امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278144
۹۲۸
۱
۰
نسخه چاپی

8 روش که به درمان منافذ باز پوست کمک خواهد کرد

منافذ باز پوست در صورت بسیاری از افراد وجود دارد و حتی برخی از آنها با کرم هم پوشانده نمی‌شود. راه خلاص شدن از این منافذ کوچک و بزرگ کوچک‌تر کردن آنها است. پوست همه افراد این منافذ را دارد اما گاهی اوقات این منافذ بزرگ شده و در صورت خودنمایی می‌کند

8 روش که به درمان منافذ باز پوست کمک خواهد کرد

منافذ باز پوست در صورت بسیاری از افراد وجود دارد و حتی برخی از آنها با کرم هم پوشانده نمی‌شود. راه خلاص شدن از این منافذ کوچک و بزرگ کوچک‌تر کردن آنها است. پوست همه افراد این منافذ را دارد اما گاهی اوقات این منافذ بزرگ شده و در صورت خودنمایی می‌کند.

با توجه به اینکه این منافذ موجب احساس ناخوشایند افراد شده و زیبایی آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. شما می‌توانید از روش‌هایی برای درمان آنها و کوچک شدن آنها استفاده کنید. پس با ما در ادامه همراه شوید.

۱- استفاده از یخ

یخ خاصیت جالب و بسیار خوبی دارد که موجب منقبض شدن سلول‌های پوست می‌شود. استفاده مداوم از یخ بر روی صورت شما موجب می‌شود تا منافذ پوست به مرور زمان کوچک‌تر شود. برای استفاده از این روش کافی است مقداری آب را در فریزر گذاشته و زمانی که یخ زد آن را به آرامی و خیلی ملایم روی پوست صورت خود بکشید تا به کوچک کردن منافذ آن کمک کند. در ابتدای کار شاید برای شما این کار جالب نباشد و احساس سوزش و سرما کنید اما پس از چند لحظه ضورت به یخ عادت کرده و این احساس ناراحتی از بین خواهد رفت. بهتر است این کار در هفته 2 تا 3 بار انجام شود تا نتیجه آن بهتر مشخص شود.

۲- ماسک خاک رس

خاک رس چون دارای خاصیت ضد باکتریایی است، نتایج شگفت انگیزی در کوچک کردن منافذ باز دارد. توصیه می‌کنیم از ماسک خاک رس هر سه روز یک بار استفاده کنید و ترجیحا خاک رسی که برای ماسک به کار می‌برید آبی و سفید باشد. این ماسک منافذ را کم کرده و چربی اضافی صورت را می‌گیرد.

برای تهیه ماسک خاک رس در خانه شما می‌توانید یک قاشق خاک رس را داخل آب گرم بریزید. در این زمینه باید توجه داشته باشید که نتیجه این ماسک  باید یک بافت غلیظ داشته باشد. یک لایه ضخیم از ماسک را بر روی پوست خود قرار دهید و بعد از گذشت 15 دقیقه پوست خود را بشویید. اگر در خانه به خاک رس دسترسی ندارید می‌توانید آن را از عطاری‌ها هم تهیه کنید.

۳- شستن مرتب صورت

8 روش که به درمان منافذ باز پوست کمک خواهد کرد

بهتر است صورت خود را روزی 2 بار بشویید. اگر پوست شما چرب باشد، منافذ به صورت بزرگتر دیده می‌شوند. بنابراین، صورت خود را دو بار در روز شسته تا آلودگی‎ها نتوانند منافذ را پر کنند و چربی پوست شما کم شود. با شستن صحیح و مرتب صورت از آکنه و التهاب هم بر روی پوست جلوگیری می‌شود. در این زمینه بهتر است از آب ولرم استفاده کنید زیرا آب داغ پوست شما را آزار خواهد داد و همچنین موجب باز شدن منافذ پوست می‌شود. بهتر است صورت خود را  آرام بشویید زیرا شستن خشن پوست به آن آسیب می‎رساند و پوست شما را ملتهب می‌کند. در یک پوست ملتهب منافذ بیشتر به چشم می‌آید.

۴- استفاده مرتب از مرطوب کننده پوست

زمانی که شما از مرطوب کننده استفاده نمی‌کنید شرایط پوست شما بسیار بد می‌شود. بزرگ شدن منافذ پوست از عواقب خشک شدن بیش از حد آن است. بهتر است روزی دوبار از مرطوب کننده باکیفیت بهداشتی استفاده کنید زیرا در صورتی که پوست زیاد خشک شود چربی پوست زیاد شده و این چربی‌ها هستند که منافذ پوست را می‌بندند.

۵- استفاده مداوم از ضد آفتاب

استفاده از کرم ضد آفتاب بسیار اهمیت دارد و SPF باید در مواد آرایشی شما باشد تا صورت صدمه نبیند. کارشناسان معتقدند اشعه ماورا بنفش کلاژن و الاستین پوست را تجزیه می‌کند. این کار منافذ را بزرگ‌تر کرده و بهترین راه برای جلوگیری از بزرگ شدن این منافذ آن است که از ضد آفتاب استفاده کنید. توجه داشته باشید که برخی از ضد آفتاب‌ها می‌توانند پوست را چرب و درخشان کنند که این کرم‌ها منافذ پوست شما را بزرگ‌تر جلوه می‌دهند. بهتر است از یک ضد آفتاب باکیفیت مانند کرم ضد آفتاب الارو استفاده کنید. کرم ضد آفتاب الارو با قیمت مناسب در بازار وجود دارد و برای انواع پوست خشک، چرب و پوست معمولی ساخته شده است. این کرم به راحتی جذب پوست شما شده و از تعریق پوستتان هم جلوگیری می‌کند.

اگر ضد آفتاب شما پوست را چرب می‌کند بهتر است در این موارد از زیر سازی، فونداسیون یا انواع کانسیلر استفاده کنید تا رنگ درخشان ضد آفتاب خنثی شود. انواع کانسیلر موجود در بازار مانند کانسیلر فیت می میبلین اصل می‌تواند پوست شما را یک دست کرده و با خرید آن می‌توانید تمام نواقص پوست را بپوشانید.

۶- استفاده از ماسک صورت

استفاده از ماسک هم یک راه ارزان و ساده برای مراقبت از پوست است. ماسک صورت می‌تواند منافذ پوست را کوچک کند. کارشناسان زیبایی معتقدند درمان‌های خانگی مانند ماسک در بلند مدت می‌تواند بسیار موثر باشد. ماسک‌های صورت که در خودشان حاک رس یا ذغال دارند می‌توانند چربی‌های موجود در پوست را از منافذ صورت بیرون بکشند. گاهی اوقات شما در صورتی که چند مشکل بر روی پوست خود داشته باشید می‌توانید از روش چند ماسکی برای خود استفاده کنید. شما با توجه به نوع پوست می‌توانید از انواع ماسک صورت بر روی پوست چرب، ماسک پوست خشک یا ماسک‌های سفت کننده پوست و دیگر انواع آن استفاده کنید.

۷- استفاده از اسکراب شکر

8 روش که به درمان منافذ باز پوست کمک خواهد کرد

یکی از راه‌های ساده دیگر برای درمان منافذ باز پوست استفاده از اسکراب شکر است که فواید بسیاری دارد. شکر به خوبی می‌تواند روغن اضافی و هر گونه ناخالصی موجود در سطح پوست را به همراه سلول‌های مرده از بین ببرد. بنابراین به رفع منافذ باز پوست هم کمک می‌کند. برای تهیه اسکراب شکر شما باید دو قاشق غذاخوری شکر یا شکر قهوه‌ای را به همراه چند قطره روغن زیتون و آبلیمو ترکیب کنید. سپس می‌توانید به آرامی و به مدت 30 ثانیه آن را بر روی پوست خود ماساژ دهید. در نهایت باید صورت با آب سرد شسته شود. انجام منظم این کار به صورت یک بار یا دو بار در هفته کمک قابل توجهی به بستن منافذ باز پوست می‌کند.

۸- بخور پوست صورت

بخور صورت هم برای درمان منافذ پوست صورت بسیار کاربردی است. برای این کار شما می‌توانید مقداری آب داخل یک ظرف ریخته و آن را به جوش بیاورید. سپس کمی بابونه به آن اضافه کنید. حالا سر خود را مقابل ظرف گرفته و با یک حوله بپوشانید به صورتی که پوست شروع به عرق کردن کند. با این روش شما به راحتی می‌توانید منافذ پوست خود را ببندید و بهتر است پس از بخور صورت خود را با آب سرد بشویید. این کار بهتر است دو بار در هفته انجام شود.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید