امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280099
۸۱۴
۱
۰
نسخه چاپی

9 بهترین چای برای کاهش وزن

9 بهترین چای برای کاهش وزن

اگر در مورد کاهش وزن جدی هستید، نوشیدن چای کاهش وزن می تواند راهی عالی برای تکمیل محدودیت های غذایی و رژیم ورزشی شما باشد. چای انواع مختلفی دارد، بر اساس نحوه خشک کردن و تهیه آن، اما بیشتر چای واقعی از گیاه کاملیا سیننسیس که بومی آسیا، در درجه اول چین و هند است، به دست می آید.

چای یک نوشیدنی بسیار قدرتمند است، زیرا می تواند به بسیاری از نگرانی های سلامتی، از سلامت قلب گرفته تا سطح انرژی و کاهش وزن کمک کند! اثرات محرک متابولیسم برخی از چای‌ها باعث می‌شود که آن‌ها به ویژه برای کسانی که سعی در لاغری دارند ترجیح داده شوند.

بهترین چای برای کاهش وزن

بهترین دمنوش های لاغری برای کاهش وزن شامل چای سبز، چای سفید، چای زنجبیل، چای پوئر، چای اولانگ، چای سیاه، چای زردچوبه، چای هیبیسکوس، چای رویبوس و چای نعناع فلفلی است.

چای سبز

این نوع چای محبوب دارای سطوح بالایی از فلاونوئیدها، کافئین و سایر آنتی اکسیدان ها است که به تحریک متابولیسم بدن معروف هستند. این می تواند به سرعت بخشیدن به فرآیند چربی سوزی کمک کند، که می تواند به تلاش های کاهش وزن در صورت استفاده همراه با یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم کمک کند.

برخی از مطالعات انجام شده بر روی این نوع خاص از چای نشان می دهد که اثرات تحریک کننده آنزیم آن می تواند اندازه سلول های چربی را در بدن کوچک کند و سوخت و ساز آنها را به انرژی قابل استفاده برای بدن آسان کند و به طور قابل توجهی به کاهش وزن کمک کند.

چای سیاه

شاید رایج‌ترین نوع چای در قفسه‌های اکثر مردم، چای سیاه به نام‌های مختلف است و دارای کافئین و همچنین سایر ترکیبات محرک متابولیسم است. این می تواند به چربی سوزی غیرفعال بدن کمک کند، به این معنی که شما می توانید کالری و چربی بیشتری بسوزانید، حتی زمانی که ورزش نمی کنید.

چای اولانگ

کاتچین ها و ترکیبات پلی فنولیک موجود در مقادیر زیاد در این چای می توانند توانایی بدن در متابولیسم سلول های چربی را بهبود بخشند، به این معنی که می توانید سریعتر چربی بسوزانید. علاوه بر این، این چای با کاهش فشار خون، یکی از عوامل موثر در اختلال متابولیک، که می تواند به کاهش وزن کمک کند، مرتبط است.

چای سفید

این چای کاهش وزن چشمگیر به دو روش مختلف به کاهش وزن کمک می کند. چای سفید کمی متفاوت از چای سیاه و سبز است زیرا مانع از جذب چربی در بدن می شود و در عین حال توانایی بدن را برای سوزاندن چربی هایی که مصرف می کند بهبود می بخشد. این مزیت مضاعف چای سفید آن را به یکی از بهترین چای‌های کاهش وزن تبدیل می‌کند که اگر در مورد کاهش وزن جدی هستید می‌توانید امتحان کنید.

چای رویبوس

این چای کاهش وزن به روشی منحصر به فرد برای کمک به کاهش وزن عمل می کند. اول از همه، رویبوس هورمون‌هایی را در بدن سرکوب می‌کند که احساس گرسنگی شما را تحریک می‌کنند. این می تواند میان وعده ها و پرخوری را کاهش دهد، که در نتیجه به کاهش وزن کمک می کند. همچنین این چای دارای اثرات کاهش دهنده فشار خون و کلسترول است که می تواند به بهبود سلامت کلی شما کمک کند.

چای زنجبیلی

این دمنوش گیاهی به دلیل خواص گرم کنندگی و همچنین خاصیت محرک متابولیسم آن شناخته شده است. مطالعات ثابت کرده است که مصرف منظم این چای به دلیل توانایی آن در تقویت گردش خون و افزایش چربی سوزی و همچنین بهبود جذب مواد مغذی می تواند به کاهش وزن کمک کند.

چای هیبیسکوس

کسانی هستند که ادعا می کنند چای هیبیسکوس می تواند اشتها را سرکوب کند و شیرینی آن باعث می شود که غذا خوردن راحت تر متوقف شود، بنابراین کالری دریافتی شما کاهش می یابد و به کاهش وزن کمک می کند.

چای زردچوبه

زردچوبه یکی از قوی ترین ادویه های موجود در جهان است که می تواند متابولیسم را تحریک کند، هضم را بهبود بخشد و گردش خون را تقویت کند. همه اینها با توانایی آن در کمک به بدن شما برای متابولیسم موثرتر چربی ترکیب شده است.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید