امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279370
۵۴۸
۱
۰
نسخه چاپی

7 نکته مدیریت پول برای بهبود وضعیت مالی

7 نکته مدیریت پول برای بهبود وضعیت مالی

برای بهبود وضعیت مالی شخصی خود به شغلی با درآمد بالاتر یا درآمد بادآورده از یکی از بستگان خود نیاز ندارید. برای بسیاری از افراد، مدیریت بهتر پول تنها چیزی است که برای کاهش مخارج، بهبود توانایی سرمایه گذاری و پس انداز و دستیابی به اهداف مالی که زمانی غیرممکن به نظر می رسید، نیاز است.

حتی اگر احساس می کنید که وضعیت مالی شما در وضعیت بدی گیر کرده است و هیچ راهی برای خروج از آن وجود ندارد، چندین کار وجود دارد که می توانید برای ایجاد موقعیت بهتر برای خود انجام دهید. در اینجا هفت مورد برای شروع شما وجود دارد.

1. هزینه های خود را برای بهبود وضعیت مالی خود پیگیری کنید.

اگر نمی دانید هر ماه چه چیزی و کجا خرج می کنید، این احتمال وجود دارد که عادات خرج کردن شخصی شما جایی برای بهبود داشته باشد.

مدیریت بهتر پول با آگاهی از هزینه شروع می شود. از یک برنامه مدیریت پول برای ردیابی هزینه‌ها استفاده کنید و خودتان ببینید چقدر برای چیزهای غیرضروری مانند ناهارخوری، سرگرمی و حتی قهوه روزانه هزینه می‌کنید. هنگامی که خود را در مورد این عادات آموزش دادید، می توانید برای بهبود آن برنامه ریزی کنید.

2. یک بودجه ماهانه واقع بینانه ایجاد کنید.

برای تنظیم بودجه ای که می دانید می توانید نگه دارید، از عادات خرج کردن ماهانه و همچنین حقوق ماهیانه خود استفاده کنید.

هیچ فایده ای ندارد که بودجه دقیقی را بر اساس تغییرات شدید تنظیم کنید، مثلاً وقتی در حال حاضر چهار بار در هفته غذای بیرون را سفارش می دهید، هرگز بیرون غذا نخورید. بودجه ای ایجاد کنید که با سبک زندگی و عادات خرج کردن شما کار کند.

شما باید بودجه را راهی برای تشویق عادات بهتر، مانند آشپزی بیشتر در خانه ببینید، اما برای برآورده کردن این بودجه به خودتان فرصتی واقع بینانه بدهید. این تنها راهی است که این روش مدیریت پول کار خواهد کرد.

3. پس انداز خود را افزایش دهید - حتی اگر زمان بر باشد.

یک صندوق اضطراری ایجاد کنید که بتوانید در زمان وقوع شرایط غیرقابل پیش بینی از آن استفاده کنید. حتی اگر کمک‌های شما ناچیز باشد، این صندوق می‌تواند شما را از موقعیت‌های مخاطره‌آمیز که در آن مجبور به قرض گرفتن پول با نرخ‌های بهره بالا می‌شوید یا احتمالاً نمی‌توانید قبض‌های خود را به موقع پرداخت کنید، نجات دهد.

4. صورتحساب های خود را هر ماه به موقع پرداخت کنید.

پرداخت به موقع صورتحساب ها روشی آسان برای مدیریت عاقلانه پول است و مزایای بسیار خوبی دارد: به شما کمک می کند از پرداخت هزینه های دیرکرد جلوگیری کنید و هزینه های ضروری را در اولویت قرار دهید. سابقه پرداخت به موقع قوی همچنین می تواند امتیاز اعتباری شما را افزایش دهد.

5. کاهش هزینه های مکرر.

آیا مشترک خدماتی هستید که هرگز استفاده نمی کنید؟ هزینه های خود را برای هزینه هایی مانند این بررسی کنید و اشتراک های غیر ضروری را لغو کنید تا پول بیشتری در هر ماه نگه دارید.

6. برای خریدهای بزرگ پول نقد پس انداز کنید.

انواع خاصی از وام ها و بدهی ها می توانند هنگام خریدهای عمده مفید باشند، مانند خانه یا حتی ماشینی که در حال حاضر به آن نیاز دارید. اما برای سایر خریدهای بزرگ، پول نقد امن ترین و ارزان ترین گزینه خرید را ارائه می دهد.

وقتی نقدی خرید می‌کنید، از ایجاد سود و ایجاد بدهی که بازپرداخت آن به ماه‌ها یا اغلب سال‌ها نیاز دارد، اجتناب می‌کنید. در این بین، آن پول پس انداز شده می تواند در یک حساب بانکی بماند و سودی را جمع کند که می تواند برای خرید شما صرف شود.

7. یک استراتژی سرمایه گذاری را شروع کنید.

حتی اگر توانایی شما برای سرمایه گذاری محدود باشد، کمک های کوچک به حساب های سرمایه گذاری می تواند به شما کمک کند از پول به دست آمده خود برای ایجاد درآمد بیشتر استفاده کنید.

مسیر دستیابی به وضعیت مالی بهتر با تغییر عادات خود شروع می شود. برخی از این تغییرات آسان‌تر از سایرین خواهند بود، اما اگر به این تغییر متعهد بمانید، در نهایت مهارت‌های مدیریت پولی عالی خواهید داشت که در طول زندگی به شما کمک می‌کند – و در این بین، پول بیشتری در اختیار خواهید داشت.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید