امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278996
۳۰۳
۱
۰
نسخه چاپی

8 دلیل خوب برای متوقف کردن دنبال کردن موفقیت (+ در عوض چه باید کرد)

8 دلیل خوب برای متوقف کردن دنبال کردن موفقیت (+ در عوض چه باید کرد)

بله، عنوان را درست خواندید. بینایی شما ایرادی ندارد.

اما مشکلی وجود دارد که زندگی خود را در جستجوی لجام گسیخته موفقیت سپری کنید.

همانطور که به زندگی خود تا کنون نگاه می کنید، از خود بپرسید: اگر پول هدف نبود، آیا دوباره همان انتخاب های شغلی یا حرفه ای یا سبک زندگی را انجام می دادید؟

علاوه بر پرداخت کرایه و قبوض، دلیل اصلی اینکه هر روز صبح از رختخواب بلند می شوید و خود را به محل کار می کشانید چیست؟

وقتی به چیزهایی که می‌خرید فکر می‌کنید، آیا هر یک از آنها صرفاً به عنوان نماد وضعیت خریداری شده است؟ آیا چیزهایی وجود دارند که بتوانید بدون آنها زندگی کنید؟

وقتی واقعاً به آن فکر می کنید، این حرکت دیوانه کننده برای موفقیت ما را مجبور کرده است که ساعات بیشتری کار کنیم، روابط را فدا کنیم و سلامت خود را به خطر بیندازیم.

آیا معامله ارزش آن را دارد؟ آیا در نتیجه شادتر هستیم؟

بیایید به چند دلیل خوب نگاه کنیم که چرا باید از تعقیب موفقیت دست برداریم، و در عوض چه کاری انجام دهیم.

8 دلیل برای توقف دنبال کردن موفقیت

1. این نسخه موفقیت شما نیست که دنبال آن هستید.

رسانه ها نقش قدرتمندی در تعریف موفقیت برای اکثر ما ایفا می کنند.

در نماهنگ‌ها، مردان براق، زنان کم‌پوش، ماشین‌های شیک، عمارت‌های عظیم، الکل گران‌قیمت و جواهرات بزرگ را می‌بینیم.

رسانه‌های اجتماعی مملو از تصاویر افرادی است که به مکان‌های عجیب و غریب سفر می‌کنند، در اقامتگاه‌های عجیب و غریب اقامت می‌کنند و کارهای عجیب انجام می‌دهند. هر چیزی که فریاد می زند، "من بهترین زندگی ام را می گذرانم!"

پس واضح است که موفقیت به معنای داشتن خانه ای بزرگ با استخر، ماشین های خارجی گران قیمت، ماهیچه های بزرگ، لباس های تنگ که به سختی جاهای ضروری را پوشش می دهد، مشروبات الکلی زیاد و سفرهای منظم به مکان های تعطیلات محبوب است، درست است؟

شاید نه.

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که موفقیت از نظر شما چگونه است؟

شاید دقیقاً شبیه تصویر بالا باشد. اما برای بسیاری از افراد، موفقیت بسیار متفاوت به نظر می رسد.

از خود بپرسید که تصور شما از موفقیت چیست؟

شاید موفقیت برای شما به معنای داشتن وقت بیشتر با خانواده باشد. شاید به معنای زندگی در مزرعه ای باشد که در آن غذای خود را پرورش می دهید، دور از شهر، سر و صدا و هوای کثیف. موفقیت حتی می‌تواند به معنای کمک به کسانی باشد که در زمان یا پول شما خوش شانس نیستند.

از تعقیب نسخه موفقیتی که در اطراف خود می بینید دست بردارید. نسخه ای که فکر می کنید باید دنبالش باشید، زیرا ظاهراً بقیه آن را می خواهند.

2. فشار بی مورد بر شما وارد می کند

شما باید به چیزی برسید یا به آن برسید وگرنه زندگی شما با شکست روبرو خواهد شد. این پیامی است که این دوران موفقیت به همه ما منتقل می کند.

البته، این یک پیام سالم یا واقعی نیست. با قرار دادن برخی دستاوردها یا انباشت برخی چیزها به عنوان تنها وسیله برای داشتن یک زندگی ارزشمند، فشار زیادی بر ما وارد می کند تا آن انتظارات عالی را برآورده کنیم.

نتیجه استرس، نگرانی، اضطراب و مسائل مربوط به خود ارزشی است که امروزه در جامعه شایع است. ما آنقدر می‌خواهیم موفق باشیم که نتیجه نهایی درخشانی را روی یک پایه دست نیافتنی قرار دهیم.

میل به چشیدن طعم موفقیت و موفقیت ما را وادار می کند تا بیشتر و بیشتر از خودمان برای تحقق بخشیدن به برخی چیزها استفاده کنیم.

اما وقتی این کار را نمی کنید چه اتفاقی می افتد؟ اگر موفقیتی که آرزوی آن را داریم به دست نیاید، احتمالاً چه فکر و احساسی خواهیم داشت؟ ما در افسردگی فرو می رویم و احساس می کنیم زندگی خود را تلف می کنیم. ما تمام ذهن خود را روی چیزهایی که نداریم متمرکز خواهیم کرد.

به طور خلاصه، وزن موفقیت اغلب بار سنگینی است که نمی توان آن را به دوش کشید.

3- موفقیت را با خوشبختی اشتباه می گیرید

وقتی موفق شدید، خوشحال خواهید شد. شما هر آنچه برای شاد بودن نیاز دارید خواهید داشت. هنگامی که به هر هدفی که دنبال می کنید رسیدید، در نهایت می توانید استراحت کنید و خوشحال باشید.

شما الان زحمت میکشید تا بعدا شاد باشید.

حداقل، این چیزی است که شما مدام به خودتان می گویید.

«به جایزه نگاه کن» شعاری است که هر روز با خود تکرار می‌کنید، حتی اگر الان دقیقاً خوشحال نیستید.

در واقع، شما بسیار بدبخت هستید. شما نمی توانید آخرین باری را که برای استراحت استراحت کرده اید به یاد بیاورید. شما به سختی به یاد می آورید که خانواده شما چگونه به نظر می رسد. فشار خون شما به طور خطرناکی بالا است.

اما این بهایی است که باید برای موفقیت بپردازید، درست است؟ و هنگامی که در نهایت آن را دریافت کردید، آنگاه خوشحال خواهید شد.

شما موفقیت را با شادی یکی می دانید. انتظار دارید که شما را خوشحال کند. و تا زمانی که این موفقیت از شما دور است برای احساس خوشبختی تلاش می کنید.

از تعقیب موفقیت دست بردارید زیرا می خواهید موفقیت شما را خوشحال کند. نخواهد شد.

4. شما در حال تلاش برای اثبات چیزی به کسی هستید

شاید این پدر و مادرتان، اولین رئیستان، آن معلم در دوران دبیرستان، یا یکی دیگر از افراد مهمی باشند که شما را به خاطر مشکلاتی که داشتید، کنار گذاشتند. هر کسی که باشد، باید به شدت به شما صدمه زده باشد، زیرا شما بیشتر عمر خود را صرف دنبال کردن موفقیت کرده اید تا ثابت کنید اشتباه می کنند.

شما بیشتر از بقیه کار می کنید تا به آنها نشان دهید که در ارزیابی پنج، ده، بیست سال پیش از شما اشتباه کرده اند.

شما نمادهای وضعیت را جمع آوری می کنید تا دلیلی بر این باشد که شما بیش از آن چیزی هستید که آنها گفته اند هستید یا خواهید بود.

سلامتی شما به خاطر آن رنج می برد، روابط شما بار سنگین آن را تحمل می کند، اما حداقل آنها می دانند که اشتباه کرده اند.

از تعقیب موفقیت به خاطر افراد دیگر دست بردارید. آنها احتمالاً اهمیتی نمی دهند یا حتی نمی توانند آنچه را که گفته اند به خاطر بیاورند.

5. آن را با دارایی های مادی اشتباه گرفته اید

شما موفقیت را تنها با هدف به دست آوردن دارایی های مادی بیشتر دنبال می کنید.

کمد شما پر از لباس‌های گران‌قیمت است، گاراژ شما چندین ماشین لوکس دارد، جعبه جواهرات شما مملو از گردن‌بند، گوشواره و انگشتر گران‌قیمت است... اما این کافی نیست و... تعقیب و گریز برای چیزهای بیشتر ادامه دارد.

به هر حال، آن چیزها برای خود هزینه ای ندارند.

بله، خانه شما (یا خانه های شما، بر حسب مورد) با همه وسایل شما کمی تنگ است. شما ممکن است بیش از یک کمد برای تمام لباس ها، کفش ها و لوازم جانبی خود داشته باشید. شاید شما حتی به این فکر می کنید که اتومبیل خود را در یک گاراژ اجاره ای در جای دیگری نگه دارید زیرا فضای کافی در مسیر ورودی شما وجود ندارد. برای موفقیت هزینه کمی است. این چیزی است که موفقیت به نظر می رسد، درست است؟

از تعقیب موفقیتی که با دارایی های مادی یکی می دانید دست بردارید. این چیزا زودگذره همیشه مدل های بهتر، روندهای مد جدید و چیزهای جذاب تر وجود خواهند داشت.

معادل سازی موفقیت با دارایی های مادی به این معنی است که مسابقه پایانی ندارد. شما برای همیشه به دنبال چیزی خواهید بود و برای بیشتر تلاش خواهید کرد. شما هرگز احساس نمی کنید که می توانید استراحت کنید و از چیزهایی که در حال حاضر دارید لذت ببرید.

6. انتظار دارید که شما را راضی کند

موفقیت کافی نیست. هرگز برای راضی کردن شما کافی نخواهد بود. دلیل واقعی موفقیت شدید این است که می خواهید از این موفقیت برای جایگزینی چیزهایی که در درونتان گم شده است استفاده کنید.

شما موفقیت را برای ارضای یک نیاز عاطفی عمیق می خواهید که ممکن است حتی متوجه نباشید که دارید. به جای انجام کارهای درون نگر که اغلب دردناک هستند، از موفقیت برای پر کردن خلأ درون استفاده می کنید.

وقتی موفق شدید، باور دارید که راضی خواهید بود. استفاده از موفقیت برای ارضای نیاز یا اشتیاق عمیق تر مانند استفاده از چسب زخم برای جلوگیری از فوران خون از شریان بریده شده است. به هیچ وجه کافی نیست.

از تعقیب موفقیت دست بردارید زیرا امیدوارید که بتواند شما را راضی کند. نمی تواند. موفقیت نمی تواند جای خالی شما را پر کند، به اندازه کافی قوی نیست. فقط هیچ میانبری برای انجام کار روی خودتان، برای خودتان وجود ندارد.

7. زندگی را تا زمانی که…

شما آنقدر روی دستیابی به نقاط عطف خاص، رسیدن به اهداف و موفقیت متمرکز شده اید که متوجه نشده اید که زندگی در حال عبور از شماست.

لذت بردن از زندگی و حضور واقعی در لحظه را تا زمانی که پول کافی به دست آورید، آن خانه را بخرید، مدرک تحصیلی خود را تمام کنید، و آن ترفیع را دریافت کنید، به تأخیر می اندازید.

مانند یک شوخی بی‌رحمانه، تقریباً قبل از اینکه هر مانعی را که در مقابل خود قرار داده‌اید بسنجید، مانع دیگری به شکل جادویی در جای خود ظاهر می‌شود و این چرخه ادامه دارد.

زندگی در اطراف اتفاق می افتد، اما شما متوجه نمی شوید زیرا بر روی شاهکار بعدی که می خواهید به دست آورید بسیار متمرکز هستید. فصل ها در حال تغییر هستند، اما فراتر از ناراحتی هایی که برای برنامه شما ایجاد می کند، به سختی متوجه می شوید.

اینطور نیست که شما کاملاً از ویرانی که تمرکز تیز شما بر زندگی شما وارد می کند بی اطلاع باشید. از اینکه وقت بیشتری را با عزیزانتان سپری نمی کنید، احساس گناه می کنید. آرزو می کنید که برای انجام کارهایی که واقعا دوست دارید وقت داشته باشید.

شما خود را متقاعد می کنید که به محض اینکه فقط (هر هدفی را که قابل اجرا است وارد کنید)، می توانید تمام کارهایی را که به تعویق انداخته اید انجام دهید.

از تعقیب موفقیت دست بردارید زیرا زندگی منتظر هیچکس نیست. رویاهایی که در حال تعلیق قرار می دهید، برخی از آنها محدود به زمان هستند. آنها به شما نیاز دارند که آنها را اکنون قبل از از بین رفتن فرصت برآورده کنید.

8. روابط خود را فدای آن می کنید

به دلیل مسابقه بی امان شما برای موفقیت، روابط شما در رنج است.

بچه ها خیلی سریع بزرگ می شوند، اما شما آنقدر مشغول کار هستید که نمی توانید بخشی معنادار از زندگی آنها باشید. شما در مورد اینکه نمی دانید آنها چه کسانی هستند شوخی می کنید، اما وقتی بیش از ذره ای حقیقت در آن وجود داشته باشد خنده دار نیست.

طرف مقابل شما عادت کرده است که شما هر چیز دیگری را قبل از او در اولویت قرار دهید. آنها حتی ممکن است به ترک شما نزدیک باشند، اما شما هیچ سرنخی ندارید زیرا تمرکز شما بر روی دستیابی به موفقیت است تا وضعیت رابطه تان.

شما از بی توجهی خود با این استدلال دفاع می کنید که تلاش شما برای موفقیت در درازمدت به نفع همه آنها خواهد بود. به هر حال، به همین دلیل است که شما سخت کار می‌کنید – برای دادن خانه‌ای زیبا، لباس‌های شیک، تعطیلات عجیب و غریب، و غیره.

از تعقیب موفقیت به ضرر روابط خود دست بردارید. حقیقت ساده این است که عزیزان شما به همه چیزهای اضافی نیاز ندارند. آنها فقط به شما نیاز دارند.

6 کاری که باید انجام دهید

بنابراین، به جای تعقیب موفقیت، چه کاری باید انجام دهید؟ از وضعیت موجود راضی باشید؟ آرامش خود را با شکست برقرار کنید؟ کار خود را رها کنید، در خانه بنشینید، و اجازه دهید جمع کننده ها بیایند؟

اصلا.

به جای اینکه بی وقفه به دنبال موفقیت باشید، به جای آن موارد زیر را انجام دهید:

1. تعریف کنید که یک زندگی "خوب" برای شما چگونه به نظر می رسد.

این نیاز به کمی درون نگری دارد.

موفقیت واقعا برای شما چه معنایی دارد؟ آیا واقعاً به مدرک، پول، خانه و تمجید نیاز دارید تا احساس کنید زندگی شما ارزشمند است؟ اگر قبلاً به برخی از آن چیزها دست یافته اید، آیا کم و بیش موفق هستید؟

برای موفقیت اشکالی ندارد که معنایی کاملاً متفاوت از معنای آن برای جامعه داشته باشد. حتی اشکالی ندارد که موفقیت در حال حاضر برای شما معنای متفاوتی نسبت به پانزده سال پیش داشته باشد. تعریف شما از موفقیت می تواند در طول زمان تغییر کند.

در زندگی، همه ما در حال پیشرفت هستیم. ما دائما در حال تکامل هستیم. اولویت های ما در حال تغییر است. بنابراین، ما چگونه تعریف می کنیم که یک زندگی "خوب" چگونه به نظر می رسد.

بنابراین، کمی زمان بگذارید تا آنچه را که واقعاً از زندگی خود می خواهید، دوباره ارزیابی کنید. سپس هر چند سال یکبار آن را مرور کنید تا مطمئن شوید که آرزوی دستیابی به چیزی را دارید که هنوز واقعاً می خواهید به آن برسید.

2. تمرکز بر پیشرفت و رشد، بلکه بر رضایت

طرز فکری که بسیاری از افراد در رابطه با موفقیت دارند فقط به ناامیدی منجر می شود. آنها معتقدند موفقیت یک چیز منحصر به فرد است که پس از دستیابی به آنها احساس کامل بودن می دهد.

اما این موفقیت نیست در واقع موفقیت یعنی قرار دادن یک پا در مقابل پای دیگر. این در مورد سفر، پیشرفتی است که در حال انجام آن هستید، راه هایی که در آن رشد می کنید. این در مورد هر اتفاق کوچکی است که در این بین اتفاق می افتد در حالی که اهداف شما هنوز تا حدودی دور هستند.

با شناخت هر قدم کوچکی که برمی دارید، روز به روز، بدون توجه به نتیجه نهایی، احساس موفقیت و رضایت را حفظ می کنید. شما از حرکت رو به جلویی که دارید لذت می برید.

اما همیشه لازم نیست به جلو حرکت کنید. همچنین مهم است که هر چند وقت یکبار توقف کنید و از جایی که هستید، همین جا، همین الان، قدردانی کنید. راضی بودن به زمان حال به معنای موفقیت در ایجاد طرز فکری است که شما را در طول زندگی مثبت نگه می دارد.

تشخیص تغییرات درون خود و اطرافتان، خوشحالی از راه‌هایی که در آن رشد می‌کنید (اغلب به دلیل چالش‌هایی که زندگی بر سر راه شما قرار می‌دهد)، و سپاسگزار بودن برای چیزهایی که در زندگی دارید – همه اینها بسیار بهتر از زندگی فقط بر یک هدف متمرکز است که ممکن است هرگز به آن نرسید.

3. شادی را انتخاب کنید

شما می توانید بدون توجه به موقعیت یا شرایطی که در آن قرار دارید، شاد بودن را انتخاب کنید.

ممکن است تصاویری از لبخند زدن مردم را در جنگ‌زده‌ترین کشورها یا مکان‌هایی که مادر طبیعت به تازگی از هم جدا کرده است دیده باشید؟ بدیهی است که وضعیت آنها وخیم است، اما حتی در آن زمان هم چیزی برای لبخند زدن پیدا کرده اند.

خوشبختی واقعی به دستیابی به هیچ هدف یا نتیجه داشتن چیزی وابسته نیست. شادی شما به هیچ عامل بیرونی بستگی ندارد.

این یک تصمیم آگاهانه است که بدون توجه به آنچه در اطراف شما اتفاق می افتد یا می گذرد، می گیرید. قدرت شاد بودن کاملاً تصمیم شماست.

هیچ چیز نمی تواند شما را خوشحال کند. هیچ کس نمی تواند شما را خوشحال کند.

فقط شما می توانید شاد بودن را انتخاب کنید. بنابراین، این انتخاب را انجام دهید.

4. اهمیت را دنبال کنید

وقتی اهمیت را دنبال می کنید، بر روی زندگی تاثیرگذار تمرکز می کنید. این در مورد تأثیر مثبت بر زندگی افراد اطراف شما است. وقتی مهم هستید، چه در خانه، چه در مدرسه یا در اداره، ارزش شما مدت ها بعد از رفتنتان دیده و احساس می شود.

موفقیت زودگذر است همه ما داستان افرادی را شنیده‌ایم که قبلاً بسیار موفق بودند و چند سال بعد بی‌خانمان شدند.

اما اینکه شما چه احساسی به کسی می‌دهید، چگونه بهترین‌ها را در او می‌دید، چگونه بر زندگی‌اش تأثیر می‌گذارید - این به مردم می‌چسبد. اهمیت فراتر از فواید فیزیکی زودگذری است که می توانید در آن لحظه ارائه دهید. این در مورد تأثیر ماندگاری است که شما بر دیگران می گذارید.

زندگی مهمی را انتخاب کنید که افراد اطرافتان را لمس کرده و تحت تاثیر قرار دهید.

نکته مهم در مورد مهم بودن این است که لازم نیست منتظر اتفاق دیگری باشید. نه هدف یا رویایی که باید به آن دست یابید و نه مقدار پولی که در حساب بانکی خود داشته باشید.

5. درک کنید که زندگی برای همیشه دوام نخواهد داشت

حضور داشته باشید و از هر لحظه لذت ببرید. تا زمانی که می توانید از هر روز نهایت استفاده را ببرید. زندگی، همانطور که در حال حاضر است، برای همیشه دوام نخواهد داشت. همه چیز به سرعت تغییر می کند و با ارزش ترین خاطرات زندگی در یک چشم به هم زدن اتفاق می افتد.

انجام آن سفر، گذراندن وقت با افراد نزدیک به شما، یا انجام سرگرمی هایی که به آن توجه داشته اید را به تعویق نیندازید. هرگز زمانی بهتر از زمان حال وجود ندارد.

زمان ایده آل هرگز خود را نشان نخواهد داد.

شما ممکن است هر آنچه را که می خواهید نداشته باشید، اما تمام آنچه را که نیاز دارید دارید.

اکنون روی آنچه واقعاً برای شما مهم است تمرکز کنید.

6. مسیر خود را دنبال کنید

روز غم انگیزی است که متوجه می‌شوید به دنبال چیزهایی بوده‌اید که برایتان اهمیتی ندارند و به خطر می‌افتند.

خط نقره ای این است که شما آنقدر زود متوجه می شوید که در مسیر اشتباهی قرار گرفته اید تا مسیر را تغییر دهید.

امروز تصمیم بگیرید راه خودتان را دنبال کنید.

خب، قرار است چه راهی را طی کنید؟

ابتدا، از رفتن در جهت آشکار دست بردارید، مسیری که دیگران در آن هستند، مسیری که به احتمال زیاد همه چیزهایی را که نماد موفقیت هستند به شما می دهد.

سفر ما در زندگی برای هر یک از ما خاص است. هیچ کس یکسان شروع و تمام نمی کند.

مسیر زندگی شما باید استعدادها، خواسته ها و تجربیات منحصر به فرد شما را در نظر گرفته می شود. شما به خودتان مدیون هستید که مسیرتان را در زندگی کشف کنید و آن را دنبال کنید.

بهترین بخش در مورد آن این است که وقتی راه خود را می روید، موفقیت به طور طبیعی به دنبال دارد.

موفقیت زمانی به دست می آید که روی چیزهایی که واقعا برای شما اهمیت دارد تمرکز کنید. زمانی که مشغول انجام کاری هستید که به آن علاقه دارید و استعداد خود را شکوفا می کنید، موفقیت به دنبال خواهد داشت.

اشتباهی که بسیاری از ما مرتکب می‌شویم این است که تعریفی از موفقیت را دنبال می‌کنیم که متعلق به خودمان نیست، با استفاده از مهارت‌ها و استعدادهایی که مجبور نیستیم چیزهایی را که واقعاً نمی‌خواهیم یا نیاز نداریم جمع آوری کنیم. این منجر به کار طولانی‌تر، قربانی کردن روابط و سلامتی و در نهایت داشتن یک زندگی ناتمام می‌شود.

شخص خودتان باشید که برای نسخه شخصی خود از یک زندگی موفق و معنادار تلاش می کند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید