امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278766
۱۴۹۸
۳
۰
نسخه چاپی

48 واقعیت جالب نظامی ایالات متحده آمریکا

48 واقعیت جالب نظامی ایالات متحده آمریکا

1- وزارت دفاع ایالات متحده با بیش از 3 میلیون کارمند، بزرگترین کارفرمای این کشور محسوب می شود. در رتبه دوم والمارت با 1.3 میلیون کارمند و سومین اکسون موبیل با 950000 کارمند قرار دارد.

2- هر سال حدود 79000 نفر به ارتش ایالات متحده ملحق می شوند. اگر ارتش ایالات متحده یک شهر بود، دهمین شهر بزرگ ایالات متحده بود و جمعیت بیشتری نسبت به شهرهای محبوبی مانند سانفرانسیسکو، کالیفرنیا داشت. جکسونویل، فلوریدا؛ و آستین، تگزاس داشت.

3- وزارت دفاع ایالات متحده بیش از 30 میلیون هکتار زمین در سراسر جهان را کنترل می کند که در مجموع مساحتی کمی بزرگتر از ایالت پنسیلوانیا را تشکیل می دهد.

4- نیروهای ویژه ارتش ایالات متحده دارای 450000 سرباز است که در 135 کشور از 195 کشور شناخته شده جهان مستقر هستند.  برخی از وظایفی که در این کشورها انجام می دهند عبارتند از:جنگ غیر متعارف، دفاع داخلی خارجی، اقدام مستقیم، ضد شورش، شناسایی ویژه، ضد تروریسم، عملیات اطلاعاتی، مقابله با اشاعه سلاح های کشتار جمعی، و کمک نیروهای امنیتی.

5- پنتاگون به عنوان مقر وزارت دفاع ایالات متحده شناخته می شود. این یکی از بزرگترین ساختمان های اداری جهان است که 3 برابر ساختمان امپایر استیت در نیویورک سیتی دارد. پنتاگون که در طول جنگ جهانی دوم ساخته شد، شکلی متمایز و پنج ضلعی دارد و راهروهایی به طول 17.5 مایل دارد.

6- ارتش ایالات متحده قدیمی تر از خود ایالات متحده است. ارتش قاره ای که به طور رسمی توسط اولین رئیس جمهور آینده جورج واشنگتن در سال 1775 تأسیس و رهبری شد، به پیروزی بر بریتانیا در جنگ انقلابی کمک کرد و امکان تأسیس ایالات متحده آمریکا در سال 1776 را فراهم کرد.

7- ارتش ایالات متحده از پنج شاخه خدمات مسلح تشکیل شده است: نیروی هوایی، گارد ساحلی ارتش، تفنگداران دریایی و نیروی دریایی. کارکنان ارتش به عنوان وظیفه فعال (تمام وقت) طبقه بندی می شوند. نیروهای ذخیره و نگهبان (مشاغل غیرنظامی را حفظ می کنند اما در صورت نیاز می توان آنها را به صورت تمام وقت فراخواند) و و جانبازان و بازنشستگان (اعضای گذشته).

8- رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به عنوان فرمانده کل ارتش ایالات متحده خدمت می کند و تمام تصمیمات نهایی در مورد نیروهای مسلح را اتخاذ می کند. رئیس وزارت دفاع وزیر دفاع است که بر ارتش و هر شاخه به جز گارد ساحلی که توسط وزارت امنیت داخلی کنترل می شود کنترل دارد.

9- آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (دارپا) ارتش ایالات متحده در حال کار بر روی تراشه ای است که می تواند در مغز کاشته شود تا مستقیماً سربازان را به رایانه متصل کند.
این تراشه بزرگتر از یک سانتی متر مکعب یا دو نیکل نیست که پشت هم قرار گرفته اند و برای بهبود شنوایی و بینایی سرباز استفاده خواهد شد. دارپا همچنین با اختراع GPS، ترجمه گفتار، اینترنت و بسیاری از فناوری‌های مفید دیگر شناخته می‌شود.

10- در سال 2010، دولت ایالات متحده از 1700 کنسول بازی پلی استیشن 3 برای ساخت یک ابر رایانه برای وزارت دفاع استفاده کرد. استفاده از کنسول ها به جای قطعات کامپیوتری سنتی بسیار مقرون به صرفه تر و سازگار با محیط زیست در نظر گرفته شد.

11- ارتش ایالات متحده سالانه نزدیک به 1 میلیارد گالن سوخت مصرف می کند. برای سال 2011، هر سرباز به تنهایی به طور متوسط به 22 گالن سوخت در روز نیاز داشت، در حالی که یک سرباز در طول جنگ جهانی دوم به طور متوسط فقط به 1 گالن سوخت در روز نیاز داشت.

12- روز کهنه سربازان، که هر ساله در 11 نوامبر به رسمیت شناخته می شود، از کهنه سربازان آمریکا به خاطر خدماتشان به کشورشان تجلیل می شود. این روز برای به رسمیت شناختن روز آتش بس یا پایان جنگ جهانی اول انتخاب شد که در ماه یازدهم در روز یازدهم در ساعت یازدهم رخ داد.

13- در دهه 1960، نیروی هوایی ایالات متحده ربات های کاربردی ایجاد کرد که بیش از 26 فوت ارتفاع داشتند و می توانستند تا 2000 پوند وزن را حمل کنند. این ربات‌ها که «سوسک» نامیده می‌شوند برای تغییر محموله‌های مواد هسته‌ای و قطعات پرتودهی شده در شرایطی که برای انسان بسیار خطرناک است طراحی شده‌اند.

بیتل ها هرگز هیچ استفاده رسمی در ارتش ایالات متحده نداشتند زیرا مأموریت هایی که برای آنها طراحی شده بود لغو شد.

14- ارتش ایالات متحده از چندین ربات مختلف برای موقعیت‌های جنگی استفاده می‌کند، مانند برای تله‌ها، حمل تجهیزات سنگین، جستجوی بازماندگان، غواصی در زیر آب، حمل قربانیان به مکان امن و نبرد با دشمنان. هواپیماهای بدون سرنشین وسیله بسیار محبوبی هستند که در حال حاضر توسط ارتش مورد استفاده قرار می‌گیرند، هواپیماهایی که از راه دور کنترل می‌شوند و دوربین‌ها، بمب‌ها یا موشک‌های درجه یک را حمل می‌کنند.

15- هسته ای ارتش ایالات متحده از زمان جنگ سرد 84 درصد کاهش یافته است. در حال حاضر، زرادخانه هنوز 2150 کلاهک هسته ای مستقر و هزاران کلاهک دیگر را در انبار نگهداری می کند.
کاندوم‌های بدون روغن کاری استاندارد در بسته‌های چتر نجات برای ارتش ایالات متحده است. کاندوم‌ها نه تنها گزینه‌ای برای اعمال جنسی ایمن ارائه می‌دهند، بلکه به عنوان یک غذاخوری آب اضطراری نیز عمل می‌کنند که می‌تواند یک لیتر آب را در خود نگه دارد.

16- کاندوم‌های بدون روغن کاری استاندارد در بسته‌های چتر نجات برای ارتش ایالات متحده است. آنها نه تنها گزینه ای برای اعمال جنسی ایمن ارائه می دهند، اما کاندوم ها همچنین به عنوان یک قمقمه آب اضطراری عمل می کنند که می تواند یک لیتر آب را در خود نگه دارد.

17- در حالی که برآوردها از  کاهش حوادث تماس جنسی ناخواسته در ارتش ایالات متحده حکایت دارد، گزارش حوادث از 1 نفر از هر 10 قربانی که در سال 2012 به یک نفر از هر 4 قربانی در سال 2014 رسیده است.

18- جنگ داخلی خونین ترین جنگ در تاریخ ارتش ایالات متحده بود که بیش از 618000 سرباز جان خود را از دست دادند. جنگ جهانی دوم با تلفات حدود 405000 نفر با فاصله در جایگاه دوم قرار دارد.

19- ارتش ایالات متحده تا مدت کوتاهی پس از جنگ اسپانیا و آمریکا در سال 1898 که لباس های خاکی را پذیرفت، آبی می پوشید. استفاده از یونیفرم های رنگی استتار در طول جنگ جهانی دوم آغاز شد و در اصل توسط هنرمندان طراحی شده است.
امروزه از استتار پیکسیلی که توسط کامپیوتر تولید می شود استفاده می شود. یونیفرم های آبی هنوز برای مراسم رسمی استفاده می شوند.

20- جیپ، وسیله نقلیه غیرنظامی محبوب ساخته شده توسط کرایسلر، در ابتدا به عنوان وسیله نقلیه برای ارتش ایالات متحده در طول جنگ جهانی دوم آغاز شد. بیش از 650000 خودروی همه منظوره به نام "جی پی" یا "جیپ" برای مصارف نظامی برای حمل مردان و تدارکات به خط مقدم، مجروحان به سلامت و حتی در حمله جنگی تولید شد.

21- در طول آغاز جنگ داخلی در سال 1861 جان لینکلن تلاش کرد در سن 9 سالگی در ارتش اتحادیه ثبت نام کند. پس از یک بار رد شدن، لینکلن موفق شد به 22مین پیاده نظام داوطلب میشیگان بپیوندد و تفنگ خود را اره کرد تا آن را برای کودکان مساعدتر کند.
لینکلن قبل از ترخیص در سال 1864 در سن 12 سالگی به درجه گروهبان ارتقا یافت و قهرمان ملی شد. او در سال 1871 مجدداً به ارتش ایالات متحده پیوست و پیش از بازنشستگی نهایی در سال 1915 به ژنرال سرلشکر رسید.

22- ایالات متحده در 5 نوبت به طور رسمی اعلام جنگ کرده است. جنگ 1812، جنگ مکزیک و آمریکا، جنگ اسپانیا و آمریکا، جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم. با این حال، نیروهای مسلح ایالات متحده بیش از 300 بار برای "غیر از اهداف عادی زمان صلح" از جمله برای جنگ در عراق و افغانستان به خارج از کشور اعزام شده اند.

23- گورستان ملی آرلینگتون در آرلینگتون، ویرجینیا، آخرین محل استراحت بیش از 400000 کهنه سرباز آمریکایی است. این مکان همچنین خانه "مقبره سرباز ناشناس" است که بقایای سربازان نظامی ناشناس آمریکایی از جنگ جهانی اول، جنگ جهانی دوم و جنگ کره را در خود جای داده است.

24- هنگ سوم پیاده نظام ایالات متحده که به "گارد قدیمی" نیز معروف است، قدیمی ترین واحد پیاده نظام فعال ارتش است. در سال 1784 آغاز شد، پیاده نظام یک واحد تشریفاتی رسمی و اسکورت رئیس جمهور ایالات متحده است و همچنین مسئول "مراسم تغییر گارد" در مقبره سرباز گمنام است.

25- در سال 1986، وزیر دفاع، کاسپر دبلیو واینبرگر، آوریل را به عنوان "ماه کودک نظامی" اعلام کرد. این ماه به منظور تجلیل از خانواده های نظامی و به ویژه فرزندان آنها است که اغلب مجبور به تحمل جابجایی مکرر و جدایی طولانی از اعضای خانواده هستند.

26- در حال حاضر، ارتش ایالات متحده 2700 سگ کار نظامی (MWD) را در سراسر جهان در 600 منطقه جنگی مستقر کرده است. در پنج سال بین 2005 و 2010 در عراق و افغانستان، MWD ها 12500 پوند مواد منفجره پیدا کردند. تخمین زده می شود که هر سگ مسئول نجات جان 150 تا 1800 است.

27- در ژانویه 2014، تخمین زده شد که ایالات متحده در مجموع 49933 جانباز داشته است که نسبت به سال 2010 33 درصد کاهش داشته است.

احتمال بی خانمان شدن مزمن کهنه سربازان آمریکایی دو برابر غیرنظامیان عادی است و زنان کهنه سرباز 4 برابر بیشتر از مردان بی خانمان می شوند.

کهنه سربازان ارتش ایالات متحده به طور متوسط 6 سال بی خانمان می شوند، در حالی که این مدت برای غیر کهنه سربازان 4 سال است.

28- فقر، عدم حمایت از سوی گروه ها یا شبکه ها، و مسکن نامرغوب اغلب عواملی هستند که در بی خانمانی کهنه سربازان در ایالات متحده نقش دارند. حدود 50 درصد جانبازان بی‌خانمان از معلولیت رنج می‌برند و دو سوم آنها مشکلات سوء مصرف مواد دارند.

29- تخمین زده می شود که از هر 3 سرباز بازگشته، 1 نفر دارای مشکلات جدی سلامت روانی و/یا روانشناختی، مانند PTSD یا افسردگی است یا احتمال دارد به آن مبتلا شود. با توجه به این احتمال، سربازان آمریکایی نیز نسبت به سایر غیرنظامیان نرخ بالاتری از طلاق، خودکشی، بیکاری و بی خانمانی را تجربه می کنند.

30- از سال 1972 تا 1995، ارتش ایالات متحده تحقیقات ماوراء الطبیعه به نام "دیدن از راه دور" را برای پروژه Stargate تامین مالی کرد. این پروژه افراد روانی را برای انجام عملیات هوشی و تحقیقاتی فراروان جمع آوری کرد. در سال 2009، فیلمی بر اساس کتابی در سال 2004 در مورد این پروژه با عنوان مردانی که به بزها خیره می شوند منتشر شد.

31- به دلیل تغییر به یک نیروی داوطلبانه از یک نیروی اجباری در سال 1973، تعداد آمریکایی‌های ثبت‌نام شده در طول زمان کاهش یافته است. در حال حاضر، تنها 0.5 درصد از جمعیت آمریکا در ارتش ایالات متحده ثبت نام کرده اند. در طول جنگ جهانی دوم، 9٪ از جمعیت به خدمت سربازی رفتند، و 2٪ در طول جنگ ویتنام به خدمت سربازی رفتند.

32- با تغییر به یک نیروی داوطلبانه از یک نیروی اجباری با پیش نویس، میانگین سنی پرسنل نظامی ایالات متحده افزایش یافته است. در سال 1973، میانگین سنی یک سرباز 25 سال بود، در حالی که میانگین سنی فعلی 27.2 سال است. زمان سربازی نیز تغییر کرده است، از میانگین زمان 69.8 ماه در سال 1973 به 80.4 ماه فعلی.

33- زنان در طول تاریخ نقش مهمی در ارتش ایالات متحده داشته‌اند، اما نقش‌های دائمی تا سال 1948 ایجاد نشد. در برخی موارد در طول جنگ 1812 و جنگ آمریکا و مکزیک، زنانی که در لباس مردان مبدل شده بودند، جای شوهر مجروح خود را در جنگ می گرفتند.

34- در سال 2013، وزیر دفاع همه سیاست‌های حذف زنان در ارتش ایالات متحده را لغو کرد و به طور بالقوه همه موقعیت‌ها را برای زنان باز کرد. در حال حاضر زنان 14.5 درصد از ارتش ایالات متحده را تشکیل می دهند.

35- قانون ادغام خدمات مسلحانه زنان در سال 1948 مقرر کرد که زنان می توانند بخشی از ارتش ایالات متحده باشند، اما تحت محدودیت های خاصی، مانند تشکیل تنها 2٪ از جمعیت نظامی که به درجات خاصی محدود می شود.

36- در سال 2010، قانون "نپرس، نگو" لغو شد تا به ادغام آشکار اعضای همجنسگرا در این نیرو کمک کند.

37- ارتش ایالات متحده سیستم قضایی جداگانه خود را دارد که شباهت زیادی به سیستم قضایی ایالات متحده دارد با برخی تفاوت های کلیدی مانند ارائه استانداردهایی در قانون یکسان عدالت نظامی (USMJ) برای جرم انگاری غیبت، بزدلی و نافرمانی.

38- کارکنانی که به مدت 20 سال یا بیشتر در ارتش ایالات متحده خدمت می کنند، واجد شرایط دریافت مستمری 50٪ از حقوق پایه خود در طول مدت خدمت هستند. با این حال، 83 درصد از پرسنل به مدت 20 سال یا بیشتر خدمت نمی کنند، که آنها را واجد شرایط دریافت مستمری از ارتش نمی کند.

39- در حالی که چندین جرم در قانون یکسان عدالت نظامی (USMJ) به عنوان واجد شرایط اعدام طبقه بندی شده است، مانند فرار از خدمت، خوابیدن در پست و تسلیم شرم آور، هیچ یک از نیروهای نظامی از سال 1961 اعدام نشده است.

40- در سال 2014، وزارت دفاع تخمین می زند که 4.3٪ تا 4.9٪ از زنان نظامی ایالات متحده و 0.9٪ تا 1٪ از مردان نوعی تماس جنسی ناخواسته (USC) را تجربه کرده اند، که می تواند از لمس ناخواسته تا تجاوز جنسی متغیر باشد. تخمین زده می شود که تقریباً نیمی از حملات گزارش شده توسط زنان نظامی و 35 درصد توسط مردان نظامی مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند یا تجربه نفوذ با یک شی را داشته اند.

41- بیش از نیمی از پرسنل مستقر در عراق و افغانستان توسط ایالات متحده از سال 2003، پیمانکاران متشکل از شرکت های خصوصی نظامی و امنیتی (PMSCs) بوده اند. و ارتش ایالات متحده از سال 2001 تاکنون 177 میلیارد دلار یا بیشتر در قراردادها و کمک های مالی برای PMSC ها هزینه کرده است.

42- خدمات ارائه شده توسط PMSC ها شامل عملیات نظامی، سیاست، پشتیبانی از سیستم ها و تجهیزات تسلیحاتی، مشاوره و آموزش، پشتیبانی لجستیکی، امنیت سایت، پیشگیری از جرم، آموزش پلیس و اطلاعات است.

43- بهبود تجهیزات پزشکی، آموزش کمک‌های اولیه و تدارکات بهتر برای همه پرسنل و تجهیزات بهبودیافته به کاهش تلفات جنگ کمک زیادی کرده است. در طول درگیری رسمی ایالات متحده در جنگ ویتنام (1965-1973)، به ازای هر 100000 سرباز، 1818 کشته در سال رخ داد، در حالی که استقرار رسمی ایالات متحده در عراق (2003-2011) منجر به کشته شدن 355 نفر در هر 100000 سرباز در سال شد.

44- بمب‌های دست‌ساز در حال حاضر قاتل شماره یک نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان بودند. تیم‌هایی از سگ‌های کارگر نظامی (MWDs) برای یافتن مواد منفجره جهت خنثی سازی آموزش دیده‌اند.

MWD ها همچنین برای یافتن مواد مخدر، جستجو، حمله، به عنوان پیام رسان، ردیاب و نگهبان، و به خصوص سگ های چند منظوره آموزش دیده (MPC) حتی با چتر نجات از هواپیما یا از هلیکوپتر با تیم های عملیات ویژه استفاده می شوند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید