امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280959
۶۶۴
۱
۰
نسخه چاپی

5 اتفاق ترسناکی که اگر زیاد آب لیمو بنوشید ممکن است اتفاق بیفتد

5 اتفاق ترسناکی که اگر زیاد آب لیمو بنوشید ممکن است اتفاق بیفتد

آب لیمو توسط برخی از کارشناسان و افراد مشهور به دلیل لیست طولانی فواید آن از جمله جلوگیری از کم آبی بدن، کمک به هضم غذا و حمایت از کاهش وزن مورد توجه قرار گرفته است.

در اینجا شش اتفاق خطرناکی که با نوشیدن آب لیمو زیاد ممکن است اتفاق بیفتد آورده شده است. به خاطر داشته باشید که بسیاری از اینها قبل از تبدیل شدن به یک مشکل، مقدار زیادی آب لیمو مصرف می کنند.

1- می تواند به دندان های شما آسیب برساند.

به گفته انجمن دندانپزشکی آمریکا، از آنجایی که لیمو بسیار اسیدی است، قرار گرفتن در معرض مکرر آن مینای دندان شما را فرسایش می دهد.

اگر این شما را متقاعد نمی‌کند که کمتر آب لیمو بخورید، حداقل سعی کنید آن را با نی بنوشید تا میزان تماس مستقیم اسید روی دندان‌هایتان را کاهش دهید. همچنین باید بلافاصله پس از مصرف آب لیمو از مسواک زدن دندان خودداری کنید و در کنار لیوان های حاوی مرکبات، مقدار زیادی آب ساده بنوشید.

2- آب لیمو بیش از حد می تواند معده شما را ناراحت کند.

اگرچه طیف وسیعی از فواید آب لیمو اغلب بر سلامت روده متمرکز است، اما فشار زیاد در آب می تواند بیماری های رایجی مانند بیماری رفلاکس معده (GERD) و رفلاکس اسید را بدتر کند.

GERD و رفلاکس اسید توسط غذاهای اسیدی مانند لیمو تحریک می شوند و می توانند باعث سوزش سر دل، حالت تهوع و استفراغ شوند.

3- پوست لیمو به عنوان میزبان میکروب های ناخوشایند عمل می کند.

در مطالعه‌ای در سال 2007 از مجله سلامت محیط، محققان 76 نمونه لیمو را از 21 رستوران مختلف طی 43 بازدید آزمایش کردند و دریافتند که بسیاری از لیموها حاوی میکروارگانیسم‌هایی از جمله برخی از انواع بیماری‌زا هستند که ممکن است باعث بیماری شوند.

برای به حداقل رساندن خطر، کمی لیمو را در نوشیدنی خود بفشارید، به جای اینکه کل قاچ را داخل آن قرار دهید.

4- اسیدیته آب لیمو ممکن است باعث ایجاد یا بدتر شدن آفت شود.

هیچ چیز بدتر از بیدار شدن با تحریک دردناک یک آفت تازه ایجاد شده نیست. به گفته انجمن دندانپزشکی آمریکا، اگرچه بیشتر آنها ظرف یک یا دو هفته خود به خود از بین می‌روند، نوشیدن بیش از حد آب لیمو پتانسیل تشدید زخم‌های دهان را دارد.

علاوه بر این، طبق WebMD، اگر مقدار زیادی مرکبات مصرف می‌کنید، حتی می‌توانند علت اصلی زخم‌های دهان شما باشند.

5- ممکن است بین مرکبات و میگرن ارتباطی وجود داشته باشد.

اگرچه هیچ ارتباط ثابت شده ای وجود ندارد، اما برخی از مطالعات در طول سال ها ارتباط بین میگرن و مرکبات را کشف کرده اند.

ربکا تراب، عصب شناس، در سال 2015 به Health گفت: میوه هایی مانند لیمو به عنوان محرک های احتمالی برای میگرن و سردرد در رادار پزشکان قرار دارند.

به گفته WebMD، این پیوند ممکن است به این دلیل باشد که لیمو حاوی تیرامین - یک مونوآمین طبیعی که اغلب با سردرد مرتبط است - نسبت به سایر میوه‌ها بیشتر است.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید