امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280969
۷۴۹
۱
۰
نسخه چاپی

5 مطلق بدترین کربوهیدرات برای کاهش وزن

5 مطلق بدترین کربوهیدرات برای کاهش وزن

کربوهیدرات‌ها دشمن نیستند، حتی اگر مردم آن‌ها را به این شکل ترسیم کنند. کربوهیدرات های کامل و پیچیده مانند میوه ها، سبزیجات، حبوبات و غلات کامل منابع عالی فیبر و بسیاری از ویتامین ها و مواد مغذی مختلف هستند.

خوردن این نوع کربوهیدرات ها همراه با یک رژیم غذایی سالم می تواند به شما در مدیریت قند خون، بهبود میکروبیوم روده، کند کردن روند پیری و دستیابی به اهداف کاهش وزن کمک کند.

اگرچه همه کربوهیدرات ها یکسان نیستند. در حالی که کربوهیدرات های پیچیده می توانند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشند، کربوهیدرات های تصفیه شده به شدت پردازش می شوند و غذاهایی که شامل آنها می شوند ممکن است حاوی قندهای اضافه شده باشند. مقادیر بیشتر از این ها می تواند به برخی از مشکلات سلامتی کمک کند و حتی در صورت مصرف منظم باعث افزایش وزن شود.

ادامه دهید، سپس 6 بهترین غذای پروتئین بالا برای کاهش وزن را بررسی کنید.

نان شیرینی سفید

گرچه برای بسیاری نان شیرینی ها یک غذای اصلی صبحانه است، آنها یکی از بدترین کربوهیدرات ها برای کاهش وزن است. لیزا یانگ، Ph.D., RDN، نویسنده کتاب «Annly Full, Endly Slim» و عضو هیئت مشاوران متخصص پزشکی ما می گوید: «نان شیرینی های سفید تقریباً معادل خوردن 4 تا 5 تکه نان هستند و بیشتر مردم این را نمی دانند. نان شیرینی سفید تقریباً معادل خوردن 4 تا 5 تکه نان است و اکثر مردم این را متوجه نیستند.

شیرینی ها را به ندرت به صورت ساده میل می شود، بنابراین افزودن برخی مواد به به شیرینی صبحانه می تواند کالری اضافی نیز به آن اضافه کند.

غلات صبحانه

بسیاری از برندها غلات صبحانه درست می‌کنند که سالم‌تر از انتخاب‌های معمولی هستند، اما مهم است که مراقب غلات صبحانه‌ای که به‌شدت فرآوری‌شده با شکر زیاد است، باشید.

دکتر یانگ می‌گوید: مردم اغلب غلات را با غذای سالم مرتبط می‌دانند، اما غلات قندی معمولاً به اندازه یک کلوچه، قند افزوده دارند و ریختن غلات بیش از حد در کاسه صبحانه‌تان آسان است.

نه تنها آنها معمولا قندی و فاقد مواد مغذی مفید هستند، بلکه خوردن برخی از غلات در اول صبح ممکن است عواقبی داشته باشد. صبح بدترین زمان برای خوردن آنها است زیرا منجر به افزایش سریع قند خون می شود.

سودا

وقتی نوبت به کربوهیدرات هایی می رسد که بدترین آنها برای کاهش وزن هستند، نوشابه از کیک پیشی می گیرد.

 نوشابه و نوشیدنی های شیرین از بدترین انتخاب های کربوهیدراتی هستند، زیرا عملاً هیچ ماده مغذی دیگری به جز دوز بالای قند ارائه نمی دهند. علاوه بر این، هیچ فیبری ندارند که به کاهش جذب قند توسط بدن کمک کند، به این معنی که منجر به افزایش سریع قند خون می شود.

یک مطالعه منتشر شده در مجله بین المللی تغذیه رفتاری و فعالیت بدنی نشان می دهد که نوشیدن نوشابه بدون توجه به آمادگی جسمانی و سطح فعالیت فرد منجر به افزایش وزن می شود.

نان سفید

نان سفیدی مانند نان شگفت انگیز ممکن است بسیاری از ما را به دوران کودکی خود بازگرداند، اما نان سفید به شدت فرآوری شده است، تقریباً تمام مواد مغذی آن حذف شده است و اگر به طور منظم مصرف شود، می تواند به طور بالقوه در افزایش وزن نقش داشته باشد.

بر اساس مطالعه‌ای در مجله تغذیه بریتانیا، کاهش مصرف نان سفید (نه نان گندم) و پایبندی به برنامه غذایی مدیترانه‌ای با افزایش وزن کمتر و کاهش چربی شکمی مرتبط است.

ماکارونی تصفیه شده

وقتی صحبت از پاستا به میان می‌آید، مقصر اینکه چرا این کربوهیدرات باعث افزایش وزن می‌شود، بیشتر مربوط به سهم آن است تا ذات ماکارونی.

مصرف پاستا در آمریکا ممکن است باعث افزایش وزن شود، اما در اروپا نه، زیرا تمایل به خوردن مقدار زیادی از آن در آمریکا بیشتر است. همانطور که گفته شد، ماکارونی تصفیه شده هنوز یکی از بدترین کربوهیدرات ها برای کاهش وزن است زیرا فاقد مواد مغذی کند کننده هضم مانند فیبر است. در ماکارونی تصفیه شده فیبری وجود ندارد، بنابراین ما احساس سیری نمی کنیم و به احتمال زیاد به خوردن ادامه می دهیم.

خوشبختانه، گزینه‌های ماکارونی سبوس‌دار یا انواع ماکارونی که با مواد جایگزین مانند نخود یا عدس ساخته شده‌اند، وجود دارد که فیبر بیشتر و کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده کمتری را فراهم می‌کنند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید