امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280306
۳۱۰
۱
۰
نسخه چاپی

آداب معاشرت اندونزی: چگونه می توانید از ایجاد توهین جلوگیری کنید

آداب معاشرت اندونزی: چگونه می توانید از ایجاد توهین جلوگیری کنید

پیمایش آداب و رسوم و سنت های اندونزی می تواند دشوار باشد. این نکات آداب معاشرت مفید را برای نشان دادن احترام و اجتناب از ناخوشایندی بررسی کنید.

اندونزی مقصدی باشکوه است، چه مسافری در یک تعطیلات کوتاه باشید و چه یک کوله گرد ماجراجو. مملو از شگفتی های طبیعی ماورایی، مکان های عبادت الهام بخش، و جاذبه های معمول جزیره گرمسیری، به راحتی می توان فهمید که چرا بسیاری از اندونزی بازدید می کنند.

در کنار این پیوند فرهنگ، سطحی از آداب معاشرت نیز وجود دارد که ممکن است برای بازدیدکنندگان معمولی غربی معمول نباشد.

در اینجا چند نکته برای اطمینان از داشتن یک بازدید سرگرم کننده و ایمن آورده شده است.

  • آداب اولیه اندونزی
  • دین در اندونزی
  • چگونه به فرهنگ اندونزی احترام بگذاریم

نکات اولیه آداب معاشرت اندونزیایی

بسیاری از جنبه‌های آداب و فرهنگ اندونزی ممکن است برای مسافری که برای اولین بار سفر می‌کند، آشکار نباشد. در اینجا چند نکته کلی وجود دارد:

از استفاده از دست چپ خودداری کنید. این می تواند برای دست زدن به کسی، دادن چیزی به کسی یا اشاره به چیزی باشد. دست چپ برای تمام فعالیت های حمام استفاده می شود و "کثیف" در نظر گرفته می شود.

مناسب بودن. این نکته بسیار مهم و ساده ای از آداب معاشرت است. اطمینان حاصل کنید که می دانید چه چیزی برای جایی که در حال بازدید هستید و چه کاری مناسب است.

کف پای خود را نشان ندهید. این همچنین شامل لمس کسی با پا یا اشاره به چیزی با پا است. بی احترامی محسوب می شود

تمام بشقاب غذایتان را تمام کنید. هنگامی که به یک خانه محلی مراجعه می کنید یا شخصی برای شما غذا درست کرده است، مطمئن شوید که بشقاب خود را تمیز کرده اید. این نشان می دهد که به وقت آنها احترام گذاشته و از آنها قدردانی می کنید - و البته، عاشق غذای آنها هستید. به طور مشابه، اگر هنگام بازدید از یک خانه محلی به شما نوشیدنی پیشنهاد شد، بله بگویید. اگر چای یا قهوه شما شیرین است، به این معنی است که آنها شما را دوست دارند.

به بزرگان و افراد دارای مناصب بالا احترام بگذارید. نه اینکه نباید به دیگران احترام بگذارید، اما تلاش بیشتری برای احوالپرسی مودبانه از بزرگان و افرادی که در موقعیت‌های بالا هستند، انجام دهید، حتی کمی خم شوید.

هیچ کس از شما انتظار ندارد که همه چیز را بدانید. اگر متواضع، کنجکاو و مؤدب بمانید، حتی اگر اشتباه کنید، به کسی توهین نخواهید کرد. به سادگی عذرخواهی کنید و یاد بگیرید که چگونه این کار را به درستی انجام دهید.

دین در اندونزی

مذهب در اندونزی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و هر منطقه از کشور مذهب غالب خود را دارد. به عنوان مثال، اکثریت (90٪) مردم سوماترا مسلمان هستند، در حالی که بالی با اکثریت قریب به اتفاق (87٪) هندوئیسم یک جزیره هندو در نظر گرفته می شود.

این بدان معناست که در هر بخش از اندونزی آداب و رسوم مذهبی متفاوتی وجود دارد که باید از آنها آگاه بود.

اگر در اطراف یک منطقه عمدتا مسلمان سفر می کنید، باید در مورد لباس خود و نحوه تعامل خود با زنان مسلمان دقت کنید. زنان بازدید کننده باید اطمینان حاصل کنند که به اندازه کافی پوشیده شده اند (شانه ها، سینه و پاها) و احتمالاً پوشش سر - به سادگی یک روسری - بسته به میزان تاکید بر آن ناحیه.

مردان باید از برقراری ارتباط با زنی که با او آشنایی ندارند پرهیز کنند و محبت زن و مرد نباید در ملاء عام نشان داده شود.

بسیاری از این موارد برای مناطق مذهبی مسیحی اندونزی نیز صادق است.

در بالی، این جزیره بسیار به خارجی‌ها عادت دارد، بنابراین نیازی نیست در مورد لباس‌هایی که روزانه می‌پوشید محتاط باشید. با این حال، در خیابان‌های دهکده‌های محلی با لباس‌های باز یا ناقص پرسه نزنید – این باعث جلب توجه می‌شود و می‌تواند به برخی از مردم محلی که به بازدیدکنندگان عادت ندارند توهین کند. مطمئن شوید که برای بازدید از معابد و اماکن مذهبی پوشش مناسبی دارید.

چگونه به فرهنگ اندونزی احترام بگذاریم

بسیاری از فرهنگ اندونزی تحت تأثیر اعمال مذهبی آنها است. مساجد در صبح زود اذان خواهند داشت، بالیایی ها خیابان های خود را برای برگزاری مراسم می بندند، و در مجموع، مردم اندونزی در مواجهه با اختلاف نظر بسیار آرام تر و با ملاحظه تر هستند. اطمینان از اینکه به فرهنگ اندونزی احترام می گذارید عمدتاً یک موضوع عقل سلیم است.

صبور باشید. اندونزی در مورد زمان، موضع بسیار آرامی دارد. حمل و نقل ممکن است به موقع انجام نشود، قرار ملاقات ها ممکن است دیر شود، و خدمات ممکن است بیشتر از آنچه انتظار دارید طول بکشد. آشفته یا عصبانی نشوید.

همیشه مؤدب باشید، شاید بیش از حد مؤدب. اگر در مواجهه با درگیری هستید - خواه مالک بازار عصبانی باشد یا پلیسی که شما را کنار می کشد - آرام باشید. اگر به‌جای تهدید و توهین، به‌دقت توضیح دهید که چه اتفاقی افتاده است، در خنثی کردن وضعیت بسیار بیشتر موثر خواهید بود.

لبخند. اندونزیایی ها به طور باورنکردنی دوستانه و کنجکاو شناخته می شوند. اگر در منطقه‌ای سفر می‌کنید که اغلب خارجی‌ها را نمی‌بینند، مطمئناً اغلب مورد استقبال و پرسش قرار می‌گیرید. یک لبخند بزرگ و پاسخ های محبت آمیز شما را به راه طولانی می رساند. از تحقیر یا قضاوت کردن بپرهیزید.

سوال بپرسید. هنگام بازدید از یک مکان مذهبی، شرکت در یک مراسم مذهبی یا صرفاً در یک شهر گردی، سوالات زیادی از راهنماها و دوستان اندونزیایی خود بپرسید. اندونزیایی ها به طور باورنکردنی به فرهنگ خود افتخار می کنند و خوشحال هستند که آن را به اشتراک بگذارند. اگر مطمئن نیستید چگونه رفتار کنید یا در موقعیتی احساس ناراحتی کنید، این نیز صادق است - برای اطمینان از رعایت آداب مناسب اندونزیایی، سؤال بپرسید.

البته بالی را می توان بسیار متفاوت از بقیه اندونزی در نظر گرفت. اگرچه هنوز آداب و رسوم و آداب بسیار قوی وجود دارد که باید رعایت کنید، اما اگر قصد دارید فقط از شهرهای توریستی دیدن کنید و در سواحل استراحت کنید، این موضوع چندان برای شما نگران کننده نخواهد بود.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید