امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279093
۵۰۲
۱
۰
نسخه چاپی

آیا باید بارداری خود را در شبکه های اجتماعی اعلام کنید؟

آیا باید بارداری خود را در شبکه های اجتماعی اعلام کنید؟

یک کلمه کوچک با تأثیر متحول کننده زندگی: مثبت. شما به اندازه کافی به آزمایش بارداری خیره شده اید و در نهایت در حال فرو رفتن است: شما باردار هستید! سیل افکار در مورد اینکه چه کاری باید انجام شود بسیار زیاد است، اما یک دستور کاری وجود دارد که مشخص است: چگونه و چه زمانی به همه می گویید؟

اعلام بارداری می تواند یکی از سرگرم کننده ترین قسمت های رشد یک انسان کوچک باشد.  هیجان انگیز است! شما در حال ترکیدن هستید تا لحظه ای که نتیجه مثبت را می بینید به همه بگویید، و چه کسی می تواند شما را سرزنش کند؟ این یک تجربه شگفت انگیز است و با حمایت دوستان و خانواده حتی شگفت انگیزتر است.

در عصر دیجیتال امروزی، رسانه‌های اجتماعی تقریباً برای هر افشاگری شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرند، بنابراین استفاده از آن برای اعلام بارداری کاملا محتمل است. در حالی که اشتراک‌گذاری اخبار به این شکل کاملاً خوب است، چند سؤال اصلی وجود دارد که باید در نظر بگیرید: بهترین زمان برای اعلام این خبر چه زمانی است، جوانب مثبت و منفی چیست و چگونه این کار را انجام می‌دهید؟

بهترین زمان برای اعلام بارداری چه زمانی است؟

انتخاب زمان به اشتراک گذاشتن اخبار بزرگ یک تصمیم عمیقا شخصی است. در پایان روز، همه چیز به چیزی بستگی دارد که شما را راحت می کند، و این از فردی به فرد دیگر متفاوت است. در حالی که هیچ زمان اشتباه یا مناسبی برای اعلام بارداری وجود ندارد، قبل از تصمیم گیری، در نظر گرفتن چند فاکتور کلیدی مفید است.

اعلام در سه ماهه اول

تخمین زده می شود که 10 تا 15 درصد حاملگی ها به سقط جنین ختم می شود که اغلب قبل از هفته 13 بارداری رخ می دهد. در طول سه ماهه دوم (و قبل از هفته بیستم)، میزان سقط جنین به یک تا پنج درصد از بارداری‌ها کاهش می‌یابد، و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند اخبار را تا این مرحله به تعویق بیاندازند. گفته می شود، هنوز والدین زیادی هستند که نمی توانند منتظر انتشار این خبر باشند. (و اشکالی ندارد!) در اینجا دلایلی وجود دارد که ممکن است انتخاب کنید زودتر خبر بارداری را اعلام کنید:

  • نیازی به پنهان کردن یا توضیح علائم اولیه بارداری مانند حالت تهوع و خستگی نیست
  • کمک از دوستان و خانواده در اوایل
  • می توانید بلافاصله هیجان را به اشتراک بگذارید
  • در صورت سقط جنین حمایت دیگران برخوردار شوید

برای بسیاری، تجربه فقدان نه تنها دلخراش است، بلکه می تواند احساس انزوا نیز داشته باشد. برای مدت طولانی، موضوع سقط جنین تقریباً "تابو" در نظر گرفته شده است و صحبت در مورد آن را دشوار می کند. خوشبختانه، ننگ پیرامون آن همچنان در حال فروپاشی است و بسیاری در مورد تجربیات خود صحبت می کنند. این، همراه با حمایت عزیزان، والدین بیشتری را تشویق می کند تا بارداری خود را در مراحل اولیه آشکار کنند.

اعلام در سه ماهه دوم و بعد از آن

در حالی که احتمال سقط جنین بیش از 12 هفته صفر نیست، بسیاری از والدین ترجیح می دهند زمانی که این خطر زیاد نیست، اعلام کنند. در اینجا چند دلیل دیگر وجود دارد که ممکن است برای به تاخیر انداختن اعلام خود انتخاب کنید:

  • زمان بیشتری برای انتشار خبرها وجود دارد
  • ممکن است بعد از دیدن سونوگرافی یا رسیدن به نقطه عطف بارداری احساس راحتی بیشتری داشته باشید
  • بدون توصیه یا نظر ناخواسته از جانب دیگران

هر زمان که تصمیم گرفتید بارداری خود را عمومی کنید، تصمیم شماست. شما می دانید چه چیزی برای موقعیت شما بهترین است و با چه چیزی راحت هستید، بنابراین با اطمینان انتخاب خود را بپذیرید.

مزایا و معایب اشتراک گذاری آنلاین بارداری خود

مانند هر چیز دیگری که به صورت آنلاین به اشتراک می گذارید، مهم است که همه پیامدهای بالقوه اشتراک گذاری بارداری خود را در رسانه های اجتماعی در نظر بگیرید.

مزایا

بیشتر اوقات، اعلام بارداری با هیجان، آرزوهای خوب و انبوهی از ایموجی های شاد روبرو می شود. راه های مختلفی برای اشتراک گذاری اخبار وجود دارد که آن را خلاقانه، خنده دار یا ساده بسازید.

رسانه‌های اجتماعی به یکی از اصلی‌ترین لوازم ارتباطی برای بسیاری تبدیل شده‌اند، و آن را راهی سریع و مؤثر برای دسترسی به تعداد زیادی از دوستان و اعضای خانواده می‌کنند.

بخش نظرات مکانی عالی برای پرسیدن هرگونه سوال در مورد بارداری و دریافت بازخورد مفید از کسانی است که شما را بهتر می شناسند. همچنین می‌توانید به لطف ویژگی «خاطرات» در بیشتر پلت‌فرم‌ها، به سال‌های اعلامی خود نگاه کنید.

مضرات

متأسفانه مواقعی وجود دارد که اعلام بارداری واکنش های منفی یا نظرات غیرضروری را در پی دارد. در موارد دیگر، برخی از دوستان یا اعضای خانواده ممکن است در صورت اطلاع از رسانه های اجتماعی و نه حضوری، آن را توهین تلقی کنند.

در حالی که نمی توانید نحوه واکنش افراد یا آنچه را که می گویند کنترل کنید، می توانید برای آن آماده باشید. ممکن است انتظار هیچ پاسخ بدی نداشته باشید، اما دانستن این امکان می تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید که اعلامیه خود را به اشتراک بگذارید یا نه.

آیا باید بارداری خود را در شبکه های اجتماعی اعلام کنید؟

ایده های اعلام بارداری در رسانه های اجتماعی

شما آماده و هیجان زده هستید که بارداری خود را آنلاین ارسال کنید. سوال این است: چگونه این کار را انجام دهیم؟ نکته مهم در مورد رسانه های اجتماعی این است که می توانید با آن سرگرم شوید! هر چقدر که می خواهید خلاق یا خنده دار باشید یا آن را ساده نگه دارید. گزینه های بی پایانی برای اعلام بزرگ شما وجود دارد، چه در فیس بوک، اینستاگرام، توییتر یا هر پلتفرم دیگری که انتخاب می کنید. در اینجا چند ایده برای کمک به طوفان فکری وجود دارد:

عکس های سونوگرافی

به اشتراک گذاری عکس های سونوگرافی یکی از محبوب ترین راه ها برای نشان دادن بارداری شما است. چه کسی دوست ندارد عکس نان کوچک شما را در فر ببیند؟ فرقی نمی‌کند شریک زندگی‌تان را وارد کنید یا یک عکس فوری از اولتراسوند به تنهایی انجام دهید، هیچ بازی حدس‌زنی برای دنبال‌کنندگان شما وجود ندارد. این یک راه ساده و در عین حال موثر برای به اشتراک گذاشتن اخبار بزرگ است.

تابلوهای نامه

تابلوهای نامه بهترین راه برای افزودن کمی هویت به اعلان شما هستند. می‌توانید یک توضیح طنز، نام و تاریخ سررسید فرزند کوچک آینده‌تان یا هر نقل قول خلاقانه دیگری که همراه با عکستان باشد اضافه کنید.

عکس خواهر و برادر

باردار با بچه دو یا سه؟ (چهار، شاید؟) این همیشه سرگرم کننده است که برادر یا خواهر بزرگتر را در اعلامیه خود بگنجانید

عکس های حیوان خانگی

پس از همه، حیوانات خانگی خانواده هستند! یک برادر یا خواهر از خز، بسیار زیباتر اعلام بارداری می کند.

عکس های تم

انتخاب تم برای اعلام بارداری یک راه خلاقانه برای شامل برنامه تلویزیونی، فیلم، گروه موسیقی، علایق یا سرگرمی های مورد علاقه شما است. فرقی نمی‌کند همه چیز را انجام دهید یا ساده نگه دارید، سرگرم‌کننده، متفاوت و تضمینی است که لبخندهای بیشتری به ارمغان می‌آورد.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید