امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 267132
۲۷۱۶
۲
۰
نسخه چاپی
رابطه ی جنسی

ارائه بازخوردهای گرم و سرد در طی رابطه ی جنسی

مردان به صورت خاصی نسبت به بازخوردهای جنسی حساسیت دارند. وقتی مردی از جانب همسرش پیشنهادها یا درخواست هایی را می شنود گاهی ممکن است به واسطه ی آن، احساس کند که رفتارش زیرنظر بوده و به او انتقاد شده است. این گونه احساسات برای بسیاری از مردان، دشوار بوده و حس بدی را برای آنان به وجود می آورد

ارائه بازخوردهای گرم و سرد در طی رابطه ی جنسی
 

پایگاه خبری حقوق نیوز

ارائه بازخوردهای گرم و سرد در طی رابطه ی جنسی

مردان به صورت خاصی نسبت به بازخوردهای جنسی حساسیت دارند. وقتی مردی از جانب همسرش پیشنهادها یا درخواست هایی را می شنود گاهی ممکن است به واسطه ی آن، احساس کند که رفتارش زیرنظر بوده و به او انتقاد شده است. این گونه احساسات برای بسیاری از مردان، دشوار بوده و حس بدی را برای آنان به وجود می آورد.

دادن پیام های گرم و سرد به صورت شگرفی می تواند به همسر شما کمک کند. احتمالاً شما در دوره ای از زندگی تان یک نوع بازی که در آن چیزی را پنهان می کنند و شما آن را پیدا می کنید را انجام داده اید. در آن بازی برای کمک کردن به شخص جست و جو کننده، بدون استفاده از پیام ها و راهنمایی های مستقیم، تنها از روش اشاره به وسیله ی پیام گرم تر و سرد تر استفاده می شد؛ یعنی وقتی که فرد به آن چیز نزدیک تر می شد شما می گفتید گرم تر و وقتی دورتر می شد شما می گفتید سردتر. به روشی مشابه، یک زن می تواند با ایجاد و تعریف صداهایی خاص، در طی رابطه ی جنسی به همسرش این پیام را برساند که: گرم تر (نزدیک) شده ای و یا سردتر(دورتر) شده ای. این پاسخ ها بسیار اهمیت دارند. گویا چشم های مرد بسته است و برای پیدا کردن راه، نیاز به راهنمایی ها و پاسخ های همسرش دارد. در پی هر عمل و لمس، او (مرد) بایستی بداند که آیا آن گرم بوده یا سرد. زمانی که یک مرد می خواهد درباره بدن همسرش بیاموزد، دریافت کردن این گونه پاسخ ها و راهنمایی ها، خیلی مهم است.

گاهی اوقات زنان در مرحله ی آرامش جنسی قرار داشته و از آن لذت می برند. آن ها در این مواقع به صورت طبیعی، هیچ صدایی از خود بروز نمی دهند، که این نشانگر آرامش درونی و تمدد اعصاب آنان است. این وضعیت برای مردان می تواند تا حدی گیج کننده باشد چرا که غالباً عدم ابراز صدا از جانب زن این پیام را به مرد می دهد که روش تحریک او درست نبوده و همسرش با این روش، تحریک نمی شود.

برای جلوگیری از این حالت، بهترین راه حل این است که زن به صورت کلامی به همسرش بگوید که در حال لذت بردن از آرامش کاملی است که تجربه می کند. زن می تواند بگوید:«احساس خیلی خوبی دارم و می خواهم مدتی فقط از آن لذت ببرم» و یا «احساس خوبی دارم و می خواهم برای مدتی فقط با آن و نوازش های تو آرامش پیدا کنم» یا خیلی ساده «اوه من این را دوست دارم». این گونه بازخوردها به مرد کمک خواهد کرد که صبر کرده و درک کند که زن نیاز به پشت سر گذاشتن این فرایند دارد.

بیشتر بخوانید:

در رابطه ی جنسی چه زمان لذت زن، لذت مرد می شود؟

صحبت کردن درباره رابطه جنسی

رابطه جنسی خاص و به یادماندنی از نظر زنان و مردان

ترس از اولین رابطه جنسی و راه های مقابله با آن

 

تهیه کننده: عاطفه کریمی

منبع: مریخ و ونوس در اتاق خواب – دکتر جان گری

پایگاه خبری حقوق نیوز – مسائل جنسی

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید