترکیب با غذاهای اصیل پرو امتحان کنید.

رستوران میدو (Maido Restaurant)

13. رستوران دی. او. ام. (D.O.M)

مکان: شهر سائوپائولو، کشور برزیل

 شاید همه ما بزریل را به خاظر فوتبال ناب و تکنیکی یا جنگل‌های انبوه آمازون به یاد بیاوریم اما همه کسانی که شانس صرف غذا در رستوران دی. او. ام. را داشته‌اند علاوه بر نیمار و فوتبال برزیل و طبیعت زیبا و بکر آمازون، این رستوران را نیز به لیست بهترین‌‌های برزیل می‌افزایند. سرآشپز این رستوران الکس آتالا (Alex Atala) است. درست است که آتالا با استفاده از میوه‌ها و گیاهان منطقه آمازون دست به ابتکارات جالبی می‌زند اما خلاف ذهنیت برخی رزونامه‌نگاران که فکر می‌کنند رستوران دی. او. ام. یک مکان شلوغ و جنگلی است و سرآشپزش دست کمی از تارازان ندارد باید اذعان کرد این رستوران به واقع شیک و مجلل است و از قیمت غذاهای موجود در منو می‌توان دریافت که چه جایگاه رفیعی دارد. آتالا به آمازون عشق می‌ورزد و از همه چیز آمازون برای ایجاد مزه‌های خوشایند استفاده می‌کند. الکس آتالا به دلیل پخت غذاهای خاص و متفاوت در دنیا بسیار مطرح است و اکنون بسیاری از مردم دنیا برای خوردن غذاهای او به این رستوران سر می‌زنند.

رستوران دی. او. ام. (D.O.M)

14. رستوران آرزاک (Arzak)

مکان: شهر سن‌سباتین، کشور اسپانیا

این رستوران توسط یک پدر و دختر اداره می‌شود. سرآشپز این رستوران خوآن ماری آرزاک (Juan Mari Arzak) است که به همراه دخترش النا (Elena Arzak) رستوران دنج و صمیمی‌شان را مدیریت می‌کنند. خوان ماری یک نابغه بزرگ است که با استفاده از تکنیک‌های مدرن و طعم‌های قدیمی توانسته‌اند در ایالت باسک برای خود مشتریان ثابتی را به دست آورد. فلسفه و عقیده خوان ماری برای آشپزی، سرو یک غذای اسپانیایی خوب و اصیل با طعم و مزه‌ای جدید و خوشمزه است.

رستوران آرزاک (Arzak)

15. رستوران آلینیا (Alinea)

مکان: شهر شیکاگو، ایالت ایلی‌نوی، کشور ایالات متحده آمریکا

همه چیز در این رستوران عجیب و مدرن است. سرآشپز این رستوران گرانت آچیز (Grant Achatz) است. به گفته نویسندگان و منتقدان مجله‌های خوراک و آشپزی این رستوران فوق مدرن از جمله رستوران‌هایی است که پیش از زمان حاضر گام برداشته و از آن سبک رستوران‌هایی است که در آینده زیاد شاهد آن خواهیم بود. غذا به نحوه عجیب و البته زیبا روی میز گسترده و طراحی می‌شود که گویی قسمتی از کهکشان روی میز نقاشی شده است، دسر روی سیم‌های معلق است و برای تهیه غذا از مواد و متریال عجیب و غریبی استفاده می‌شود اما در هر حال نتیجه مطلوب مشتری است چرا که این رستوران در بین هزاران رستوران موجود در دنیا جرو 10 رستوران برتر قرار گرفته است.

فضای رستوران غیرعادی و عجیب است و واقعا نمی‌توان ترکیب مواد و متریال موجود در غذا را نام برد چرا که شاید ده‌ها مواد و متریال گاهی فقط در حد یک نقطه کوچک در طراحی و چیدمان غذا دخیل شده‌اند.

رستوران آلینیا (Alinea)

16. رستوران لدبری (The Ledbury)

مکان: شهر لندن، کشور انگلیس

سرآشپز این رستوران یک فرد استرالیایی اصل به نام برت گراهام (Brett Graham) است.

به گفته برت گراهام که مدیریت این رستوران را نیز بر عهده دارد او بیشتر از هر چیزی به طعم و مزه غذا اهمیت می‌دهد، به همین دلیل است که طراحی و چیدمان غذا در این رستوران چندان از بقیه رستوران‌ها متفاوت و متمایزتر نیست اما مزه غذا بسیار دلچسب و به‌یادماندنی است. نکته جالب در مورد این سرآشپز این است که او خود به شکار پرندگان وحشی برای طبخ غذاهایش می‌رود. پایه اصلی غذاهای منوی این رستوران انواع گوشت و سبزیجات مختلف است. بنابراین کسانی که به غذاهای اصیل و سالم علاقه دارند می‌توانند در این رستوران شیک به هدف خود برسند.

رستوران لدبری (The Ledbury)

 17. رستوران آرپژ (Arpège)

مکان: پاریس، فرانسه

به سبزیجات فرصتی برای درخشش زیر نظر یک استاد واقعی فرانسوی داده می شود.

همه اینا برای چیه؟ به طور خلاصه، سبزیجات. آلین پاسارد (Alain Passard) مشهور در سال ۲۰۰۱ اعلام كرد كه آرپژ – تا آن زمان یك رستوران برای گوشت خواران بود- در حال تغییر به گیاهخواری است، و اگرچه از آن زمان گوشت به مقدار كمتری به رستوران بازگشت، اما سبزیجات هنوز عضو اصلی منو را تشکیل می دهند. آنها روزانه از مزارع خود پاسارد می آیند و خیلی زود تا بعد از ظهر همان روز در بشقاب های غذاخوری ظاهر می شوند.

آنچه باعث خاص شدن آن می شود:

ظروف امضایی: با وجود منوی همیشه در حال تغییر این رستوران، پاسارد در طی سالها موفق به جمع آوری تعدادی ظروف امضا شده گردیده است. برخی آنقدر مشهور است که مهمان ها، ماه ها قبل از آن رزرو می کند گاهی برای اولین طعم مارچوبه سفید در فضل بهار یا ترافل های سیاه نوبرانه در فصل پاییز. از دیگر ظروف امضایی می توان به کوفته ها، بشقاب سبزیجات فصلی، و کارپاچی لنگوسیت (langoustine carpaccio) با خاویار اشاره کرد.

رستوران آرپژ (Arpège)

18.  رستوران د ی سف روتار    (  Disfrutar)  

مکان: بارسلونا،  اسپانیا

میزبانی از سورپرایز های برجسته به تصویر کشیده شده با خودنمایی و کیسه های طعم

انتظار غیر منتظره: گازاپچو (Gazpacho) به شکل ساندویچ؟ زرده تخم مرغ ترد؟ سالاد مایع؟ خرگوش؟ اگر چنین بشقاب های غذایی با این شکل از پارادوکس علاقه شما را جلب نمی کند، دیسفروتار رستوران مناسبی برای شما نیست. اما برای بیشتر کسانی که در این رستوران منحصر به فرد بارسلونا حضور می یابند، چنین غافلگیری هایی  بخشی از یک حرکت سریع و هیجان انگیز است که تجربه یک غذای منحصر را به فرد منتقل می کند.

یک کلمه درباره فضای رستوران: بر خلاف منوی پیشران و آوانگارد رستوران، که می تواند بیش از ۳۰ دوره باز هم جذابیت خود را حفظ می کند، اتاق غذاخوری نسبتاً ساده و آرام به نظر می رسد: پر از نور، سفید و دری ساده که به یک تراس باز می شود. با این وجود، طراحی کلی خلاقانه تر نیست، و یک روکش سرامیکی معمولی دارد، زیرا میهمانان از طریق آنچه در آشپزخانه تهیه می شود به فضایی فراتر از رستوران سفر می کنند. 

 

رستوران دیسفروتار (Disfrutar) 

19. رستوران گای ساوُوی در پاریس (Guy Savoy De Paris Restaurant)

مکان: پاریس، فرانسه

مالک رستوران Restaurant Guy Savoy De Paris سرآشپز سه ستاره‌ای به‌نام گای ساووی است. او به این مشهور است که هیچ‌گاه ناامید نمی‌شود (همچنین ممکن است شما او را به‌‌عنوان معلم گُردن رَمزی (Gordon Ramsay) هم بشناسید). این رستوران در پاریس، فرانسه قرار دارد.

رستوران گای ساوُوی در پاریس (Guy Savoy De Paris Restaurant)

20. رستوران زیر آب ایتا (Ithaa Restaurant)

مکان: آلیف دهال، مالدیو

این رستوران که بیش از 16 پا پایین تر از سطح دریاست در اقیانوس هند قرار دارد و به دلیل داشتن چشم انداز بی نظیر در نگاه انسان مانند یک پالت رنگارنگ است.این نقطه به قدری بزرگ است که 14 مهمان در جایگاه چرخش 180 درجه جا میشوند و در حالی که صخره های مرجانی و کوسه هارا نظاره میکنند از خوردن غذای حلزون تند و فلفلی وفیله گوساله و گوشت گوسفند لذت میبرند.

 رستوران زیر آبی ایتا مالدیو

21. رستوران فرابنفش (Ultraviolet)

مکان: شانگهای، چین

رستوران Ultraviolet در سال ۲۰۱۲ توسط سرآشپزی فرانسوی به نام پائول پَریت (Paul Pairet) تأسیس شد که تجربه‌ی یک شام واقعی را به شما ارائه می‌دهد. نمایشی از نورها، موسیقی مضمون و به نمایش درآوردن اسم غذاها روی میز شام ازجمله ویژگی‌های این رستوران است که بسیار جذابیت دارد. صرف غذا در اینجا ۴۵۰ دلار دارد. این رستوران در شانگهای، چین قرار داد.

رستوران فرابنفش (Ultraviolet)

22. رستوران بژ (Beige)

مکان: توکیو، ژاپن

رستوران Beige در سال ۲۰۰۴ توسط سرآشپزی مشهور به‌نام آلن دوکاس (Alain Ducasse) و شَنِل (Chanel) در توکیو، کشور ژاپن افتتاح شد. در آنجا غذاهای فرانسوی که با مواد اولیه‌ی فصلی ژاپنی تهیه شده است، سرو می‌شود.

رستوران بژ (Beige)

23. رستوران لو موریس (Restaurant Le Meurice)

مکان: پاریس، فرانسه

با الهام گرفتن از ورسای (Versailles)، رستوران فوق‌العاده لوکس Restaurant Le Meurice با لوسترهایی کریستالی، برنزی و مرمرین تزئین شده است. ایت رستوران در پاریس قرار دارد و هزینه‌ی صرف غذا به ازای هر نفر، ۵۲۴ دلار است.

رستوران لو موریس (Restaurant Le Meurice).

24. خانه‌ی پِلازا آتِنی (Plaza Athénéé Maison)

مکان: پاریس، فرانسه

رستوران دیگری که به آلن دوکاس تعلق دارد، خانه‌ی پِلازا آتِنی (Plaza Athénéé Maison) است. این رستوران یکی از بهترین سروهای غذا را ارائه می‌دهد. منوی آن‌ متشکل از مواد اولیه‌ی نادری است و از آنجایی که در یکی از زیباترین شهرهای جهان قرار دارد، طبیعی است که گران‌قیمت هم باشد. این رستوران در پاریس، فرانسه، واقع شده است.

خانه‌ی پِلازا آتِنی (Plaza Athénéé Maison)

25. رستوران ساب‌لیموشِن (Sublimotion)

مکان: ایبیزا، اسپانیا

 هزینه‌ی صرف غذا در آنجا به ازای هر نفر، ۱٬۸۵۰ دلار است! ساب‌لیموشِن Sublimotion گران قیمت‌ترین رستوران موجود در سراسر جهان است. هر جایگاه آن می‌تواند به اندازه‌ی ۱۲ مهمان ظرفیت داشته باشد. این رستوران ۱۵ الی ۲۰ وعده‌ی غذا، موسیقی، رقص و نمایش را ارائه می‌دهد.

رستوران ساب‌لیموشِن (Sublimotion)

  • منبع
  • الی گشت
  • چیدانه
  • گروه بین المللی طرح و ساخت پرسا
  • کجارو
  • نمناک

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید