امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278826
۹۲۱
۲
۰
نسخه چاپی

9 نشانه که شما در یک رابطه توهین آمیز هستید

9 نشانه که شما در یک رابطه توهین آمیز هستید

نشانه های یک رابطه توهین آمیز

توهین و سوء استفاده می تواند در بسیاری از رفتارها و موقعیت ها ظاهر شود. و این فقط با یک سیلی ناگهانی اتفاق نمی افتد.

اگر مطمئن نیستید که در یک رابطه توهین آمیز عاطفی یا کلامی هستید، ادامه مطلب را بخوانید.

1. مدام می‌پرسید آیا این باعث عصبانیت آنها می‌شود؟

درست است که ما باید در هر کاری که انجام می‌دهیم شریک زندگی خود را در نظر بگیریم (دیگر چگونه می‌توانید با کسی زندگی کنید؟). اما در نظر گرفتن شریک زندگی‌مان نباید به این معنا باشد که ما باید در مورد همه راه هایی که یک عمل می تواند آنها را عصبانی کند فکر کنیم.

یک شریک مناسب به معشوق خود احترام می گذارد، اما انجام کاری از روی عشق با انجام کاری از روی ترس یکسان نیست.

2. به خود می گویید فقط باید بیشتر تلاش کنید

شکی نیست که روابط، کار می‌خواهد، اما این کار باید از هر دو طرف باشد. روابط عبارتند از گرد هم آمدن از طریق عشق و تفاهم، و این با اشتباه یا بد بودن کسی اتفاق نمی افتد. این با درک یکدیگر و جستجوی راه حلی اتفاق می افتد که به هر دوی شما آرامش می دهد.

هیچ کس مجبور نیست سخت تر از دیگری کار کند. برای ایجاد این رابطه دو نفر لازم است و برای حفظ آن به همان دو نفر نیاز است.

3. دیگر وقت خود را با دوستان و خانواده سپری نمی کنید

شاید شریک زندگی شما نمی خواهد شما در کنار خانواده تان باشید. شما ممکن است به دلیل خجالت از رفتار شریک زندگی خود، یا از ترس اینکه دوستان و خانواده، شما را با نگرانی ها و توصیه ها پر کنند، از نزدیکان خود دوری کنید.

4. در یک رابطه توهین آمیز، شما دائما تحت بررسی هستید

وقتی با شریک سابقم بودم، به کلاس های شبانه می رفتم. او می دانست چه ساعتی از هر کلاس خارج می شوم، و اگر تا 25 دقیقه بعد از پایان کلاس به خانه نمی رفتم، ساعت ها فریاد زدن در خانه در انتظارم بود.

من از تلفن همراهم متنفر شدم زیرا باید به هر تماس و پیامک در محل پاسخ می دادم. اگر بیش از چند دقیقه یکی را از دست دادم سیلی از سرزنش ها و اتهاماتی را که هیچ عذرخواهی یا توضیحی را قبول نمی کرد باید تحمل می کردم. این نوع سرزنش نشانه مطمئنی از یک رابطه توهین آمیز است.

5. به طور ناگهانی عادت های جدیدی پیدا می کنید

آیا به دلیل استرس خواری وزن اضافه کرده اید؟ آیا آشپزخانه شما مملو از الکل است تا بتوانید اضطراب ها و احساسات را کاهش دهید؟ آیا برای مبارزه با میل به ضربه زدن یا فریاد زدن بر سر شریک زندگی خود تلاش می کنید در حالی که قبلاً چنین نبوده اید؟

6. شما هرگز نمی توانید خودتان را توضیح دهید

به نظر می رسد که شریک زندگی شما همیشه کار درست را انجام می دهد در حالی که هر کاری که شما انجام می دهید اشتباه است. مواقعی وجود دارد که مطمئن هستید دلیل خوبی برای انجام کاری داشته اید و شریک زندگی شما فکر می کند اشتباه می کنید. با این حال، وقتی برایش توضیح می دهید، صحبت شما را قطع می کنند یا می گویند بهانه می آورید.

چرا؟ به این دلیل است که آنها فکر می کنند که می دانند واقعا چه اتفاقی می افتد. آنها متقاعد شده اند که درست می گویند، و غیر از این فکر نمی کنند. این یک علامت نئونی مشخص است که چشمک می زند "شما در یک رابطه توهین آمیز هستید.

7. تهدید می کنند و وسایل شما را می شکنند

این رفتار عادی نیست و هرگز قابل توجیه نیست. هیچ کس هرگز دلیلی برای شکستن (یا تهدید به شکستن) وسایل شریک زندگی خود ندارد. ابراز خشم مانند این را می توان به عنوان جنایت سوء استفاده طبقه بندی کرد، زیرا روشی خشونت آمیز برای اعمال کنترل از طریق زور و ارعاب است.

اگر شریک زندگی شما احساس می کند که در شکستن چیزهای شما موجه است - یا حتی به فکر این فکر است - روزی می رسد که آنها می توانند شکستن شما را منطقی تلقی کنند.

8. به سلامت عقل خود شک می کنید.

بالاخره جرات می کنید در مورد چیزی صحبت کنید، به این امید که شما دو نفر در نهایت به نوعی تفاهم برسید. اما وقتی در مورد اتفاقی که افتاده صحبت می‌کنید، شریک زندگی‌تان می‌گوید که اشتباه می‌کنید، زیرا اتفاق متفاوتی افتاده است.

گاهی اوقات آنها درست به شما نگاه می کنند و می گویند که هرگز اتفاق نیفتاده است. شما قسم می‌خورید که این چیزها را با چشمان خود دیده‌اید، بنابراین اکنون تعجب می‌کنید که آیا رویاها را با واقعیت اشتباه می‌گیرید یا از تعصبات خودخواهانه رنج می‌برید. دیدگاه ما قطعاً می‌تواند ایده‌های ما را از واقعیت خراب کند، اما این نشانه انکار هاردکور است.

وقتی کسی حاضر به فرو بردن نفس خود نیست، در تلاش ناامیدانه خود برای حفظ چهره همه چیز را انکار می کند.

9. هیچ کاری که انجام می دهید به اندازه کافی خوب نیست

شما واقعاً سعی می کنید بهترین کار را انجام دهید، اما هنوز هم تقریباً هر روز شریک زندگی خود را شکست می دهید. شما خیلی سخت کار کرده اید تا شریک بهتری باشید، اما هر مشکلی در رابطه شما به کارهایی که انجام می دهید (یا نمی کنید) مربوط می شود.

این درست نیست شریک زندگی باید منبع ثابت عشق و حمایت باشد. عشق دلگرم کننده، نشاط آور و امیدوارکننده است. بحث این نیست که یک نفر از دیگری بالاتر برود، زیرا اگر یکی از طرفین پایین بیاید، کل رابطه با آنها از بین می رود.

ما برای ایجاد یک رابطه قوی باید افراد قوی باشیم و این بدان معناست که باید تمام نقاط ضعفی را که منجر به فروپاشی می شود تقویت کنیم.

در یک رابطه توهین آمیز، سرزنش و عصبانیت این نقاط ضعف را بیش از پیش از بین می برد.

شریکی که واقعاً شما را با همه چیز دوست دارد، نمی تواند شما را برای همه چیز سرزنش کند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید