امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278308
۸۳۷
۱
۰
نسخه چاپی

6 راهکار برای غلبه بر خواب آلودگی بعد از ظهر در محیط کار

اگر بعد از ظهرها یک مبارزه با خواب آلودگی است، شما تنها نیستید. محدوده توجه ما بعد از ظهرها دچار کاهش طبیعی می شود زیرا بدن ما دارای سیستم هشدار داخلی است - چیزی که دانشمندان آن را سیستم هشدار شبانه روزی می نامند - که در طول روز تقویت و کاهش می یابد.

6 راهکار برای غلبه بر خواب آلودگی بعد از ظهر در محیط کار

راه هایی کاربردی برای غلبه بر خواب آلودگی بعد از ظهر در محیط کار

خواب آلودگی های بعدازظهر می تواند در هر زمان رخ دهد. یک دقیقه در حال دور کاری هستید و در لحظه دیگر با اشتیاق با دراز کشیدن از خستگی مبارزه می کنید.

اگر بعد از ظهرها یک مبارزه با خواب آلودگی است، شما تنها نیستید. محدوده توجه ما بعد از ظهرها دچار کاهش طبیعی می شود، زیرا بدن ما دارای سیستم هشدار داخلی است - چیزی که دانشمندان آن را سیستم هشدار شبانه روزی می نامند - که در طول روز تقویت و کاهش می یابد.

سایت خواب سالم هاروارد توضیح می دهد: کسلی که اغلب مردم در اواسط بعد از ظهر تجربه می کنند و معمولاً به یک ناهار سنگین یا یک جلسه کسل کننده نسبت می دهند، معمولاً نتیجه یک وقفه کوتاه در قدرت سیگنال هشدار دهنده است.

در حالی که حرکت خواب همچنان در حال افزایش است، یک یا دو ساعت در هر بعد از ظهر وجود دارد که طی آن سیگنال هشدار دهنده مختل می شود و در نتیجه هوشیاری آسیب می بیند.

هنگامی که خواب آلودگی بعد از ظهر رخ می دهد، می توانید رخوت خود را ادامه دهید یا برخی از این نکات اثبات شده را امتحان کنید که می تواند به شما انرژی لازم برای گذراندن بقیه روز کاری را بدهد.

1. مقداری آب بنوشید.

وقتی در مورد اینکه چرا اینقدر خسته هستید و سرتان می کوبد تردید دارید سعی کنید آب بیشتری بنوشید. کم آبی بدن ما را خسته می کند و افراد در محل کار غالباً بدن خود را در حالی که نشسته یا تمام روز به صفحه نمایش خیره شده اند فراموش می کنند.

بر اساس تحقیقات حتی سطوح کم آب بدن- از دست دادن 1 تا 2 درصد آب بدن- می تواند عملکرد شناختی را مختل کرده و باعث تمرکز ضعیف و مشکلات حافظه کوتاه مدت و همچنین بدخلقی و اضطراب شود. پس بنوش!

2. چراغ ها را روشن کنید یا بیرون بروید.

اگر بعد از ناهار احساس تنبلی می کنید ممکن است قرار گرفتن بدن شما در معرض نور بیشتر کمک کند.

اگر بیرون رفتن یک گزینه نیست، چراغ های محل کار خود را روشن کنید. تحقیقات نشان داده است که نور شدیدتر می تواند احساس هوشیاری و نشاط را بهبود بخشد. اما اگر می توانید بیرون بروید.

پل گلوینسکی مدیر بالینی مرکز خواب سنت پیتر در آلبانی نیویورک و نویسنده کتاب "شما در حال خواب آلودگی هستید: راه حل های مبتنی بر شیوه زندگی برای بی خوابی" ، گفت که نور بیرونی بسیار قوی تر از چیزی است که در داخل به دست می آورید.

او می گوید: نورپردازی مسکونی به طور معمول زیر 500 لوکس و دفاتر در حدود 1000 لوکس است، در حالی که نور مستقیم خورشید می تواند 100000 لوکس باشد. ریتم های شبانه روزی ما به بهترین وجه توسط این نور قوی در فضای باز جذب می شود، اما بسیاری از ما در طول روز تقریباً بیرون نیستیم.

3. چرت بزنید.

به جای تحریک خستگی کمی وقت بگذارید و استراحت کنید تا بتوانید روز خود را با قدرت به پایان برسانید. فقط مطمئن شوید که زمان را درست تنظیم کرده اید و آن را از یک ساعت بیشتر نکنید مگر اینکه  بعدا با بیدار ماندن مشکلی نداشته باشید.

گلوینسکی می گوید: برخی با چرت زدن 20 دقیقه ای خوب عمل می کنند، برخی دیگر با 30 یا 45 دقیقه. من از چرت یک ساعته یا بیشتر اجتناب می کنم مگر اینکه کسی در فرهنگ خواب نیمروز زندگی کند که در آن مغازه ها دوباره باز می شوند، شام دیر است و غیره. زیرا چرت های طولانی باعث می شود زمان خواب دیرتر شود.

6 راهکار برای غلبه بر خواب آلودگی بعد از ظهر در محیط کار

4- با کسی صحبت کنید.

آنجلا کاراچریستوس ، مربی حرفه ای که قبلاً در منابع انسانی کار می کرد گفت که خواب آلودگی بعدازظهر او دقیقاً هر روز ساعت 2 بعد از ظهر رخ می دهد. او سعی می کند گفتگوهایی را برنامه ریزی کند که بتواند او را برای بعدازظهر تقویت کند و تمرکز خود را برای کارهای فردی صبح ذخیره کند.

او می گوید: گاهی اوقات سعی می کنم با یک دوست یا همکار ارتباط برقرار کنم یا سعی کنم جلساتی را در این مدت برنامه ریزی کنم تا درگیر گفتگو شوم.

یکی از استراتژی های مدیریت زمان من این است که تمام کارهایی را که باید به طور مستقل انجام دهم صبح انجام دهم. من قهوه می خورم و بیدار و بسیار با انگیزه هستم. اگر بعد از ظهر جلسات پشت سر هم داشته باشم، هنوز مشغول کار هستم اما نیازی به تمرکزی نیست که صبح لازم داشتم.

5. یک میان وعده سرگرم کننده و انگیزشی بخورید.

یک میان وعده بخورید. آنچه می خوریم و می نوشیم می تواند تفاوت زیادی در حل مشکلات، محدوده توجه و حافظه ایجاد کند.

به عنوان مثال غذاهای مغذی مانند کلم بروکلی، غلات، عدس و تخم مرغ می توانند به افزایش تمرکز در زمانی که به آن نیاز دارید کمک کنند و می توانید استراحتی را که برای خوردن میان وعده خود انجام می دهید به عنوان چیزی که باید منتظر آن باشید تصور کنید.

یکی دیگر از راه هایی که خودم را فریب می دهم این است که غذاهایی بخورم که برای صرفه جویی در زمان ذخیره می کنم. بنابراین به جای این که صبح قهوه را از محل مورد علاقه ام بردارم  آن را به عنوان غذای آماده برای زمان خواب آلودگی ذخیره می کنم یا اگر غذای خاصی مانند دسرهای باقیمانده داشته باشم آن را برای بعد از ظهر ذخیره می کنم.

6. به این فکر کنید که چه فعالیتی شما را تغذیه می کند و برای آن وقت بگذارید.

وقتی بعد از ظهر فرا می رسد ممکن است از نظر روحی و جسمی دچار خستگی شده باشید و فکر کنید برای پایان کار باید بدون وقفه به کار خود ادامه دهید. اما برعکس، وعده یک فعالیت سرگرم کننده می تواند انگیزه شما را برای گذراندن هر روز حفظ کند.

به همین دلیل است که ادجوآ اوسی روانشناس بالینی توصیه می کند که در مورد فعالیت هایی که شما را تغذیه و شاداب می کند فکر کنید و آنها را انجام دهید. بسته به نیازهای شخصی و شخصیت شما پاسخ ها می تواند متفاوت باشد.

اوسی می گوید: برای برخی افراد این حرکت می تواند مانند پیاده روی، استراحت با موسیقی، کشش یا تماشای تصاویر لذت بخش باشد. برای سایر افراد ممکن است یک لحظه برای سکون صرف شود مانند تمرکز بر نفس یا مدیتیشن.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید